Gå til innhold

tidlig feste av hode

Gjest ei som er litt redd for fortidlig fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest ei som er litt redd for fortidlig fødsel

Hei

Jeg er nå kommet til uke 29+1 med mitt første barn. Jeg var hos legen min her for et par dager siden og han sa da at hodet nærmest var festet. Og han regnet med at det ville feste seg i løpet av noen dager - 1uke. I ettertid så har flere jeg kjenner blitt helt forferdet når jeg har sagt det for de mener at når hodet har festet seg så tar det maks 3 uker til ungen er født. Da ble jo selvsagt jeg litt redd for jeg vil jo ikke føde et prematurbarn. Kan de ha hodet festet lenger? Legen sa ikke noe om dette annet enn at småen nok ikke ville holde seg inne til siste termindag (har et sprik på 3 og 1/2 uke), og da trodde jo jeg at h*n ville komme like før den jeg da. Håper du vil gi meg et raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20426-tidlig-feste-av-hode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är inte enig i att om huvudet fäster sig tidigt så kommer du att föda för tidigt. Så kan givetvis bli fallet för dig men jag ser att det är lika stor chans att du går över termin. Att huvudet fester sig tidigt kan bero på många anledningar, en anledning kan vara att du har ett stort bäcken som gjör att barnet tidigt sjunker ned i det. Jag ser alltså ingen anledning till oro. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20426-tidlig-feste-av-hode/#findComment-89286
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...