Gå til innhold

Kynnere / protein i urin

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år, gravid for andre gang og er kommet til uke 26 (100 % sykemeldt pga bekkenløsning). De siste ukene har kynnerene kommet oftere (når jeg reiser meg opp eller forsøker å gå). Magen forblir steinhard i lang tid - av og til slipper det ikke taket før etter jeg har sittet eller ligget en god stund (mange minutter). Er dette normalt for kynnere eller kan det være noe annet?

Ved denne graviditeten har blodtrykket mitt hoppet litt opp og ned, men ligger innenfor grensene. Den siste uken har jeg hatt noe hodepine, uklart syn og kvalme. Jeg var til ordinær kontroll hos lege på onsdag og da var det litt eggehvite (protein) i urinen (blodtrykket var bra). Har jo hørt om svangerskapsforgiftning så dette er noe jeg bekymrer meg litt over. Bør jeg gå å levere ny urinprøve evt få sjekket blodtrykket før neste kontroll hos jordmor om en måned?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20307-kynnere-protein-i-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha kynnere i vecka 26 är helt normalt. så länge som de försvinner efter vila är de helt ofarliga. Skulle de bli varaktiga och regelbundna, skall du kontakta din doktor för en undersökning.

Angående en evt svangerskapsforgifting, så är chansen lite att du skall få det om du inte hade vid din förra graviditet. Jag tycker dock att du skall kontrolera ditt blodtryck och urin före nästa kontroll om en månad, eftersom du har haft lite huvudvärk. Blir dessa symptom värre, skall du ta kontakt med din doktor eller förlossningsavdelningen (om det skjer under helg eller kväll/natt), fär en undersökning. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20307-kynnere-protein-i-urin/#findComment-88695
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...