Gå til innhold

Erstatning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 18 år som da jeg var liten (9-10 år?) fikk trekt ut ei tann.

Denne tanna var en melketann, og oppi tannkjøttet under denne tanna var en meget skjev hjørnetann.

Tilfellet var akkurat likt med den andre hjørnetanna men det var bare den ene som ble trekt.

Den hjørnetanna som lå under den trekte tanna har ennå ikke vokst ut, mens den andre hjørnetanna har det, og den er i fin stand og har rettet seg opp av seg selv.

Det var en praktikant(?) (lærling) som trakk denne tanna, uten å rådføre seg med verken "hovedtannlege" eller reguleringstannlege.

Det jeg lurer på er om jeg hadde hatt en hjørnetann mer om ikke denne tannlegen hadde trekt den melketanna? (den ligger jo oppi der et sted da)

Nå er det blitt for trangt for den, og jeg må (men nekter) ta på regulering for å få den fram.

Er dette en feil fra den tannlegen, og har jeg krav på noen form for erstatning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20417-erstatning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om behandlingen du fikk var helt riktig. En hjørnetann som ligger slik kan "reguleres" på plass om du ønsker det.

Folketrygden bidrar med penger også.

Hvordan i huleste kan behandlingen jeg fikk være riktig når jeg sitter her med en tann som ikke kommer ut som den skal?

Den har antakeligvis ligget oppi tannkjøttet mitt i rundt 10 år nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20417-erstatning/#findComment-90730
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...