Gå til innhold

Kona tok våre tre barn og stakk av, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet pappa til tre

Min kone og jeg har tre nydelige barn sammen og vi har hatt samlivsproblemer lenge. Nå ble det tydelig for mye for henne for en dag jeg kom hjem fra noen dagers jobb sør i landet hadde hun flyttet ut og tatt med seg barna. Hun har sagt at hun er redd meg og at hun ikke vil si hvor hun er. At hun opprinnelig kommer fra Venezuela og bl.a. har tatt med pass gjør saken ikke bedre. Hun har sagt at hun oppholder seg et sted i kommunen der vi bor og at hun trenger en pause fra forholdet.

Hva bør jeg gjøre?

Fortsetter under...

skorpionfisken

Hvis det er sånn at hun er redd deg og gjemmer seg for deg og du ikke skjønner hvorfor så bør du oppsøke proffesjonell hjelp til å finne ut hva det er med deg som skremmer henne.

Legen din kan henvise deg videre til de som kan hjelpe med sånt, psykolog for eksempel.

Annonse

Hvorfor er hun redd deg da?

Helt uavhengig hva som er årsaken til at hun har flyttet, må du tvert kontakte advokat for å få rettslig reiseforbud for ungene og at du skal ha tilbake ungene til deres bostedsadresse.

Hun har pr defenisjon kidnappet ungene, fordi du ikke har gitt ditt samtykke i at de kan tas ut av hjemmet de har juridisk bostedsadresse i.

Så må du kreve at retten gir deg midlertidig hovedomsorg for ungene inntil endelig hovedomsorg er avgjort (om det blir endelig brudd), fordi det er reell frykt for at hun vil ta ungene ut av landet.

Alt for mange før deg har opplevd nøyaktig det samme, så det er viktig at du reagerer kjapt og ikke er naiv og tro at hun aldri vil finne på noe slikt. Hun har alt demonstrert for deg at hun er villig til å ta ungene og flytte, om enn i første omgang bare ut av huset til tross for at det ikke finnes noen juridisk bakteppe for å gjøre noe slikt.

Reager nå!

Gjest lillie230

Helt uavhengig hva som er årsaken til at hun har flyttet, må du tvert kontakte advokat for å få rettslig reiseforbud for ungene og at du skal ha tilbake ungene til deres bostedsadresse.

Hun har pr defenisjon kidnappet ungene, fordi du ikke har gitt ditt samtykke i at de kan tas ut av hjemmet de har juridisk bostedsadresse i.

Så må du kreve at retten gir deg midlertidig hovedomsorg for ungene inntil endelig hovedomsorg er avgjort (om det blir endelig brudd), fordi det er reell frykt for at hun vil ta ungene ut av landet.

Alt for mange før deg har opplevd nøyaktig det samme, så det er viktig at du reagerer kjapt og ikke er naiv og tro at hun aldri vil finne på noe slikt. Hun har alt demonstrert for deg at hun er villig til å ta ungene og flytte, om enn i første omgang bare ut av huset til tross for at det ikke finnes noen juridisk bakteppe for å gjøre noe slikt.

Reager nå!

Snakker om å besvare et spørsmål kun basert på egne, dårlige opplevelser, Craven.

Jeg blir kvalm.

"Helt uavhengig hva som er årsaken til at hun har flyttet, må du tvert kontakte advokat for å få rettslig reiseforbud for ungene og at du skal ha tilbake ungene til deres bostedsadresse."

Helt uavhengig av hva som er årsaken, sier du?! Det sier vel sitt om deg.

Uavhengig av om han har banket opp kona foran barna, tilbake skal de! Idiotisk svar.

Snakker om å besvare et spørsmål kun basert på egne, dårlige opplevelser, Craven.

Jeg blir kvalm.

"Helt uavhengig hva som er årsaken til at hun har flyttet, må du tvert kontakte advokat for å få rettslig reiseforbud for ungene og at du skal ha tilbake ungene til deres bostedsadresse."

Uavhengig av om han har banket opp kona foran barna, tilbake skal de! Idiotisk svar.

Jeg lar svaret ditt, lillie, stå for sin egen urimelighet.

Han spør om råd fra egen situasjon, og det gir jeg ham. Om han har slått, vet verken du eller jeg.

Uansett kan man ikke ta loven i egne hender, slik denne moren (om hans versjon stemmer) har gjort. Hun har fjernet barna fra faren uten noen form for vedtak fra barnevern eller retten. Det er i henhold til lovverket ulovlig.

Gjest KariKruskakli

Du kontakter advokat. Hun har ikke lov til å flytte ut barna uten ditt samtykke.

Og så gjør du som de andre sier - spør deg selv om hun har noen grunn til å være redd.

Men la oss si hun har dratt til krisesenteret.

Det er vel ikke ulovlig?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

I første omgang kan du be Familiekontoret om råd og hjelp. Det er offentlige familievernkontor i hele landet, 60 i alt. Bruk tlf.katalogen og ring direkte for avtale.

Han spør om råd fra egen situasjon, og det gir jeg ham. Om han har slått, vet verken du eller jeg.

Uansett kan man ikke ta loven i egne hender, slik denne moren (om hans versjon stemmer) har gjort. Hun har fjernet barna fra faren uten noen form for vedtak fra barnevern eller retten. Det er i henhold til lovverket ulovlig.

Vel...

Hvis jeg hadde blitt truet og kanskje slått, og derfor vært redd for mannen min.

Så ville jeg da ikke sittet og ventet på et juridisk vedtak for å FÅ LOV til å ta med meg ungene og komme meg i sikkerhet!!

Da hadde jeg jammen også "tatt loven i egne hender" og tenkt på meg selv og ungene først!

(uten at vi vet hva som er tilfelle her)

Så jeg vet ikke hvilket argumenter som faller for sin egen urimelighet jeg, Craven...

Annonse

Det er også ulovlig å slå/true, som man må anta er årsaken til at hun er redd.

Gjest mirakel*2?

Jeg blir kvalm.

jeg er enig med deg!

Reager nå!

Hvis du mener "Hun har pr defenisjon kidnappet ungene, fordi du ikke har gitt ditt samtykke i at de kan tas ut av hjemmet de har juridisk bostedsadresse i" bokstavelig, så er det selvfølgelig feil.

Det ville i så fall si at hun ikke har lov å ta barna med på besøk til slektninger, på Rema eller på kino uten mannens samtykke - og det er selvfølgelig tøv.

Det hun derimot ikke kan gjøre uten videre, er å ta barna til et nytt og permanent bosted - eller å nekte faren samvær (iallfall ikke uten meget god grunn).

Hvis du mener "Hun har pr defenisjon kidnappet ungene, fordi du ikke har gitt ditt samtykke i at de kan tas ut av hjemmet de har juridisk bostedsadresse i" bokstavelig, så er det selvfølgelig feil.

Det ville i så fall si at hun ikke har lov å ta barna med på besøk til slektninger, på Rema eller på kino uten mannens samtykke - og det er selvfølgelig tøv.

Det hun derimot ikke kan gjøre uten videre, er å ta barna til et nytt og permanent bosted - eller å nekte faren samvær (iallfall ikke uten meget god grunn).

"eller å nekte faren samvær (iallfall ikke uten meget god grunn)."

Det er vel det hun gjør når hun ikke vil si hvor hun og barna er?

".........................................."

"eller å nekte faren samvær (iallfall ikke uten meget god grunn)."

Det er vel det hun gjør når hun ikke vil si hvor hun og barna er?

".........................................."

Det er jeg enig i, og svaret mitt var ment bokstavelig.

Beklageligvis betyr det at jeg også tar andres innlegg for det som står - og Craven skrev da vitterlig at hun ikke har lov å ta ungene med ut av huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...