Gå til innhold

Hjelp! Kjeve ut av ledd

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er en fortvilet  jente
Skrevet

Det kommer en slags "kneppelyd" når jeg åpner og lukker munnen. Har jeg fått kjeven ut av ledd? Vil det gå seg til? Det er ikke så vondt, men litt ubehagelig. Kjæresten synes selvsagt dette er litt morsomt, men jeg er fortvilet! Har noen et godt råd? Jeg vil helst ikke gå til legen som dere sikkert skjønner.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, og mange ganger er det akkurat som om kjeven setter seg fast og, sånn at det er vanskelig å åpne og lukke munn.

Men dersom kjeven hadde vært ute av ledd hadde du nok ringt legen fort som faen, for det er ikke bare "litt ubehagelig" og da er det visst også umulig å gjøre noe særlig med munn, iallefall ikke åpne/lukke den.

Tannlegen min har sagt at jeg har slark i menisken i kjeveleddet, og det er derfor jeg har problemer med dette... Man får ikke hjelp med det (operasjon) før det har blitt et veldig stort problem!

Gjest jeg er en fortvilet  jente
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, og mange ganger er det akkurat som om kjeven setter seg fast og, sånn at det er vanskelig å åpne og lukke munn.

Men dersom kjeven hadde vært ute av ledd hadde du nok ringt legen fort som faen, for det er ikke bare "litt ubehagelig" og da er det visst også umulig å gjøre noe særlig med munn, iallefall ikke åpne/lukke den.

Tannlegen min har sagt at jeg har slark i menisken i kjeveleddet, og det er derfor jeg har problemer med dette... Man får ikke hjelp med det (operasjon) før det har blitt et veldig stort problem!

Takk for svar. Men vil det gå over av seg selv?

Knepp knepp

Skrevet

Takk for svar. Men vil det gå over av seg selv?

Knepp knepp

Her går det i perioder, har vel hatt problemer med det i 10 år nå...

Skrevet

I og med at du har lagt inn dette innlegget på seksualitet så tror jeg at problemer er at kjæresten din har en for stor en:-)

Du må gape altfor høyt.

Utover det har jeg ikke noen forklaringen på kneppingen.

Men ikke la det hindre deg i å kneppe i vei i hele helgen:-)

God helg:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

I og med at du har lagt inn dette innlegget på seksualitet så tror jeg at problemer er at kjæresten din har en for stor en:-)

Du må gape altfor høyt.

Utover det har jeg ikke noen forklaringen på kneppingen.

Men ikke la det hindre deg i å kneppe i vei i hele helgen:-)

God helg:-)

"Men ikke la det hindre deg i å kneppe i vei i hele helgen:-)"

Du vet vel at trådstarter er Dansk?:)

Gjest til ildg
Skrevet

"Men ikke la det hindre deg i å kneppe i vei i hele helgen:-)"

Du vet vel at trådstarter er Dansk?:)

Og hvordan vet du det?

Skrevet

Det opplevde jeg også forrige vinter. Det gikk gradvis over, men fortsatt kan jeg merke at jeg ikke kan åpne den ene siden av munnen like mye som den andre.

Skrevet

Her går det i perioder, har vel hatt problemer med det i 10 år nå...

Sannelig kan du det å trøste folk...

:-)

Skrevet

Jeg har vært sånn i mange år, og det plager meg ikke annet enn at det høres litt dumt ut (det knepper) når jeg tygger på den ene siden. Eneste som bekymrer meg med det er om det kanskje kan bli noen slitasje...

Men som sagt har det vært sånn i mange år og jeg har ikke fått noen videre plager med det.

Skrevet

Og hvordan vet du det?

Fordi kneppe på dansk betyr knulle, kanskje?

Skrevet

Kjeven min har vært sånn siden jeg var 10 år gammel, men jeg opplever det ikke som plagsomt. I perioder er det mye "kneppelyder" mens det i andre perioder er stille:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...