Gå til innhold

Kroniske smerter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en ung dame i tredveårene som sliter med smerter i tennene.

I en årrekke nå har tennner uten synlig grunn som hull eller betennelser begynt å gjøre veldig vondt. Jeg snakker da om nye hull for disse gjekslene er plomberte fra før.

Disse smertene er så store at jeg har måttet rotfylle tennene. Men erfarer igjen at det ikke hjelper. Noen tenner roer seg ned for korte perioder før det begynner å smerte igjen. I 6-7 år nå har jeg levd mer eller mindre med store smerter.

Jeg har betalt store summer for å beholde tennene mine. jeg har kappet rotspisser, rotfylt og betalt i dyre dommer. Enkelte av disse tennene har kostet meg over ti tusen pr stykk. Jeg ender alikevel etter år med smerte og forsøk på å redde tannen, med å måtte trekke den.

Da gir smertene seg, men jeg har jo store mellomrom som trenger broer.

Jeg har snart ikke gjeksler igjen i munnen. Jeg har ikke før trukket en tann, før den neste begynner å verke.

Jeg har vært til undersøkelser både hos leger og tannleger som ikke finner noen grunn til dette. Og jeg kan derfor ikke få økonomisk støtte.

Jeg har nå ikke lenger mulighet for å klare utgiftene selv, og ender opp med å tygge på bare gommene.

Jeg kan vel ikke være den eneste som sliter med slike ting.. Hva gjør mennesker i min situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203874-kroniske-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...