Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte bare på hva som er en gjennomsnittsinntekt for en bussjåfør.

Er det lett å få jobb som bussjåfør (selv om man er dame)?

Er det ellers noe jeg bør vite?

(Jeg vurderer å melde meg på kurs for klasse D)

:-)

Fortsetter under...

Gjest ikke bussjåfør
Skrevet

Jeg er ikke bussjåfør.

Men jeg kom til å tenke på ei forholdsvis ung jente som har blitt bussjåfør her :o)

Ifjor vinter måtte hun ringe etter hjelp for å få lagt på kjettinger, hun klarte det ikke selv :o), ikke mye trygg da spør du meg. Det burde være en ting de lærer når de tar lappen å fikse sånne ting.

Skrevet

Jeg er ikke bussjåfør.

Men jeg kom til å tenke på ei forholdsvis ung jente som har blitt bussjåfør her :o)

Ifjor vinter måtte hun ringe etter hjelp for å få lagt på kjettinger, hun klarte det ikke selv :o), ikke mye trygg da spør du meg. Det burde være en ting de lærer når de tar lappen å fikse sånne ting.

Selvfølgelig skal jeg lære meg å legge på kjetting!

*himler med øynene*

;-)

Skrevet

*himler med øynene*

;-)

Hei!

Jeg er bussjåfør, og det var lett å få jobb. De har gode erfaringer med oss jenter ;-)

Og med tanke på kjetting, så terper de på det på kjøreskolen, masse !! I tillegg arrangere de kjetting kurs hos oss hver høst, for å friske opp våre kunnskaper.

Lykke til !

Skrevet

*himler med øynene*

;-)

Hei!

Jeg er bussjåfør, og det var lett å få jobb. De har gode erfaringer med oss jenter ;-)

Og med tanke på kjetting, så terper de på det på kjøreskolen, masse !! I tillegg arrangere de kjetting kurs hos oss hver høst, for å friske opp våre kunnskaper.

Lykke til !

Skrevet

Ikke noe problem å få jobb som bussjåfør!! Bransjen skriker etter folk-og for å være ærlig så skal de ikke så mye mere til enn et sertifikat.

Jeg har selv vært busssjåfør i ungdommen,men det var så dårlig betalt og stressende at jeg gikk over til å kjøre lastebil/vogntog,der var jeg ihvertfall alene med rukla;-)

Som bussjåfør tjener du vel rundt en 18000 i mnd-før skatt er trekkt fra,viss du er ufaglært og som begynnerlønn.

Etter 10 år som ufaglært er du oppe i ca 20000,-pr mnd før skatt.Som fagarbeider tjener du litt mere-men ikke noe å hoppe i taket over spør du meg.

Men det er klart,som fagarbeider stiller du jo litt sterkere,anbefales!

http://www.transportarbeider.no/ntf/OSTHome.nsf

Du kan lese mer her, gå inn på overenskomsten for transport selskaper.

Lykke til med sertifikatet!

Og apropos kjettinger:lær deg det!

Men jeg vet at flere busselskaper har servicebiler som kjører rundt og hjelper sjåførene med å legge på kjetting,men for din egen del bør du kunne det.

Annonse

Skrevet

Ikke noe problem å få jobb som bussjåfør!! Bransjen skriker etter folk-og for å være ærlig så skal de ikke så mye mere til enn et sertifikat.

Jeg har selv vært busssjåfør i ungdommen,men det var så dårlig betalt og stressende at jeg gikk over til å kjøre lastebil/vogntog,der var jeg ihvertfall alene med rukla;-)

Som bussjåfør tjener du vel rundt en 18000 i mnd-før skatt er trekkt fra,viss du er ufaglært og som begynnerlønn.

Etter 10 år som ufaglært er du oppe i ca 20000,-pr mnd før skatt.Som fagarbeider tjener du litt mere-men ikke noe å hoppe i taket over spør du meg.

Men det er klart,som fagarbeider stiller du jo litt sterkere,anbefales!

http://www.transportarbeider.no/ntf/OSTHome.nsf

Du kan lese mer her, gå inn på overenskomsten for transport selskaper.

Lykke til med sertifikatet!

Og apropos kjettinger:lær deg det!

Men jeg vet at flere busselskaper har servicebiler som kjører rundt og hjelper sjåførene med å legge på kjetting,men for din egen del bør du kunne det.

Takk, takk for svar, tips og sånn!

Joda, som jeg sa til "ikke bussjåfør", så _har_ jeg tenkt å lære meg å legge på kjetting :-)

Skrevet

Hei!

Lykke til !

Tusen takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...