Gå til innhold

Nyseparert og nyforelsket, holde skjult?

Anbefalte innlegg

Gjest Operetta

Jeg og min mann bestemte oss for å gå fra hverandre for noen få uker siden. Separasjonen er mao helt fersk. Midt oppe i denne prosessen har jeg falt pladask for en ny mann. Jeg vet at det er lett å falle for noen når man er i en sånn fase som vi er nå, man finner så lett i andre det man har savnet i sitt eget snart 15-årige ekteskap. Men vi har kjent hverandre en stund, har veldig mye til felles, det er rett og slett bare en utrolig god match. Og når vi i tillegg de siste ukene har fått varme følelser for hverandre så er det ikke så lett å holde igjen. Jeg gjentar for meg selv hele tiden at bruddet med min mann ikke hadde noe med denne nye å gjøre, det er viktig. Vi hadde vokst fullstendig fra hverandre og har forsøkt å lappe på ektekskapet i mange år uten å lykkes. Så avgjørelsen sånn sett føles helt riktig, det er jeg trygg på. Men jeg er usikker på hva omverdenen vil si hvis jeg allerrede nå kommer med en ny kjæreste. Hvor lenge bør vi holde forholdet skjult? Det er ikke så lett! Vi har barn begge to (han også et samlivsbrudd bak seg), og barna skal vi i alle fall vente med å informere. De må gjøre seg ferdige med det at pappa har flyttet for seg selv først.

Det er så utrolig slitsomt og følelsesmessig tøft å ikke kunne leve ut forelskelsen, selv om vi en sjelden gang kan møtes i smug. Det kjennes også veldig rart å kalle det "i smug" for det er jo helt lovlig! Vi gjør ingen noen urett med å være sammen, vi er bare redde for hva andre vil synes og redde for å såre min eks unødvendig.

Trenger noen gode råd her!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204174-nyseparert-og-nyforelsket-holde-skjult/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi var til megling i forb. med skilsmissen så fikk vi følgende råd av megleren:

Ikke introduser nye partnere for barna før forholdet er under varig og stabil karakter. Og la barna slippe å forholde seg til en ny person på mamma/pappas kjøkken, mamma/pappas soverom etc. før det var gått minst et år etter bruddet.

Hva som er varig og stabil karakter blir jo opp til deg å definere, men uansett hvor godt du kjenner han fra før så har du aldri kjent han som kjæreste, så et godt råd er vel å vente til hvertfall de første rosa skyene er i ferd med å lette.

I forbindelse med en skilsmisse så er barna dine veldig sårbare, det burde derfor ikke være noe problem for deg å legge dine egene behov til side, dyrke forelskelsen i smug - og la barn, eksmann og øvrig familie slippe å forholde seg til dette på en god stund.

Du spør etter hva omverdenen vil si, og jeg kan si med en gang hvordan jeg ville reagert.

Jeg hadde trodd at du forlot din mann for en annen mann, og dermed basta! Hadde synes veldig synd på din mann og kanskje vent meg mer til han enn til deg i forhold til å beholde et eventuelt vennskap. Du ville vanskelig blitt trodd når du fortalte at dette ikke var riktig. Dessuten kan du jo heller ikke fortelle årsaken til alle og enhver.

Hvis du kan leve med en slik oppfatning fra dine omgivelser så kan dere opptre i offentlighet. Hvis du synes at det ville være helt forferdelig., ja da holder du det skjult en god stund enda.

Lykke til med valget. Og selvom du synes dette er tøft med å holde forholdet hemmelig så er du alikevel heldig som har truffet en kar som du kanskje kan dele resten av ditt liv med. Det kan jo være trøsten foreløpig.

Når det gjelder omverdenen så er det nok ingen som kommer til å tro annet enn at du forlot mannen din til fordel for denne nye om dere viser dere sammen alt nå.

Når det gjelder ungene så ta det med ro! Vi hadde lagt inn en klausul i samværsavtalen på ett års "krantene" før nye kjærester skulle presenteres for ungene, nå ble det ikke sånn, men det var med min velsignelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...