Gå til innhold

Hvor lang tid til å komme over et forhold?

Anbefalte innlegg

Hei!

Et lite spørsmål jeg gjerne vil ha noen tanker om..

Hvor lang tid omtrent - gjennomsnittlig - tar det før man er ferdig med et forhold, og til man er klar til et nytt???

Det er selvfølgelig helt individuelt, men hva er deres erfaringer??

Snakker ikke om noe ukes forhold eller noe sånt, men mer alvorlige forhold..

Håper på andres meninger om saken.

Fortsetter under...

Her er formelen:

a) for å komme over forholdet

forholdets lengde i hele år X antall barn X andel felles gjeld dividert på (antall utroskap hos han x utroskap henne)

B) for å komme inn i et nytt forhold: svaret i a x summen av barn dividert på formuen motparten

Enkelt ikke sant?

Som du selv sier er det helt individuelt. Det kommer an på forholdet, og hvordan bruddet skjer.

De to siste bruddene mine tok det meg henholdsvis seks år å komme over det ene, og to dager å komme over det andre - begge forholdene var omtrent like seriøse for meg i utgangspunktet.

Vil bare gjøre oppmerksom på at såvidt jeg vet, er det å bli ferdig med et forhold og det å bli klar for et nytt to HELT forskjellige ting! Hvertfall for meg og de fleste jeg kjenner.

Husk også at det å "komme over" noen er resultatet av intens jobbing - altfor mange sitter og ronker på kjærlighetssorgen sin i år ut og år inn. Ikke grav deg ned i det - jobb deg gjennom det. Det er lettere for hvert minutt som går!

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er umulig å gi noe fasitsvar på hvor lang tid det tar å komme over et forhold.

Jeg pleier å si at det kommer an på hvordan du greier å bearbeide forholdet.

Har du klart å forsone deg med at det er over?

Er du noe som uroer deg? Er du sjalu på partneren? Har du lyst til å hevne deg? Har du mye usnakket med x?

Når slike spørsmål er avklart, bør du enda ta deg tid til å tørre å være alene en tid, for ikke å blande kortene, dvs. partnerne.

Gjest jonas20

Vet ikke enda...

Kanskje aldri?

Det virker som om man aldri skal komme over det når man står midt oppi det hele, men man kommer over det til slutt.. forutsatt at man lar seg selv kommer over det og ikke tvinger seg selv til å stadig dvele ved det..

Ta tiden til hjelp, så går det bra !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...