:sjala: Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvis du får utslag på urinprøven så får du med en gang tabletter for det. Så blir urinprøven satt på dyrkning og sendt til labratoriet. Der finner de ut akkurat hvilke bakterier det er snakk om og i noen tilfeller blir medisinene byttet over i andre som virker bedre for aktuelle bakterie. Selv om det ikke er utslag på urinprøven så blir det ofte gitt tabletter og urin satt til dyrk om pasienten har kraftige symptomer. Det bør vanligvis ikke gå lange tiden før du føler deg bedre, men det er viktig å fullføle tablettkuren du har fått av legen. Ellers så henger jeg meg på de andre her, sure drikker, mye drikke, tisse ofte osv. Og ha på deg godt varmt undertøy. Hvis ikke det er urinv.infek. så kan det jo være en rift eller noe, det bør såfall gå over av seg selv etter litt tid - leges noe saktere der pga. fugt. Prøv å mane deg opp til å besøke gyn. for fremtiden. Jenter bør nok bli flinkere til oftere sjekker, kreftprøver osv. Hei Ramina, Takk for svar. Jeg har akkuratt vært hos legen nå og dere hadde helt rett. Det var urinveisinfeksjon. Jeg fikk en sånn 3 dagers kur. Håper den virker. Skulle komme tilbake i morgen hvis jeg ikke merket bedring. Ang. gy. undersøelse så vet jeg at det er veldig viktg. Det er ikke lenge siden jeg hadde sånn kreftprøve. Men tror nok det blir en stund til neste gang. Gruer meg så forferdelig til slike ting. Men hvor ofte er det vanlig å gå til sånn undersøkelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202964-hva-kan-dette-v%C3%A6re/page/2/#findComment-1448302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei Ramina, Takk for svar. Jeg har akkuratt vært hos legen nå og dere hadde helt rett. Det var urinveisinfeksjon. Jeg fikk en sånn 3 dagers kur. Håper den virker. Skulle komme tilbake i morgen hvis jeg ikke merket bedring. Ang. gy. undersøelse så vet jeg at det er veldig viktg. Det er ikke lenge siden jeg hadde sånn kreftprøve. Men tror nok det blir en stund til neste gang. Gruer meg så forferdelig til slike ting. Men hvor ofte er det vanlig å gå til sånn undersøkelse? For "vanlige" friske kvinner anbefales en sjekk hvert tredje år. For andre - som meg som har mye kreft i familien - er det ikke uvanlig å gå hvert år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202964-hva-kan-dette-v%C3%A6re/page/2/#findComment-1448304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaime Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei Ramina, Takk for svar. Jeg har akkuratt vært hos legen nå og dere hadde helt rett. Det var urinveisinfeksjon. Jeg fikk en sånn 3 dagers kur. Håper den virker. Skulle komme tilbake i morgen hvis jeg ikke merket bedring. Ang. gy. undersøelse så vet jeg at det er veldig viktg. Det er ikke lenge siden jeg hadde sånn kreftprøve. Men tror nok det blir en stund til neste gang. Gruer meg så forferdelig til slike ting. Men hvor ofte er det vanlig å gå til sånn undersøkelse? Men du...hvis du blir gravid vil du jo snart ha folk rotende rundt nedi der stadig vekk...for ikke å snakke om selve fødselen, og etterpå..? Jeg har nemlig også gynekologskrekk, men også fullstendig fobi mor graviditet og fødsler, så det rimer litt bedre, kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202964-hva-kan-dette-v%C3%A6re/page/2/#findComment-1448838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.