Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg på hva dere mener om et etisk spørsmål, men ikke svar "tillit er uansett grunnsteinen i et forhold" og "kan man ikke stole på hverandre så bør man heller ikke være sammen" osv, for det vet jeg, men la oss si at man nå er i dette ikke-tillitsfulle forholdet:

Hva mener dere om å f.eks få en venninne til å sjekke ham opp på byen, lage en falsk blinkprofil for å forsøke å sjekke ham opp, osv? Er dette greit, for å finne ut hvordan han ville reagere i en slik situasjon?

Og om det da faktisk fører til noe, er det da ok å hive ham på dør pga dette?

Gjest det er ikke greit
Skrevet

På det første spørsmålet: nei det er ikke greit å legge slike "feller" for en partner.

På det andre spørsmålet: hadde jeg oppdaget at partner var utro, så hadde nok min reaksjon vært ca den samme om jeg hadde funnet det ut på en gal måte (snoket i partners mail, mobil, fått noen til å sjekke partner opp på byen osv) eller om jeg hadde funnet det ut uten å "snoke".

Skrevet

På det første spørsmålet: nei det er ikke greit å legge slike "feller" for en partner.

På det andre spørsmålet: hadde jeg oppdaget at partner var utro, så hadde nok min reaksjon vært ca den samme om jeg hadde funnet det ut på en gal måte (snoket i partners mail, mobil, fått noen til å sjekke partner opp på byen osv) eller om jeg hadde funnet det ut uten å "snoke".

Hva er argumentet for at det ikke er greit da? Det kan jo ikke kalles brudd på privatlivet, og de bør jo ikke ha noe å skjule....?

Gjest det er ikke greit
Skrevet

Hva er argumentet for at det ikke er greit da? Det kan jo ikke kalles brudd på privatlivet, og de bør jo ikke ha noe å skjule....?

Argumentene er jo de du ba om å slippe å høre, at et forhold skal være bygget på tillit, og hvis man har så liten tillit til partner at man må legge opp slike tester og feller, så er ikke forholdet bygget på de "riktige" verdiene.

Gjest oj det var ondt
Skrevet

Du trenger ikke legge en felle for å få et påskudd til å hive h*n ut. Hvis du er så ond, klarer du vel å bryte uten det...

Gjest oj det var ondt - men forhåpentlig teori ?
Skrevet

Skjønte akkurat at DarkPink ikke nødvendigvis mente spørsmålet personlig. Så unnskyld hvis forrige svar kunne oppfattes som direkte kritikk. Jeg var bare såpass sjokkert ... Altså, den som gjorde slikt, er ond. Ikke den som spør i teorien !

Skrevet

Du trenger ikke legge en felle for å få et påskudd til å hive h*n ut. Hvis du er så ond, klarer du vel å bryte uten det...

Eventuelt et påskudd for å beholde ham, alt etter utfallet..

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Men om man velger en slik inngang, og partneren avslører seg som en løgner og bedrager (da er de jo ganske like, de to, spør du meg), så kan man vel ikke la være å konfrontere partneren med det i ettertid. Å kaste ut en partner uten noen forklaring blir jo barefor dumt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spør du meg er tanken på den slags patetisk.

Hadde jeg selv blitt rammet av et slikt kvinnemenneske hadde naturligvis forholdet vært over på sekundet.

Gjest test0998765544
Skrevet

Argumentene er jo de du ba om å slippe å høre, at et forhold skal være bygget på tillit, og hvis man har så liten tillit til partner at man må legge opp slike tester og feller, så er ikke forholdet bygget på de "riktige" verdiene.

kjør på ,.gjør det. blir han utro så kom til meg.

Skrevet

Hadde vært best om hun venninna di falt så mye for fyren og vice versa at de sammen dumpet DEG til måsen. Det hadde vel vært det mest "etiske" i denne situasjonen, siden du nå er så opptatt av etikk.

Skrevet

Temmelig dum og egoistisk tankegang:-)

minner mesr om sykelig sjalusi, selv om kanskje typen ikke er til å stole på..

Har man et forhold finner man ut av sånne ting uten "feller" som dette...

Glem det!

Skrevet

Hadde vært best om hun venninna di falt så mye for fyren og vice versa at de sammen dumpet DEG til måsen. Det hadde vel vært det mest "etiske" i denne situasjonen, siden du nå er så opptatt av etikk.

Takk for et generelt og konstruktivt svar.

Gjest snillslem
Skrevet

Jeg synes det er helt greit og en kjempeartig ide, i din situasjon ville jeg gjort noe lignende, tøft!

Kan du ikke bare gjøre det(sette fantasien ut i livet) og rapportere resultatet her?

Det hadde vært sååå kult! ;-)

Småslemme mannfolk har godt av å bli testa, og de er dumme nok til å bite på agnet også,hihi.

Gjest snillslem
Skrevet

Ond? jeg synes ideen var smart, da finner hun garantert ut hvor hun har fyren. Og det er det som er det viktige!

Målet helliger middelet (eller var det omvendt? eller hva ar det?) :-)))

Skrevet

Vel... I teorien, så er det vel egentlig ikke noe galt i det. Om han har lovet troskap, så har han jo ingenting å bekymre seg for. Ikke sant?

Men... Og det er et stort men... Dette høres ut som et dårlig forhold. Og hvis det er det, så trenger man ikke en slik grunn til å dra. En annen ting er at mannen kanskje består, men dumper deg fordi du er sjalu og manipulerende.

Jeg kan ikke se at en slik lek vil gagne et forhold på noe vis.

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei, jeg synes overhodet ikke det er greit. Siden du bringer etikken på banen, så synes jeg en slik oppkonstruert "felle" er umoralsk.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke ok. Hadde jeg opplevd noe slikt, og ikke falt for det, så hadde jeg hevet deg på dør hvis jeg fikk vite det etterpå. Det er en direkte fornærmelse overfor en persons integritet, og en tenkt hensikt helliger ikke middelet.

"............................................"

Skrevet

Heh-heh...godt svar. Det hadde faktisk vært lønn som fortjent :-)

"............................................"

Skrevet

Ond? jeg synes ideen var smart, da finner hun garantert ut hvor hun har fyren. Og det er det som er det viktige!

Målet helliger middelet (eller var det omvendt? eller hva ar det?) :-)))

"Målet helliger middelet (eller var det omvendt? eller hva ar det?) :-)))"

Selvfølgelig ingen av delene. Slikt er for folk som ikke klarer å finne en forankring i noen slags moral.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...