Patsi Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg lurte bare på hva som er en gjennomsnittsinntekt for en bussjåfør. Er det lett å få jobb som bussjåfør (selv om man er dame)? Er det ellers noe jeg bør vite? (Jeg vurderer å melde meg på kurs for klasse D) :-) 0 Siter
Gjest ikke bussjåfør Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg er ikke bussjåfør. Men jeg kom til å tenke på ei forholdsvis ung jente som har blitt bussjåfør her ) Ifjor vinter måtte hun ringe etter hjelp for å få lagt på kjettinger, hun klarte det ikke selv ), ikke mye trygg da spør du meg. Det burde være en ting de lærer når de tar lappen å fikse sånne ting. 0 Siter
Patsi Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Jeg er ikke bussjåfør. Men jeg kom til å tenke på ei forholdsvis ung jente som har blitt bussjåfør her ) Ifjor vinter måtte hun ringe etter hjelp for å få lagt på kjettinger, hun klarte det ikke selv ), ikke mye trygg da spør du meg. Det burde være en ting de lærer når de tar lappen å fikse sånne ting. Selvfølgelig skal jeg lære meg å legge på kjetting! *himler med øynene* ;-) 0 Siter
scara Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Selvfølgelig skal jeg lære meg å legge på kjetting! *himler med øynene* ;-) Hei! Jeg er bussjåfør, og det var lett å få jobb. De har gode erfaringer med oss jenter ;-) Og med tanke på kjetting, så terper de på det på kjøreskolen, masse !! I tillegg arrangere de kjetting kurs hos oss hver høst, for å friske opp våre kunnskaper. Lykke til ! 0 Siter
scara Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Selvfølgelig skal jeg lære meg å legge på kjetting! *himler med øynene* ;-) Hei! Jeg er bussjåfør, og det var lett å få jobb. De har gode erfaringer med oss jenter ;-) Og med tanke på kjetting, så terper de på det på kjøreskolen, masse !! I tillegg arrangere de kjetting kurs hos oss hver høst, for å friske opp våre kunnskaper. Lykke til ! 0 Siter
matildes mor Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Ikke noe problem å få jobb som bussjåfør!! Bransjen skriker etter folk-og for å være ærlig så skal de ikke så mye mere til enn et sertifikat. Jeg har selv vært busssjåfør i ungdommen,men det var så dårlig betalt og stressende at jeg gikk over til å kjøre lastebil/vogntog,der var jeg ihvertfall alene med rukla;-) Som bussjåfør tjener du vel rundt en 18000 i mnd-før skatt er trekkt fra,viss du er ufaglært og som begynnerlønn. Etter 10 år som ufaglært er du oppe i ca 20000,-pr mnd før skatt.Som fagarbeider tjener du litt mere-men ikke noe å hoppe i taket over spør du meg. Men det er klart,som fagarbeider stiller du jo litt sterkere,anbefales! http://www.transportarbeider.no/ntf/OSTHome.nsf Du kan lese mer her, gå inn på overenskomsten for transport selskaper. Lykke til med sertifikatet! Og apropos kjettinger:lær deg det! Men jeg vet at flere busselskaper har servicebiler som kjører rundt og hjelper sjåførene med å legge på kjetting,men for din egen del bør du kunne det. 0 Siter
Patsi Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Ikke noe problem å få jobb som bussjåfør!! Bransjen skriker etter folk-og for å være ærlig så skal de ikke så mye mere til enn et sertifikat. Jeg har selv vært busssjåfør i ungdommen,men det var så dårlig betalt og stressende at jeg gikk over til å kjøre lastebil/vogntog,der var jeg ihvertfall alene med rukla;-) Som bussjåfør tjener du vel rundt en 18000 i mnd-før skatt er trekkt fra,viss du er ufaglært og som begynnerlønn. Etter 10 år som ufaglært er du oppe i ca 20000,-pr mnd før skatt.Som fagarbeider tjener du litt mere-men ikke noe å hoppe i taket over spør du meg. Men det er klart,som fagarbeider stiller du jo litt sterkere,anbefales! http://www.transportarbeider.no/ntf/OSTHome.nsf Du kan lese mer her, gå inn på overenskomsten for transport selskaper. Lykke til med sertifikatet! Og apropos kjettinger:lær deg det! Men jeg vet at flere busselskaper har servicebiler som kjører rundt og hjelper sjåførene med å legge på kjetting,men for din egen del bør du kunne det. Takk, takk for svar, tips og sånn! Joda, som jeg sa til "ikke bussjåfør", så _har_ jeg tenkt å lære meg å legge på kjetting :-) 0 Siter
Patsi Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Jeg er bussjåfør, og det var lett å få jobb. De har gode erfaringer med oss jenter ;-) Og med tanke på kjetting, så terper de på det på kjøreskolen, masse !! I tillegg arrangere de kjetting kurs hos oss hver høst, for å friske opp våre kunnskaper. Lykke til ! Tusen takk! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.