Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vest i landet

Hei! For åtte dager siden fødte jeg en stor og fin gutt. Jeg revnet litt under fødselen, og ble sydd.

Dagen etter fødselen ble det foretatt en utskraping på meg da det fantes rester av hinnen. Dette ble oppdaget på ultralyd som ble tatt fordi jeg blødde svært mye. Jeg fikk etter utskrapingen tabletter som gjør at livmoren trekker seg sammen. Disse fikk jeg i tre dager.

Hadde etter dette normal blødning, som etterhvert ble til litt brunlig utflod.

Jeg har også hatt store problemer med avføringen, og presset vel på meg en hemoride under fødselen. Dette er veldig smertefullt, og har prøvd miniklyster uten hell. Får det ikke inn da det sitter for mye avføring like innenfor åpningen. I går fikk jeg likevel klemt ut litt, og da jeg var ferdig var det mye blod å finne i doskålen.

Det ser ut til at blodet kommer fra skjeden, og jeg har etter dette blødd endel igjen. Som en rikelig mensblødning.

Prøvde se med speil nå i kveld, og det ser mer ut som om jeg blør kraftig fra et av stingene, ikke fra selve skjeden. Er dette mulig? Kunne jeg ha presset så hardt da jeg fikk ut litt avføring at et av stingene har gått opp? Er dette i så fall noe jeg bør gjøre noe med, kontakte fastlege eller fødeavdeling? Og hva kan skje om jeg ser an en stund til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203047-sting-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig aa vurdere utfra din beskrivelse av forholdene. Jeg tror ikke du bloer fra stingene, men at det er vanlig renselse. Ved avfoering kan man presse blodet ut av skjeden. Hvis et sting er gaatt opp vil man ikke sy det naa, det vil lett foere til infeksjon. Saa jeg synes du skal se det an. Du kan dusje underlivet med en handdusj eller ta ett sittebad hvis det er tegn paa infeksjon.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...