Aryane Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Noen som vet om det går an å bone laminatgulv, eller evt. har noen tips om hva jeg kan gjøre med dem? De er liksom så matt, vil bytte ut til ekte parkett, men foreløpig har jeg hverken tid eller råd. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 På en del flasker med bonemiddel står det i alle fall at du kan bone laminatgulv, men jeg har aldri prøvd. 0 Siter
Gjest fazan Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Laminatgulv skal aldri behandles! 0 Siter
Aryane Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 På en del flasker med bonemiddel står det i alle fall at du kan bone laminatgulv, men jeg har aldri prøvd. Men blir det fint tror du? MÅ jeg flytte bort alle møblene, jeg vil ikke ha speilblanke gulv, bare få tilbake litt av den opprinnelige glansen 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Har ingen tips, og ikke erfaring med boning. Eneste jeg vet er at det blir spor der det er slitasje (stier der du går), og det er derfor ikke pent i all evighet. Boningen må skrubbes ned, også boner man på nytt. Sånn var det i gamle dager i alle fall, da jeg var ung ;-) Ville sjellet opp litt rundt dette, kanskje er det uproblematisk med dagens produkter, kanskje ødelegger du overflaten på laminatet..? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Vi har parkett og har det samme problemet som deg med at parketten blir matt. Vi kan selvsagt slipe den ned og lakke den, men det gidder jeg ikke etter bare fem års bruk... Vet ikke helt hvordan vi kan gjøre dette enklest mulig vi heller.. 0 Siter
Gjest fazan Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Vi har parkett og har det samme problemet som deg med at parketten blir matt. Vi kan selvsagt slipe den ned og lakke den, men det gidder jeg ikke etter bare fem års bruk... Vet ikke helt hvordan vi kan gjøre dette enklest mulig vi heller.. Det finnes noe som heter parkettfornyer. Smøres utover og blir blank flate og reduserer slitasje. På tide med en tur til fagbutikken og få det? 0 Siter
Aryane Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Har ingen tips, og ikke erfaring med boning. Eneste jeg vet er at det blir spor der det er slitasje (stier der du går), og det er derfor ikke pent i all evighet. Boningen må skrubbes ned, også boner man på nytt. Sånn var det i gamle dager i alle fall, da jeg var ung ;-) Ville sjellet opp litt rundt dette, kanskje er det uproblematisk med dagens produkter, kanskje ødelegger du overflaten på laminatet..? Usj, tror jeg får slite med de gulvene jeg har jeg, får vente til våren og se om jeg får skiftet dem da, nå før jul er det så mye annet som koster penger. Dessuten er de netsen ny, de jeg kjøpte leiligheten av hadde lagt nye før de solgte, men de valgte nok billigste sort ( 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Usj, tror jeg får slite med de gulvene jeg har jeg, får vente til våren og se om jeg får skiftet dem da, nå før jul er det så mye annet som koster penger. Dessuten er de netsen ny, de jeg kjøpte leiligheten av hadde lagt nye før de solgte, men de valgte nok billigste sort ( Kanskje de har dratt med seg sand inn, skal ikke mye til før det blir matt da. Eller vasket med for sterkt vaskemiddel? Jeg hadde heller ikke dratt av gulvet nå, det baller på seg med nye lister og greier :-) 0 Siter
Aryane Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Kanskje de har dratt med seg sand inn, skal ikke mye til før det blir matt da. Eller vasket med for sterkt vaskemiddel? Jeg hadde heller ikke dratt av gulvet nå, det baller på seg med nye lister og greier :-) Ja huff, jeg orker ikke tanken på å begynne med det enda. Tror nok jeg har vasket for mye, vasker gulvene stort sett hver dag, fordi jeg har sånne tvangstanker og tror jeg dør av litt støv....just kidding... men jeg har støv på hjernen og vasker veldig ofte!! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Ja huff, jeg orker ikke tanken på å begynne med det enda. Tror nok jeg har vasket for mye, vasker gulvene stort sett hver dag, fordi jeg har sånne tvangstanker og tror jeg dør av litt støv....just kidding... men jeg har støv på hjernen og vasker veldig ofte!! Da kan det jo være deg som har mattet ned gulvet? Fy på deg! Faktisk blir det både mindre støv, mer allergivennlig støv og mindre bakterier av å bruke antistatisk klut. Det er det jeg støtter meg til ,-) 0 Siter
Aryane Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Da kan det jo være deg som har mattet ned gulvet? Fy på deg! Faktisk blir det både mindre støv, mer allergivennlig støv og mindre bakterier av å bruke antistatisk klut. Det er det jeg støtter meg til ,-) Jeg vet det, bruker det og, jobbet for mange år siden på hotel og var på kurs ang. akkurat det, men allikevel, det blir renest med vann, det er bare en sånn ide jeg ikke får ut av hodet, selv om jeg vet bedre.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg vet det, bruker det og, jobbet for mange år siden på hotel og var på kurs ang. akkurat det, men allikevel, det blir renest med vann, det er bare en sånn ide jeg ikke får ut av hodet, selv om jeg vet bedre.... :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Det finnes noe som heter parkettfornyer. Smøres utover og blir blank flate og reduserer slitasje. På tide med en tur til fagbutikken og få det? Det skal sjekkes opp til julevasken :-) Er det mye arbeid å ha det på og kan man gå på det rett etterpå? Mange praktiske ting å tenke på når man har tre barn og to katter ;-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Har ingen tips, og ikke erfaring med boning. Eneste jeg vet er at det blir spor der det er slitasje (stier der du går), og det er derfor ikke pent i all evighet. Boningen må skrubbes ned, også boner man på nytt. Sånn var det i gamle dager i alle fall, da jeg var ung ;-) Ville sjellet opp litt rundt dette, kanskje er det uproblematisk med dagens produkter, kanskje ødelegger du overflaten på laminatet..? Næsj, dagens boning er mye enklere å bruke enn de som ble brukt før. Har brukt på et gulvbelegg, og der ble det kjempefint. Hadde det bare utover gulvet og smurte det utover med en ren mopp. Tørket på 20-30 minutter gjordedet også. Husker da mamma bonet gulv hjemme, det var forbudt å gå på før neste morgen. Kunne bruke samme middelet som jeg kjøpte på laminat, men det har jeg altså ikke prøvd. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Men blir det fint tror du? MÅ jeg flytte bort alle møblene, jeg vil ikke ha speilblanke gulv, bare få tilbake litt av den opprinnelige glansen Ble ikke speilblankt av den boningen jeg brukte. Tror jeg kjøpte den på Lidl .. eller var det på Bunnpris, tro? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.