Gå til innhold

vaginisme?

Anbefalte innlegg

Gjest lillamei

Hei!

Jeg tror jeg har vaginisme eller skjedekramper. Hva kan jeg gjøre for å klare å gjennomføre et samleie uten at det gjør vondt.

Det er musklene helt nederst i skjeden som spenner seg når noe føres inn i skjeden..ikke bare penis. Dette er veldig slitsomt for både meg og kjæresten min.

Har vært hos gynekolog, men fikk ikke noe tips om hva jeg kan gjøre med det.

Kjæresten min er veldig tålomdig, men det begynner å slite litt på oss begge. Jeg vil så gjerne nyte den deilige kjæresten min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204211-vaginisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vaginisme ja..

tror også jeg har det. men det kan bli verre av at du presser deg til å ha sex når det gjør så vondt...tror det er det som har forverret det for meg, og at jeg første gangen hadde sex uten at jeg var klar for det og det gjorde shiitvondt. ganske dumt egentlig, at noe så fint skal kunne bli ødelagt av at man presser seg til å gjøre noe som føles ubehagelig...

jeg har aldri hatt god sex og lurer også på hva jeg skal gjøre med det. gruer meg til å få fast kjæreste igjen. hvordan tar typen din det? hva om man aldri klarer å gjennomføre ett samleie uten smerte...ingen gutter ville vel vært sammen med en da..(i lengden...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204211-vaginisme/#findComment-1465923
Del på andre sider

Gjest lillamei

tror også jeg har det. men det kan bli verre av at du presser deg til å ha sex når det gjør så vondt...tror det er det som har forverret det for meg, og at jeg første gangen hadde sex uten at jeg var klar for det og det gjorde shiitvondt. ganske dumt egentlig, at noe så fint skal kunne bli ødelagt av at man presser seg til å gjøre noe som føles ubehagelig...

jeg har aldri hatt god sex og lurer også på hva jeg skal gjøre med det. gruer meg til å få fast kjæreste igjen. hvordan tar typen din det? hva om man aldri klarer å gjennomføre ett samleie uten smerte...ingen gutter ville vel vært sammen med en da..(i lengden...)

Tusen takk for svar, godt å høre om andre i samme situasjon.

Jeg er så heldig å ha en fantastisk kjæreste som det er veldig enkelt å snakke med sånne ting med.

Vi gjør ofte mye uten selve samleiet. Ca fire ganger i mnd har vi samleie og innimellom går det bra.

Han tar det veldig greit, men syns selvfølgelig at det er trist at jeg ikke kan nyte han på samme måte som han nyter meg.

Men når du treffer den rette, er jeg sikker på at det vil gå bra med deg, bare dere tar dere god tid.

Selv om vi bruker glidemiddel, gjør det ofte vondt for meg.Jeg syns det er forfedelig slitsomt å ha så vondt, så må nok ta meg en tur til gynekolog igjen.

Føler at jeg har kommet inn i en vond sirkel og at jeg binder meg fordi jeg veit at det kan gjøre vondt.

Jeg får ofte en del plager etter samleie også, svie og kløe osv.. Selv om vi bruker glidemiddel.

Huff, så slitsomt det her er.

Men, men, lykke til da:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204211-vaginisme/#findComment-1467172
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...