Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kraftige blødninger nå, ønsker og stoppe dette.. Må jeg ha GU for og få tabletter for og stoppe blødninger??? Kvier meg for dette, syns det er ekkelt, mens jeg blør..

17 dagen med blødning nå, blør MYE og med store koagler.... Vet jeg og må sjekke hvorfor, men ønsker og stoppe blødningene før evt. GU

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202958-gu-vbl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fryktelig synd at så mange er redd for GU.

Vi må simpelthen til pers i ny og ne, vi kan bli "syke" der som over alt ellers.

Med så mye og store blødninger så bør det ikke gå lange tiden før det går ut over allmenntistanden din.

Du må infinne deg med at slike blødninger forteller deg at et eller annet "er galt", ergo så bør du kontakte legen din.

Det kan være småtterier, det kan være noe mer, å stoppe blødningene - ikke at jeg vet om noen metode - tar ikke bort det faktum at kroppen din sier fra at nå er det et eller annet.

Det må da være mye bedre å få sjekket det ordentlig slik at du får den sjekk og behandling som behøves.

Om du går til din vanlige lege så må du huske på at de ser kvinneskrev ørten ganger i løpet av uka, blødningsforstyrrelser, spiral, årlige sjekker, utflod mm. mm.

Du er bare en av ørten som er inne og viser deg fram, du er glemt i samme sekund som du setter deg på stolen igjen etter undersøkelsen (forstå meg rett nå)

Om du synes det er veldig ille så prøve å få deg en kvinnelig gynokolog til fremtidige undersøkelser.

Så desverre, mitt - eneste - råd er å kontakte lege, håper du gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202958-gu-vbl%C3%B8dninger/#findComment-1447725
Del på andre sider

Selv har jeg kraftige blødninger og har fått noen tabletter som heter cyclokapron av legen. Blødningene stanser ikke opp når du bruker disse pillene, men reduserer mengden drastisk.

Selv har jeg fått disse på legevakt, hos legen og hos GU. Og første gangen jeg fikk disse så var jeg på legevakten med kraftige blødninger, men det var ingen hindring for å gjøre en undersøkelse. Selvfølgelig ikke det jeg ønsket, men likevel en lettelse da jeg lå der og håpet at jeg hvertfall skulle få en årsak.

I mitt tilfelle var livmoren forstørret, men han kunne ikke si noe mer enn det. Jeg fikk med meg disse pillene, og fikk time hos lege to dager senere. I mitt tilfelle var det muskelknuter på livmoren som ofte gir rikelig blødninger. Derfor får jeg nå disse pillene på resept, og er jeg tom ringer jeg bare etter ny. Så ringe enten legevakt/lege, du kan fort bli blodfattig av så kraftige blødninger. Det er faktisk bedre, man har det ikke bra når man går sånn og grubler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202958-gu-vbl%C3%B8dninger/#findComment-1447820
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...