Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg snakket med ham i sted hadde han bestemt seg for å ta testen, men han vil ikke at hun skal vite det, tror/vet du om han kan ta gutten med uten at mor blir informert. De har delt foreldreansvar. Hun vil jo få vite det uansett, men sånn i første omgang?

Hei,

Jeg synes han bør snakke med fagfolk om dette.

For det første er det jo mulig at han mister rettigheter/samvær hvis det ikke er hans sønn.

For det andre, hva med konsekvensene for gutten? Er det best å finne ut av slikt når man er 3 år, 7 år eller 18 år? Mulig 3 år er best, men det er noe å tenke på.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Da jeg snakket med ham i sted hadde han bestemt seg for å ta testen, men han vil ikke at hun skal vite det, tror/vet du om han kan ta gutten med uten at mor blir informert. De har delt foreldreansvar. Hun vil jo få vite det uansett, men sånn i første omgang?

Jeg aner ikke. Har ikke greie på det her.

Men det er helt sikkert noen her som vet det og kan svare.

Dere får ha lykke til.

Hei,

Jeg synes han bør snakke med fagfolk om dette.

For det første er det jo mulig at han mister rettigheter/samvær hvis det ikke er hans sønn.

For det andre, hva med konsekvensene for gutten? Er det best å finne ut av slikt når man er 3 år, 7 år eller 18 år? Mulig 3 år er best, men det er noe å tenke på.

Med vennlig hilsen

Veldig enig med deg, og det er det han er så redd for også, faren for å miste alle rettigheter, spesielt siden eks'en nå viser seg fra sin verste side. Jeg letet frem noen telefonnumre til ham tidligere i dag, der han kan søke råd og hjelp, ser ut som han har bestemt seg for DNA nå, men han har det ikke lett.

For en fæl situasjon...

På den ene siden er det jo ille hvis han får vite at han ikke er faren, men på den andre siden; tenk hvor flott om han får bekreften at han _er_ faren!

Lykke til, uansett!

:-)

Takk for det!

Ja jeg håper virkelig han får det, for han forguder den gutten. Innerst inne tror jeg nok at han er faren, om ikke de ligner så mye av utseende, så har de mange trekk og bevegelser som er like, får bare krysse fingrene.

Annonse

Takk for det!

Ja jeg håper virkelig han får det, for han forguder den gutten. Innerst inne tror jeg nok at han er faren, om ikke de ligner så mye av utseende, så har de mange trekk og bevegelser som er like, får bare krysse fingrene.

*krysser fingrene for dere*

:-)

Veldig enig med deg, og det er det han er så redd for også, faren for å miste alle rettigheter, spesielt siden eks'en nå viser seg fra sin verste side. Jeg letet frem noen telefonnumre til ham tidligere i dag, der han kan søke råd og hjelp, ser ut som han har bestemt seg for DNA nå, men han har det ikke lett.

Jeg tror at det viktigste her er faktisk sønnens reaksjon.

Er det *virkelig* så viktig for ham nøyaktig hvilket DNA som sønnen har? Hva tror han forskjellen er hvis det er hans/"den andres" DNA?

Hvordan tror du sønnen vil reagere? Her må man også ta i betraktning at sønnen kan finne det ut om 10 år.

Jeg vil råde ham til å snakke *lenge* og vel med en psykolog før han bestemmer seg.

Med vennlig hilsen

Ville bare si at hårfargen er umulig å gå utfra. (Mulig at rødt hår er dominant? har inntrykk av det) Både jeg og barnas far er mørke, men begge ungene var lyyyyse da de var små. Poden på 7 har blitt litt mørkere nå, men Lille Frø på 5 er fremdeles kornblond. :o)

Ingen vits å lete etter likhetstrekk med mindre de er _veldig_ fremtredende, man ser ofte det man vil se, ubevisst.

Ville bare si at hårfargen er umulig å gå utfra. (Mulig at rødt hår er dominant? har inntrykk av det) Både jeg og barnas far er mørke, men begge ungene var lyyyyse da de var små. Poden på 7 har blitt litt mørkere nå, men Lille Frø på 5 er fremdeles kornblond. :o)

Ingen vits å lete etter likhetstrekk med mindre de er _veldig_ fremtredende, man ser ofte det man vil se, ubevisst.

Ja jeg vet det er helt rett det du sier. Syns det er så dårlig gjort av eks'en å oppføre seg sånn, hun vet jo om det er en mulighet for at en annen er faren, men hun nekter å si noe. Hun slengte bare ut at hun hadde hatt et forhold på si i over 4 år, jeg tror hun sier det bare for å være vanskelig, men man vet jo aldri, hun har iallefall sådd en tvil i ham. Uansett hva utfallet blir vil han føle det samme for gutten, men han står jo i fare for å miste alle rettigheter.

Hvordan kan et oppegående menneske forandre seg til å bli en bitch på 1-2-3?

De har vel felles foreldreansvar, så da må mor samtykke i at det foretas DNA-test. Som regel ønsker man test både av mor, barn og mulig far, slik at man får sikkert resultat.

Det er i grunnen min mening og, men han er så redd for hva den DNA testen vil vise. Tror i grunnen ikke han har noe å frykte, men man vet jo aldri.

Hvis folk visste hvor mange barn det fins i dette land som har en annen far enn de tror , ville de blitt overrasket.

Man har et rettsprinsipp; "Pater est"- regelen som automatisk gjør mannen i et ekteskap til barnets far. hvis paret er samboeree må mannen skriftlig erkjenne farskapet.

Det virker på meg som Aryanes kjæreste er utsatt for en eks som vil hevne seg. Kanskje fordi han har fått ny samboer og har det bra. Hun strør salt i sårene og sår tvil om farskap, Kanskje hun lyver for å plage ham. Det er uansett veldig dårlig gjort.Hva han skal gjøre er vanskelig å vite, han elsker jo barnet og er hans far uansett biologi. Jeg tror jeg ville latt være å ta en DNA test før det hadde gått en tid, og sett an saken. Hun eksen er visst ute etter bråk. Ikke la henne få det!

Vet sannelig ikke...

Kanskje prøvd å få den andre mannen i samtale. Han er vel kanskje interessert i å vite om han er far?

Og iallefall kan han kanskje utelukke farskap, hvis det viser seg at eksen farer med løgn (at de bare har vært sammen i 1 år foreksempel).

Annonse

Vet sannelig ikke...

Kanskje prøvd å få den andre mannen i samtale. Han er vel kanskje interessert i å vite om han er far?

Og iallefall kan han kanskje utelukke farskap, hvis det viser seg at eksen farer med løgn (at de bare har vært sammen i 1 år foreksempel).

Får ikke dette ut av hodet.

Litt merkelig. JEG, en totalt fremmed, tenker ikke på annet. Hva med dere da?

Kunne du kanskje oppdatert oss litt etterhvert?

*nysgjerrig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...