Bambiii Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg er etter mensterminen å dømme 17 uker på vei med mitt føste barn.For ca 2 uker siden, var jeg på Ultralyd. Jordmor målte fosteret mellom ørene(30mm)o.l og sa hun mente at mensterminen min var ganske riktig. Fosteret passet til å være i 15. svangerskapsuke.Det som bekymrer meg er at legen min syntes livmoren min lå så høyt opp, og ville gjettet at jeg var ca 6 uker lenger. Han klemte på magen min og på SF-mål ligger jeg på mellom 13 og 15 cm.Er det for mye i 17-18 uke?? (legen virket tvilsom på sitt eget utsagn etter at han målte)Jeg kan kjenne livmoren like under navelen(kanskje 2 cm). Men livmoren stopper å være hard og øm halvveis mellom navelen og symfysen.Bør jeg kunne stole på at UL hadde rett i at jeg var i svangerskapsuke 15 da dette også passer med mensterminen? Er redd for at hvis jeg skal være 6 uker lenger, vil fosteret være underutviklet.Kan livmoren min virket høy fordi jeg har litt ekstra mage fra før? Har alltid vært litt 'høy' fra navelen og ned(uten å være gravid).Håper ikke det er like vanlig å ta feil ved at et foster er 6 uker lenger enn det 'måles', som mye omtalte 2 ukers feilmargin.Takk for svar, er så bekymret... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204192-b%C3%B8r-jeg-stole-p%C3%A5-ul-eller-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 "13 og 15 cm.Er det for mye i 17-18 uke??" 13 cm er gj.snittet for 14 uker og 15 er gj.snittet for ca 16 1/2 uke. Så faktisk ligger du litt under gj.snittet på sf-mål for 17 uker. Siden menstermin, UL-termin og OGSÅ sf-mål stemmer _langt_ best med at du er ca 17 uker på vei og ikke 6 uker lenger, ville jeg rett og slett glemt legens synsing ang. utseende på magen din om jeg var deg. Om du var 6 uker mer, altså ca 23 uker på vei, skulle sf-målet ligget på rundt 21 cm, som er gj.snittet da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204192-b%C3%B8r-jeg-stole-p%C3%A5-ul-eller-lege/#findComment-1462319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.