Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kaz1365380758

Hei!Jeg testet positivt på graviditetstest forrige uke, er nå 5 1 :-) Jeg har bestilt time hos lege, men dette temaet er noe som er aktuelt før legetimen også, så jeg håper du kan være så snill å hjelpe meg?Jeg går på magedanskurs en gang i uken (nivå 3 av 4), og som underforstått i navnet trenes bl.a. magemusklene godt under trening (både øvre, nedre, og begge sidene). Er dette noe jeg kan fortsette med under svangerskapet (så lenge jeg orker ihvertfall), eller bør jeg på noe tidspunkt legge min hobby på hyllen for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204289-magedans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er kjempebra at du holder på med magedans selv om du er gravid. Hvis du trives med dette, ser jeg overhode ingen grunn til at du ikke skal kunne trene helt fram til fødselen om det skulle la seg gjøre. At magemusklene får kjørt seg gjør ingen ting. Jeg tror nærmere tvert imot, at du får trent alle de forskjellige musklene som de fleste av oss sjelden er i kontakt med, kun er en fordel. Du får helt sikkert samtidig styrket bekkenbunnsmuskulaturen din, noe som er bra med tanke på både svangerskap, fødsel og barseltid.

Generelt sier man når det gjelder gravide, at man skal trene så lenge det ikke gjør vondt. Er det øvelser som ikke er gunstige vil kroppen si i fra med smerte eller ubehag. Kjenner du det, bør du heller moderer øvelsen eller finne alternativer.

Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204289-magedans/#findComment-1466446
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...