Gå til innhold

Lønn for blikkenslager

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ansette en.....

Har en mann som driver selvstendig som blikkenslager. Han har tenkt til å ansette en, men lurer på hva han skal tilby som lønn.

Er det noen her som vet hva en blikkenslager tjener nå? I tillegg til lønn, har de andre goder? (julebonuser e.l.)

I mellomtiden får jeg krysser fingerene for at han finner en....ikke mange ledige blikkenslagere for tiden:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203655-l%C3%B8nn-for-blikkenslager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Kanskje han kan ta inn en lærling hvis det er vanskelig å finne noen ferdig kvalifiserte? Kontakt en videregående skole som utdanner i den retningen. Da er jo ikke lønnskostnadene de helt store i starten, og han får lært opp vedkommende til å gjøre som han vil det skal være.

Lønna aner jeg ikke desverre.

Ta kontakt med en fagforening, de vet endel om dette.

Men som det sies her, hvorfor ikke ta inn en lærling? Da får du støtte og er du heldig med gutten får du også svært god hjelp.

Bakdelen er at de må følges bedre opp og arbeiet må inneholdet det en lærling skal lære.

Kanskje han kan ta inn en lærling hvis det er vanskelig å finne noen ferdig kvalifiserte? Kontakt en videregående skole som utdanner i den retningen. Da er jo ikke lønnskostnadene de helt store i starten, og han får lært opp vedkommende til å gjøre som han vil det skal være.

Lønna aner jeg ikke desverre.

Finnes ikke lærlinger heller. Han kjenner lærereren som utdanner blikkenslagere i området, og han sier at han har knapt halvfull klasse og at det ikke er noen han kan anbefale.

Han har også tidligere hatt ansvar får å lære opp lærlinger (i sin forrige jobb), og det tar ganske lang tid før de gjør noe særlig nytte for seg. Han har da ikke tid til all denne ekstra jobbe i flere mnd. (Jobber 50-60 timer pr uke nå, og med lærling vil det jo bli mer....)

Gjest Vil ansette en.....

Men som det sies her, hvorfor ikke ta inn en lærling? Da får du støtte og er du heldig med gutten får du også svært god hjelp.

Bakdelen er at de må følges bedre opp og arbeiet må inneholdet det en lærling skal lære.

Å ta inn lærling vil nok ikke være aktuelt. (Se svar til skorpionfisken)

Annonse

Er det ikke krav om et minimum antall faglærte pr. lærling i alle håndtverksyrker, da? Sånn var det i el.montør yrket tidligere, ihvertfall. (Selv om firmaet jeg jobbet i hadde dispensasjon - vi var på det meste tre lærlinger på to montører - og de hadde også disp. for å drive uten installatør)

"............................................"

Er det ikke krav om et minimum antall faglærte pr. lærling i alle håndtverksyrker, da? Sånn var det i el.montør yrket tidligere, ihvertfall. (Selv om firmaet jeg jobbet i hadde dispensasjon - vi var på det meste tre lærlinger på to montører - og de hadde også disp. for å drive uten installatør)

"............................................"

Det tenkte jeg faktisk ikke på, men når du sier det så mener jeg også at det er noen slike krav, uten at jeg kjenner detaljene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...