Gjest missykrissy80 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei, jeg har spørsmål ang. blødninger etter eller som følge av samleie.I Juni 2005 fikk jeg satt inn et implantat(implanon). Jeg ble informert om at denne formen for prevensjon kan gi uregelmessige blødinger, og siden juni har jeg ikke hatt noen regelmessige blødninger. Blødningene jeg får er minimale og sjeldne. Ellers har jeg ikke opplevd noen særlig andre bi-virkninger utover fetere hud.Men likevel, det som har vært mest plagsomt er blødingene jeg har fått etter at jeg har hatt samleie med min partner. (Jeg og min partner har ikke regelmessig sex fordi jeg studerer utenfor Norge, og vi treffes bare to-tre ganger om måneden)Selv om jeg har vært blødningsfri på forhånd vil jeg alltid få blødninger etter et par samleier, og selv om de ikke er kraftige kan dette være litt sjenerende. Mine spørsmål er derfor: 1. Hva er det som kan forårsake disse blødningene? (tidligere når jeg har brukt p-piller (trionetta) som prevensjon har jeg aldri opplevd dette) 2.Er det stor sannsynlighet for at disse blødningene vil vedvare i de tre åra implantatet varer eller er det mulighet for at de forsvinner med tid? 3. Tror du en østrogen fri p-pille som Cerazette kan være et bedre alternativ eller er sjansen for uregelmessige blødninger like stor? Håper du kan hjelpe meg med disse spørsmålene, og på forhånd takk!MVH, Kvinne, 25år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203441-bl%C3%B8dning-ettersom-f%C3%B8lge-av-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 1. Det lyder som det er fra livmorhalsen du blør. Du bør få sjekket om det er noe unornalt her som f.eks. ektopi (godartet tilstand hvor livmorhalsens slimhinne har vokst ut på overflaten, den blør lett ved berøring). 2. Det er ikke mulig å si noe om. Dte behøver ikke å vre sammenhang med Implanon i dte hele tatt. Risiko for unormale blødninger er like stor med Cerazette som i prinsipp inneholder samme hormon som Implanon. Jeg foreslår altså at du først får en sjekk av livmorhalsen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203441-bl%C3%B8dning-ettersom-f%C3%B8lge-av-samleie/#findComment-1462409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.