amse Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei Mette!Jeg er ei jente på 25 år som har brukt Tetracyklin Arco kapsler siden juni i år pga kviser i ansiktet.Har begynt å trappe ned, skal snart avslutte.Nå har jeg fått bivirkinger, tror jeg,fra kapslene. Har den siste tiden blitt plaget med kløe nedentil, både foran og bak. Det klør ikke hele tiden, men er plagsomt når det oppstår.Utflod har jeg alltid hatt mye av, og den har forandret seg til å bli tykkere og mere hvit(?). Jeg klør mest akkurat i åpningen til skjeden, men også litt innenfor.Jeg ringte fastlegen min i dag, men da var det bare resepsjonist-damen som ville gi råd. Kjøpte Canesten etter anbefaling.Var flere typer, men jeg kjøpte Canesten 1%,20g krem.Nå lurer jeg på om jeg kan bruke den innvendig i skjeden og bak med anus? Kan en foresten få sopp bak?Eller er det noe annet jeg har fått? Kan dette smitte samboeren min? Jeg har også i lang tid vært plaget med kviser nedentil, rundt kjønnsleppene og mellom kjønnsleppene.De har vært ulik i størrelse og utseende, små hudormer eller betende kviser.Av og til store,underjordiske klumper som jeg til slutt har fått hull på med enten å stikke eller knipe.Da har de vært betente som kviser.Disse trodde jeg ville forsvinne samtidig som kvisene i ansiktet med Tetreacylin, men det har de ikke gjort. er dette kviser, eller noe annet? Jeg håper på å få litt orden i uvitenheten min og at jeg kan bli frisk fort igjen... På forhånd tusen takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203033-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Antibiotikabehandling oeker risiko for sopp, og symptomene lyder som det er aarsaken til dine plager. Jeg vil anbefale stikkpiller for utflod og krem for kloe i skjeden og ved rektum, ja man kan ogsaa faa infeksjon her. Sopp er ikke en kjoenssykdom og mannen skal bare behandles om han har symptomer. Det lyder som du ogsaa har kviser i underlivet, de lar seg ikke noedvendigvis behandle med antibiotika. Barberer du deg? da kan det bli irritasjon som gir infeksjon. En stram trusekant kan ogsaa irritere til betennelse. Slike infeksjoner kan vaere plagsomme i mange aar, men saa forsvinner de plutselig. Vennlig hilsen mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203033-sopp/#findComment-1451233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.