Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest okadoka
Skrevet

hvor mye skal jeg tålerere at mannen min drikker?han har et barskap og det er velfylt, vil ikke kvitte seg med det. han mener barna har godt av å vende seg til at foreldrene drikker.om sommeren tar han gjerne øl og drinker hver dag.jeg kan holde meg unna alkoholen et år om så. kan også drikke seg full opptil 4 gr. pr. uke og stille på jobb kl.7om morgenen.han passer jobben bra og har et flott hjem, steller seg pent. hva slags alkoholiker er han, og hva kan jeg gjøre for at han skal slutte å drikke ?elsker jo denne slauren.

Gjest soldier
Skrevet

Han har utvilsomt et alkoholproblem. Alle som drikker seg fulle 3-4 ganger i uka har det.

Gjest no nick nå
Skrevet

Det "riktige" å gjøre er vel å ta det opp med ham, å få ham til behandling. Men det er lettere sagt enn gjort.

Jeg vil bare si at jeg kjenner meg igjen. Bortsett fra at i mitt tilfelle gjelder det faren min. Han har, så lenge jeg kan huske, drukket seg full flere ganger i uka, men aldri skulket jobben pga. dette. Han er verdens snilleste mann, det finnes ikke noe vondt i ham, og han har aldri såret noen eller gjort noen noe vondt, verken edru eller full. Bortsett fra det faktum at han drikker.

Dette er nok litt tabu i familien, men moren min gikk i fra ham pga. dette, etter å ha forsøkt å få ham til å slutte å drikke flere ganger.

I dag er han gift på nytt, og hans samboer forsøker også å få ham til å slutte, uten at jeg kjenner detaljene. Alle er klar over at han drikker, men vi sier kanskje til oss selv at det ikke er så "alvorlig", for han er jo så snill mot alle, selv om det jo faktisk er alvorlig...

Gjest Ikke i dag nei
Skrevet

Jeg kunne skrevet dette innlegget. Så jeg kjenner meg godt igjen:-(

Jeg tok han med til familievernkontoret. Heldivis stilte han opp uten problemer. Der fikk han (og jeg) ihvertfall litt informasjon. Dette var i våres, og det har hjulpet en god del (selv om han ikke har sluttet å drikke)

Jeg mener man ikke skal drikke (så det merkes) da barn er tilstede. Godtar en øl eller to eller et par glass vin. Men der går grensa mi.

Problemet hos oss er at også hans foreldre har dette problemet, så jeg gruer meg ofte til vi skal dit på høytider/da det er andre på besøk der:-(

Skrevet

Jeg har ingen råd å gi deg fra egne erfaringer. Men det du skriver er som tatt rett ut ifra en bok jeg leste i sommer.

og som gjorde et veldig inntrykk på meg!

Den heter "Ved hans side" og er skrevet av Katerina Janouch.

(pocket utgave i serien "tett på livet" kjøpt på OBS!)

Den er skrevet som en selvbiografi av en kvinne som lever og har barn med en såkalt "usynlig" alkoholiker.

Altså en pen,snill og velkledd mann som fungerer "normalt" kun med det unntak at han drikker for mye. Og hvordan denne drikkingen allikevel tar overhånd etterhvert og blir altoppslukende for hele familien.

Denne boka var en utrolig gripende oppvekker!

Også for meg som ikke har personlig erfaring med dette problemet.

Klarte omtrent ikke legge den fra meg før jeg var ferdig.

Så jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese den!

Den beskriver så levende alle sider, og alle faser, av det å leve med en alkoholiker.

Og jeg er sikker på at den vil sette ting litt mer i perspektiv for deg!

Vær så snill å lese den!

Ønsker deg også lykke til!

Skrevet

Jeg så i en annen tråd her at hvis man bare drekker ofte nok, så ordner alt seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...