Gå til innhold

Vite om kontakt med eksen

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Synes ikke det er noe mer naturlig at han fortsatt skal fore henne med penger og skifte dekk for henne bare fordi dere er gamle. Ganske tydelig at han bryr seg veldig mye om henne, utover det at hun er mor til hans barn.

Her tror jeg faktisk at det er du som er litt naiv...

Hun må da virkelig ha andre venner/familie enn sin eksmann til å hjelpe seg med alt slikt vanlig. Men han er vel bare glad til han som får i både pose og sekk, dvs har ny dame, men fortsatt kan styre og stelle for den gamle, og få ære og ros fra begge.

Man hjelper vel til med dekkskifte fordi man vil at mor til barna skal ha en kjørbar og sikker bil når hun frakter deres felles barn?

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

8

• Babette

6

• skorpionfisken

1

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest usikker kjæreste

Man hjelper vel til med dekkskifte fordi man vil at mor til barna skal ha en kjørbar og sikker bil når hun frakter deres felles barn?

Dekkskifte burde hun greie selv, evt få noen til å hjelpe henne med. i dette tilfellet vil jeg tro han hjleper henne med langt mye mer enn bøter og skifte av dekk. Er tydeligvis et avhengighetsforhold der... og det er jo ikke bra. hun burde da greie å være selvstendig, og han burde også greie å slippe...

Gjest KariKruskakli

Dekkskifte burde hun greie selv, evt få noen til å hjelpe henne med. i dette tilfellet vil jeg tro han hjleper henne med langt mye mer enn bøter og skifte av dekk. Er tydeligvis et avhengighetsforhold der... og det er jo ikke bra. hun burde da greie å være selvstendig, og han burde også greie å slippe...

Så lenge det ikke er barn inne i bildet og dere er ralativt unge, er jeg enig.

Men når man har vært gift i mange år, og har flere barn sammen, ser man litt annerledes på det.

jeg kan ikke skifte dekk, og for meg hadde det vært helt naturlig å ringe exmannen min, om jeg vi hadde vært ex`er. Jeg har ingen andre jeg kan spørre. Det har vært hans oppgave i alle år.

Om han hadde hatt en ny kjæreste, så hadde jeg også regnet med at hun hadde vært såpass voksen at hun skjønte at han gjorde det for barnas skyld. Det er helt ufarlig å skifte dekk.

Men jeg ville selvsgat ikke ringt han ned i tide og utide,bare hvis jeg ikke hadde andre muligheter.

Jeg har da tross alt tilbringt 16 år av mitt liv sammen med han og vi har 3 barn sammen.

Det er litt naivt å tro at man ikke skal ha noe med hverandre å gjøre når man har hatt så mye sammen.

En moden person ville ha forstått det, uten at man ser på det som en trussel.

En person jeg kjenner som er relativt nyskilt fikk ikke lov til å vise seg offentlig sammen exkona og deres felles barn.

Slikt er jo helt håpløst og umulig å få til, så han orket ikke mer av det nye forholdet.

Gjest usikker kjæreste

Så lenge det ikke er barn inne i bildet og dere er ralativt unge, er jeg enig.

Men når man har vært gift i mange år, og har flere barn sammen, ser man litt annerledes på det.

jeg kan ikke skifte dekk, og for meg hadde det vært helt naturlig å ringe exmannen min, om jeg vi hadde vært ex`er. Jeg har ingen andre jeg kan spørre. Det har vært hans oppgave i alle år.

Om han hadde hatt en ny kjæreste, så hadde jeg også regnet med at hun hadde vært såpass voksen at hun skjønte at han gjorde det for barnas skyld. Det er helt ufarlig å skifte dekk.

Men jeg ville selvsgat ikke ringt han ned i tide og utide,bare hvis jeg ikke hadde andre muligheter.

Jeg har da tross alt tilbringt 16 år av mitt liv sammen med han og vi har 3 barn sammen.

Det er litt naivt å tro at man ikke skal ha noe med hverandre å gjøre når man har hatt så mye sammen.

En moden person ville ha forstått det, uten at man ser på det som en trussel.

En person jeg kjenner som er relativt nyskilt fikk ikke lov til å vise seg offentlig sammen exkona og deres felles barn.

Slikt er jo helt håpløst og umulig å få til, så han orket ikke mer av det nye forholdet.

Er man så totalt hjelpesløs at man må bruke eksmannen til alt mulig så har man vel et aldri så lite problem. Man kan faktisk ikke regne med at hanskal gidde å bruke tid på ekskona, selv om de har felles bran.

Gjest KariKruskakli

Er man så totalt hjelpesløs at man må bruke eksmannen til alt mulig så har man vel et aldri så lite problem. Man kan faktisk ikke regne med at hanskal gidde å bruke tid på ekskona, selv om de har felles bran.

Ja, så totalt hjelpeløs er jeg faktisk.

Jeg er sikker på at han hadde kommet på flekken.

Men ikke for noe ennet enn å skifte dekk.

Gjest usikker kjæreste

Ja, så totalt hjelpeløs er jeg faktisk.

Jeg er sikker på at han hadde kommet på flekken.

Men ikke for noe ennet enn å skifte dekk.

Hadde du dratt på ham på flekken for å vaske tøy feks for ham også, om han ikke fikk det til?

Eller er det bare kvinnfolk som kan tillate seg å være så hjelpesløse og avhengige av en eks?

Ser ikke på det som naturlig i det hele tatt at han skulle gjøre noe slikt for deg, det koster et par hundrelapper å få det gjort om du virkelig ikke greier det selv. Får da være grenser på utnytting av folk.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Hadde du dratt på ham på flekken for å vaske tøy feks for ham også, om han ikke fikk det til?

Eller er det bare kvinnfolk som kan tillate seg å være så hjelpesløse og avhengige av en eks?

Ser ikke på det som naturlig i det hele tatt at han skulle gjøre noe slikt for deg, det koster et par hundrelapper å få det gjort om du virkelig ikke greier det selv. Får da være grenser på utnytting av folk.

Ikke vaske tøy, fordi det er lettere enn å skifte dekk, og fordi han greier det fint også nå.

Men hvis det var noe han absolutt ikke greide, så ja det hadde jeg.

Men alt avhenger selvsagt på om det hadde vært noen bitterhet mellom oss.

Er vi venner, så hvorfor ikke?

Gjest usikker kjæreste

Ikke vaske tøy, fordi det er lettere enn å skifte dekk, og fordi han greier det fint også nå.

Men hvis det var noe han absolutt ikke greide, så ja det hadde jeg.

Men alt avhenger selvsagt på om det hadde vært noen bitterhet mellom oss.

Er vi venner, så hvorfor ikke?

DU mener at å vaske tøy er lettere enn å skifte dekk ja, mange menn er nok uenig der, men din mening er vel fasiten?

Jeg ser ikke hvorfor man skal gjøre seg selv uavhengig av eksen jeg, det burde personen slippe

Gjest KariKruskakli

DU mener at å vaske tøy er lettere enn å skifte dekk ja, mange menn er nok uenig der, men din mening er vel fasiten?

Jeg ser ikke hvorfor man skal gjøre seg selv uavhengig av eksen jeg, det burde personen slippe

For MIN mann er det lett å vaske klær. Dette vet jeg bedre enn deg.

Gjest usikker kjæreste

For MIN mann er det lett å vaske klær. Dette vet jeg bedre enn deg.

Det var ett eksempel det tror jeg du forstod, og jeg snakker ikke om deg og din mann spesifikt med ekser generelt.

Det er alltid eksmenn som må hjelpe hjelpesløse damer med noe, menn greier det meste selv, er ikke det rart?

Tror damene ikke gidder jeg, rett og slett.

Når jeg ble singel etter mitt første lange forhold så var det mye som var uvant for meg å gjøre, skulle jeg da bare ringt etter eksen? Nei, herregud..

Gjest KariKruskakli

Det var ett eksempel det tror jeg du forstod, og jeg snakker ikke om deg og din mann spesifikt med ekser generelt.

Det er alltid eksmenn som må hjelpe hjelpesløse damer med noe, menn greier det meste selv, er ikke det rart?

Tror damene ikke gidder jeg, rett og slett.

Når jeg ble singel etter mitt første lange forhold så var det mye som var uvant for meg å gjøre, skulle jeg da bare ringt etter eksen? Nei, herregud..

Deg om det. Jeg hadde gjort det, til jeg hadde lært det selv.

Jeg måtte ha hatt hjelp til å innstalere data`n også jeg. Siden han er god på slikt, så regner jeg med at han hadde hjulpet meg.

Han vet ungene er avhengig av den til lekser.

Gjest usikker kjæreste

Deg om det. Jeg hadde gjort det, til jeg hadde lært det selv.

Jeg måtte ha hatt hjelp til å innstalere data`n også jeg. Siden han er god på slikt, så regner jeg med at han hadde hjulpet meg.

Han vet ungene er avhengig av den til lekser.

Ja, det er vel utrolig hva man etterhvert kan lære seg til å skylde på at er til ungenes beate ikke mitt, så du eksmann må gjøre det for dem.. latterlig er det..

Gjest KariKruskakli

Ja, det er vel utrolig hva man etterhvert kan lære seg til å skylde på at er til ungenes beate ikke mitt, så du eksmann må gjøre det for dem.. latterlig er det..

Jeg tror ikke han hadde følt at han må, men at han vil.

Men om det skulle være noen slags tvil, så er vi gift, og jeg har aldri vært i en slik situasjon.

I en overgangsfase regner jeg med at jeg hadde hatt bruk for hans hjelp, men at det ikke ville vært like naturlig etter en tid.

Annonse

Gjest usikker kjæreste

Jeg tror ikke han hadde følt at han må, men at han vil.

Men om det skulle være noen slags tvil, så er vi gift, og jeg har aldri vært i en slik situasjon.

I en overgangsfase regner jeg med at jeg hadde hatt bruk for hans hjelp, men at det ikke ville vært like naturlig etter en tid.

Jeg trodde vi diskuterte ekser jeg, og ikke i bruddfasen, men gjerne etter de har fått nye partnere, eller hvertfall han har fått...

Synes ikke det er noe mer naturlig at han fortsatt skal fore henne med penger og skifte dekk for henne bare fordi dere er gamle. Ganske tydelig at han bryr seg veldig mye om henne, utover det at hun er mor til hans barn.

Hun må da virkelig ha andre venner/familie enn sin eksmann til å hjelpe seg med alt slikt vanlig. Men han er vel bare glad til han som får i både pose og sekk, dvs har ny dame, men fortsatt kan styre og stelle for den gamle, og få ære og ros fra begge.

Du ville nok ikke ha passet sammen med en mann med "bagasje". De trenger en trygg og sikker kjæreste som viser forståelse og tillit, ikke en usikker og sjalu en som legger seg opp i alt.

Og framfor alt trenger de en kjæreste som ikke tror at alt handler om henne.

Man driter ikke i en eks man har barn med. Jeg kan for øvrig heller ikke skifte dekk.

Gjest usikker kjæreste

Du ville nok ikke ha passet sammen med en mann med "bagasje". De trenger en trygg og sikker kjæreste som viser forståelse og tillit, ikke en usikker og sjalu en som legger seg opp i alt.

Og framfor alt trenger de en kjæreste som ikke tror at alt handler om henne.

Man driter ikke i en eks man har barn med. Jeg kan for øvrig heller ikke skifte dekk.

Selvsagt passer jeg ikke med en mann med baggsje, om den inneholder eksen også. Jeg greier da fint å unngå slike menn. Unger fra før er ikke aktuelt for meg.

Gjest KariKruskakli

Jeg trodde vi diskuterte ekser jeg, og ikke i bruddfasen, men gjerne etter de har fått nye partnere, eller hvertfall han har fått...

Men noen ganger kan det være helt nødvendig å treffes, også etter at man har fått nye partnere.

Det kan være at noe skal planlegges. Konfirmasjon f.eks.

Eller det kan være noe med barna som må diskuteres under fire øyne.

Er det så vanskelig å forstå?

Jeg synes det er du som har en merkelig oppfatning av hvordan et forhold skal være etter at det har sluttet, spesielt om man har vært gift/har barn sammen. Babettes innstilling er sunn og gjør at hennes forhold til kjæresten ikke vil true hans behov for å ta vare på sin tidligere familie.

Om jeg og min samboer skulle flytte fra hverandre, så hadde jeg hjulpet han så godt jeg kunne med alt som venner gjør. Det er riktig og viktig at to foreldre ikke slutter å være et team, også når det ikke direkte involverer barna deres. Et dekkskifte har da også med barnas hverdag å gjøre, hun må kunne kjøre trygt.

Om man en gang har elsket noen, så er det faktisk mer bekymringsverdig om du hater denne personen. Dette betyr at de fremdeles har en stor rolle i livet ditt. Klarer du der i mot å behandle de som en venn, så har ser du på de som fortid.

Jeg er en annen

Selvsagt er det ikke noe privat i et forhold, hva skulle det være og hvorfor skulle man ha noe sånt?

Selvsagt leser vi ikke hverandres meldinger osv uten videre, men de er da ikke hemmelige sånn strengt sett. Lite interressante for den andre, og ment for den ene eller den andre.

"Selvsagt er det ikke noe privat i et forhold, hva skulle det være og hvorfor skulle man ha noe sånt?"

Seriøst? Alle mennesker har (forhåpentligvis) grenser, også i et forhold. Noe annet ville jeg sett på som tilnærmet sykelig.

Nå orker jeg ikke lese lenger i denne tråden.

Hvis innlegget er seriøst ment, bør du oppsøke psykolog ganske fort, før du ødelegger ditt eget hode og din egen psyke. Stakkars mann som er sammen med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...