Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er veldig viktig for meg at kjæresten min kan være romantisk. Med det mener jeg at han kan gi meg komplimenter, kanskje en blomst en sjelden gang, vise at han tenker på meg i hverdagen. Problemet mitt er at han aldri gjør noe slikt for å vise at han er glad i meg, selv om han vet hvor mye det betyr for meg. Jeg har fortalt han veldig konkret hva han kan gjøre for meg, men selv om han vet veldig godt hva jeg ønsker, virker det umulig for han. Selv er jeg veldig kjærlig og omtenksom, men han sier at det ikke betyr noe for han å få ros og oppmerksomheter (en ny genser, tar med kake til han fra jobben .. sånne småting). Han sier at hvis jeg krever dette av han blir det en stressfaktor for han; og han kan ikke være seg selv... Synes det virker helt merkelig at det skal være så vanskelig å gjøre små ting for meg, når han vet det er viktig for meg (men dette er tydligvis ikke småting for han, virker som om det ville redusert livskvaliteten hans eller noe ved å være snill mot kjæresten sin!*litt sint da..*) Er han normal ? Er jeg normal? Blir helt rar av dette jeg... Er det virkelig et så stort offer jeg ber han om å gjøre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203188-er-dere-romantiske-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan andre menn enn kjæresten min er, så jeg kan ikke si om han er normal, men selv har jeg det sånn som deg. Jeg ønsker meg komplementer, små oppmersomheter osv. Men i motsetning til deg får jeg det. Han plukker blomster til meg, står tidlig opp og baker brød, sender et kort hvor det står han gleder seg til å se meg når han er bortreist osv.

Jeg tror faktisk at kjæresten min er hakket mer romantisk enn meg... :o)

Like etter vi ble kjent var det noen blå blomster han ville vise meg og vi kjørte inn en skogsvei og ruslet hånd i hånd et stykke til der blomstene vokste. Romantisk det vel?

Gjest LucySky

*kremt* ro meg ned...? vi har vært sammen i tre år og gift i 2.... det får vel være grenser for hvor lenge man skal vente på at det skal komme "naturlig". Vet nemlig at naturlig kommer det ikke til å skje!!

Jeg hadde blitt sur og mistet lysten til å gi deg noe som helst om jeg var mannen din, når du mer eller mindre "tvinger" han til at det og det og det er hva han kan/må gjøre for deg så du kan føle at han er romantisk.

Hva for slags pissepreik er dette? Hvordan kan du vite o m han har romantiske tanker om deg eller ikke? Han har det kanskje inni hodet sitt! Det virker som om du tror du er mye mer "romantisk" enn han fordi du gjør ting du syns er "romantiske".

Det høres umodent ut. Gift i over tre år eller ikke. Han komemr i alle fall ikke med sånt om du maser.

Annonse

Tenk på ham som en hund. Gi ham positive fosterkninger. Ros ham når han gjør noe positivt, for de aller minste ting til å begynne med. Dette må forekomme uten at han helt merker hva som forekommer. Det vil si, gi ham et smil og ta på ham (på skulderen, brystet etc.) når han f.eks tar kaffekoppen din og gir deg kaffe. Smil og se ham i øynene når han har vært i butikken og legger varene på plass. Det vil si, du må legge merke til de små tingene for så å gi ham ros. Dette vil ubemerket gli inn hos ham og han vil like å gjøre ting for deg og dermed gjøre dette mer. Det hjelper, enn hvor absurd det høres. Men det trengs litt innats fra deg til å starte med. Og husk tålmodighet. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...