saro Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 jeg har fortiden vanlig kobberspiral men mens periodene varer nærmere 2 uker!! og jeg vurderer sterkt å prøve hormonspiral, men er livredd for å legge på meg (har hørt at man kan det) og er redd for å blø i hytt og pine...har venninner som har fjernet den av den grunn, har og et par venninner som måtte fjerne den pga betennelse, er det vanlig? hilsen Saro 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Man legger ikke paa seg av hormonspiralen, for hoormonet er stort sett bare inne i livmoren. 80-90% faar mindre bloedning, men det kan bli smaabloedning uten moenster i den foerste tiden. 20% er saa heldige at mentruasjonen blir helt borte. Det er ikke vanligre med betennelse med hormonspiral, men ved skifte av spiral er det alltid en viss -meget liten- risiko. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvis du ikke blir fornoyd med hormonspiralen er det en slags angrefrist (3-6 maaneder) hvor firmaet kan refundere utgiftene til spiralen som koster ca 1100 kr 0 Siter
forsytia Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Etter å hatt lange og kraftige blødninger men vanlig spiral, var det en fornøyelse å gå over til hormonspiral. Noen få spott blødninger(kun truseinnlegg) ved stress er alt jeg har lagt merke til den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.