Gå til innhold

Bare la det skje?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer_litt_jeg_da

Jeg har skrevet her på DOL før så om noen kjenner meg igjen så ønsker jeg at dere svarer på det jeg lurer på nå og ikke trekker inn gamle saker.

I kort tekst:

Jeg ble kjent med en jente og begynte å like henne. Jeg var veldig usikker i starten så ting gikk galt. Vi hadde sex og ifølge henne var vi sammen da. Men jeg var usikker på meg selv så et gikk ikke bra. Før sommerferien ble uvenner og gikk hjem til ferien. Hun ble gravid med meg og tok abort. Dette visste jeg ikke. Jeg tok kontakt med henne i sommer og besøkte henne og fikk vite om det da. Så kom tilbake for å gå på skole og ting ble vanskelige. Vi var frekke mot hverandre og ting gikk ikke bra. Vi kunne krangle og blir venner. Med tiden ble vi mer og mer intime men hadde ikke sex

Situasjon nå:

Nå finner vi på ting sammen igjen. En periode tok vi ikke initiativ til slike ting men det har bedret seg nå. Vi er veldig tiltrukket av hverandre og koser mye.VI prater mye sammen, om aborten og barn. Det skjønner jeg ikke noe av. Hun hadde før sagt at hun var usikker på meg. En dag snakket vi sammen og jeg sa at jeg følte det slik at hvis hun til nå ikke var blitt sikker på meg så ville hun aldri bli det. Så jeg lurte på om det var ne vits i å tenke noe mer. Da sa hun at jeg ikke forsto hvor jævlig hun hadde det pga aborten så det kom ikke noe ut av samtalen. Men så har ting begynt å skje. Vi pleier å finne på ting og være intime (ikke sex). På fester er vi alltid i nærheten av hverandre og koser og klemmer der også. På lørdag dro vi på en klassefest og kom hjem på natta. Da spiste vi litt hjemme hos henne og så satt vi på rommet hennes. Døra på rommet var åpent så hun ba meg lukke den og så koste vi med hverandre. Dagen etterpå overrasket hun meg skikkelig. Hun hadde strikket sokker til meg og kom til meg med de. Vi spiste kake og igjen:kosing. Nå ville jeg teste ut hvor vi var så jeg tok henne på klitorisen og hun hadde ikke noe imot det. Så prøvde vi ut sexstillinger med klærne på. Jeg har før vært dum med at med en gang det har gått galt for oss at jeg har boikottet henne og det nevner hun stadig. Jeg har sluttet med det men hun er redd for det og det forstår jeg. Så sa jeg til henne at skal vi komme oss videre så må vi legge ting bak oss og det var hun enig i.

Det jeg lurer på er om hva som skjer med oss. Jeg tør ikke spørre henne om vi er sammen eller ikke fordi da er redd for at hun skal si at jeg ikke forstår henne. Det er tydelig at begge er tiltrukket av hverandre og liker hverandre veldig godt. Det jeg har tenkt er at jeg kanskje bare bør la ting skje. For ingen av oss har sagt at vi ikke passer sammen eller at vi bare skal være venner og ikke noe mer. Jeg har før stresset mye med ting men er nå blitt mye bedre. Det sa hun til meg også, at jeg var mindre panisk og stresset.

Men jeg ser mønsteret fra ifjor og det er at da vi var på vei til å bli sammen at vi gjorde ting for hverandre, var intime og det der. Skrittet med sex har jeg ikke turt å ta. Først og fremst fordi at jeg har følt at det ikke vil være riktig enda. Så har hun tatt abort og da føler jeg at sex ikke vil være det rette. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er dessverre ingen her som kan svare deg på hva som skjer med dere.

Jeg synes personlig dere virker veldig vinglete begge to, men dere er kanskje veldig unge?

Dere må jo snakke seriøst sammen da, hvis dere mener noe med dette her som dere bruker så mye tid på, dere kan ikke bare tro og anta og synse begge to i hver deres retning.

Dere får finne ut av det sammen, vi på DOL kan ikke finne ut av dette for dere. Slutt å kaste bort tida på dette hvis det bare er tull.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1463316
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest lurer_litt_jeg_da

Det er dessverre ingen her som kan svare deg på hva som skjer med dere.

Jeg synes personlig dere virker veldig vinglete begge to, men dere er kanskje veldig unge?

Dere må jo snakke seriøst sammen da, hvis dere mener noe med dette her som dere bruker så mye tid på, dere kan ikke bare tro og anta og synse begge to i hver deres retning.

Dere får finne ut av det sammen, vi på DOL kan ikke finne ut av dette for dere. Slutt å kaste bort tida på dette hvis det bare er tull.

Jaha, nå er jeg dritlei av det som skjer. Og har lyst til å komme meg ut av det hele. Forrige uke fant vi på ting så å si nesten hver eneste dag og så ble det mye kos. Da jeg ttrodde innerst inne at vi var sammen så skjer dette: jeg skal hjem og gir henne en klem. Hun sier: en gutt som vil være venn med en jente, gjør ikke slikt. Jeg blir forvirret for bare øyeblikket hadde hun tatt meg der nede og jeg det samme på henne. Så skjer dette. Nå er dette bare et rot. Men å komme seg ut av dette er enklere sagt enn gjort. Begge gjør så mye fint for hverandre. Hun strikket sokker til meg forrige søndag og det smeltet meg totalt. Jeg vet ikke mine arme råd. Fordi vi går i samme klasse, har samme venner og bor ved siden av hverandre. HJELP!!! og nå mener jeg det! Jeg kommer meg ikke ut av dette...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1476717
Del på andre sider

Jaha, nå er jeg dritlei av det som skjer. Og har lyst til å komme meg ut av det hele. Forrige uke fant vi på ting så å si nesten hver eneste dag og så ble det mye kos. Da jeg ttrodde innerst inne at vi var sammen så skjer dette: jeg skal hjem og gir henne en klem. Hun sier: en gutt som vil være venn med en jente, gjør ikke slikt. Jeg blir forvirret for bare øyeblikket hadde hun tatt meg der nede og jeg det samme på henne. Så skjer dette. Nå er dette bare et rot. Men å komme seg ut av dette er enklere sagt enn gjort. Begge gjør så mye fint for hverandre. Hun strikket sokker til meg forrige søndag og det smeltet meg totalt. Jeg vet ikke mine arme råd. Fordi vi går i samme klasse, har samme venner og bor ved siden av hverandre. HJELP!!! og nå mener jeg det! Jeg kommer meg ikke ut av dette...

Jeg skrev i forrige innlegg til deg at dere må prate ordentlig sammen og at det ikke nytter at dere begge bare sitter og synser og mener og tror i hver deres retning. Da må det jo skjære seg!

Så igjen: Dere må jo snakke ordentlig og seriøst sammen, hvis dere er gamle nok til det da....

Du må fortelle henne hva du forventer og ønsker og omvendt. Ellers møtes endene aldri.

Personlig hadde jeg blitt sprø av å ha noe mer med en slik vinglete jente å gjøre. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett dersom du faktisk har følelser for henne.

Men dere må prate om alt det du skriver her!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1476767
Del på andre sider

Gjest lurer_litt_jegda

Jeg skrev i forrige innlegg til deg at dere må prate ordentlig sammen og at det ikke nytter at dere begge bare sitter og synser og mener og tror i hver deres retning. Da må det jo skjære seg!

Så igjen: Dere må jo snakke ordentlig og seriøst sammen, hvis dere er gamle nok til det da....

Du må fortelle henne hva du forventer og ønsker og omvendt. Ellers møtes endene aldri.

Personlig hadde jeg blitt sprø av å ha noe mer med en slik vinglete jente å gjøre. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett dersom du faktisk har følelser for henne.

Men dere må prate om alt det du skriver her!

Det er nettopp det som er problemet. For nøyaktig en måned siden hadde jeg fått nok av dette tullet og skulle ha en "final talk" med henne. Jeg sa til henne at jeg tror at siden hun til nå ikke er blitt sikker på meg så ville hun aldri bli det. Hun kom med remsa om aborten og at jeg ikke forsto hvo vondt hun hadde det. Da jeg sa jeg gjorde det men at jeg ville ha en avklaring fikk jeg dette i fleisen: Hvis det haster så fælt med et forhold så kan du gjerne finne deg en jente. Jeg ble helt paff men beholdt fatningen. Det kom liksom ikke noe ut av den samtalen. Resultatet: vi begynner å kose sammen. Og siden har det fortsatt til nå. Hun er ikke en billig jente, såpass har jeg fått med meg. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Problemet er at når jeg har så sterke følelser for henne så kan jeg ikke finne på ting sammen med henne eller gå så mye sammen med henne. Det forstår ikke hun, jeg har nemlig boikottet henne før. Så det kommer opp hver gang.Hun har sagt at hun vil at jeg ikke boikotter henne og at vi skal være venner for resten av livet. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. For det er vanskelig å komme seg ut av dette. For noen dager snakket vi sammen da vim gikk tur og hun sa at hun tenkte på at hun burde hatt den ungen. Dessuten mente hun at alt gikk bedre mellom oss og at jeg ikke var som før da ting gikk meg imot at jeg stakk av men at jeg tok mer ansvar nå. Javel, tenkte jeg. HJELP!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1476781
Del på andre sider

Det er nettopp det som er problemet. For nøyaktig en måned siden hadde jeg fått nok av dette tullet og skulle ha en "final talk" med henne. Jeg sa til henne at jeg tror at siden hun til nå ikke er blitt sikker på meg så ville hun aldri bli det. Hun kom med remsa om aborten og at jeg ikke forsto hvo vondt hun hadde det. Da jeg sa jeg gjorde det men at jeg ville ha en avklaring fikk jeg dette i fleisen: Hvis det haster så fælt med et forhold så kan du gjerne finne deg en jente. Jeg ble helt paff men beholdt fatningen. Det kom liksom ikke noe ut av den samtalen. Resultatet: vi begynner å kose sammen. Og siden har det fortsatt til nå. Hun er ikke en billig jente, såpass har jeg fått med meg. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Problemet er at når jeg har så sterke følelser for henne så kan jeg ikke finne på ting sammen med henne eller gå så mye sammen med henne. Det forstår ikke hun, jeg har nemlig boikottet henne før. Så det kommer opp hver gang.Hun har sagt at hun vil at jeg ikke boikotter henne og at vi skal være venner for resten av livet. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. For det er vanskelig å komme seg ut av dette. For noen dager snakket vi sammen da vim gikk tur og hun sa at hun tenkte på at hun burde hatt den ungen. Dessuten mente hun at alt gikk bedre mellom oss og at jeg ikke var som før da ting gikk meg imot at jeg stakk av men at jeg tok mer ansvar nå. Javel, tenkte jeg. HJELP!

Jeg tror hun utnytter deg, hun vet at du kommer bare hun knipser med fingrene og at du alltid kommer hvis hun trenger deg.

Jeg er nok redd hun m.a.o. tar deg forgitt. Det er et veldig skummelt utgangspunkt for et mulig forhold.

Jeg ville ha gjort meg meget kostbar her og satt hardt mot hardt.

Vet dette nok ikke er det svaret du ønsket, men du må da føle selv også at du snart må få gå videre i livet ditt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1477134
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer_litt_jeg_da

Jeg tror hun utnytter deg, hun vet at du kommer bare hun knipser med fingrene og at du alltid kommer hvis hun trenger deg.

Jeg er nok redd hun m.a.o. tar deg forgitt. Det er et veldig skummelt utgangspunkt for et mulig forhold.

Jeg ville ha gjort meg meget kostbar her og satt hardt mot hardt.

Vet dette nok ikke er det svaret du ønsket, men du må da føle selv også at du snart må få gå videre i livet ditt?

Jeg er så enig med deg for det er den følelsen jeg også har fått. At hun tar meg for gitt. Men hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke den fjerneste anelse. Kanskje du har noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1477167
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg for det er den følelsen jeg også har fått. At hun tar meg for gitt. Men hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke den fjerneste anelse. Kanskje du har noen forslag?

Jeg er en gift tobarnsmor på 33 så jeg er litt ferdig med sånne ting, så jeg er ikke sikker på om jeg klarer å sette meg inn i hvordan du bør gjøre det. Prøver allikevel...

Jeg synes du bør si det rett ut klart og tydelig, uten noe dill og dall (det har det vel strengt tatt vært nok av her allerede?...) Sørg for at hun forstår at du mener alvor (håper du gjør det innerst inne, for ellers kan det jo hende hun gjennomskuer deg).

Jeg tror hun er litt manipulerende, hun vet nøyaktig hva som er dine svake punkt og spiller på disse, bruker aborten når det passer slik osv.

Jeg kjenner henne jo ikke, så det er mulig jeg tar feil, men dersom hun hadde vært en så flott jente som du tror/har trodd, så ville hun ikke ha holdt på slik med deg. Derfor tror jeg hun tar deg for gitt.

Når du forteller henne at det er slutt og at du ikke finner deg i denne vinglingen lenger, er det selvfølgelig totalt nødvendig at du holder deg til det du har sagt, ellers er du i gang igjen med samme runddansen.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204325-bare-la-det-skje/#findComment-1477192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...