stressika1365380885 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Samboeren har vært og levert sædprøve. Nysgjerrig som han er ba han om å få se "svømmerne sine". Han var svært fornøyd med å se alt livet. Damen på laboratoriet sa: "Det ser bra ut, men litt under gjennomsnitt av sædceller med retningssans (???), litt tykk sædvæske og hvite flekker i sæden, muligens en infeksjon". Det er to uker til det offesielle svaret kommer så nå sitter jeg her og lurer. "Forvirrede sædceller" med dårlig retningssans - hva gjør man med det da? Infeksjon - noen som har hørt om noen som har blitt gravide etter å ha kurert en infeksjon hos mannen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Sædkvaliteten kan bli midlertidig nedsatt dersom en har har en infeksjon i kroppen. Ca hver 70. dag er hver bidige svømmer byttet ut, så det har ingen betydning i det lange løp. For at svømmerne skal finne frem og være gode nok til å befrukte egget må de for det første kunne svømme, de må svømme i riktig retning, ikke kun rundt og rundt. De må også se normale ut og være normale. Væsken som svømmerne bor i skal ha riktige konsistens, ikke for tynn og ikke for seig. Det er ikke bare bare å være en svømmer heller. Harde krav. Og ikke minst må det være et fint antall millioner per milliliter væske. Sædprøvesvaret kommer i prosenter. Får du selve svarbrevet, så kan du selv lese littegranne ut av det, for normalverdiene står i klamme til høyre for svaret, og en H eller en L indikerer om prøven viser forhøyet eller for lave tall i forhold til normalverdiene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1464994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikker Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Sædkvaliteten kan bli midlertidig nedsatt dersom en har har en infeksjon i kroppen. Ca hver 70. dag er hver bidige svømmer byttet ut, så det har ingen betydning i det lange løp. For at svømmerne skal finne frem og være gode nok til å befrukte egget må de for det første kunne svømme, de må svømme i riktig retning, ikke kun rundt og rundt. De må også se normale ut og være normale. Væsken som svømmerne bor i skal ha riktige konsistens, ikke for tynn og ikke for seig. Det er ikke bare bare å være en svømmer heller. Harde krav. Og ikke minst må det være et fint antall millioner per milliliter væske. Sædprøvesvaret kommer i prosenter. Får du selve svarbrevet, så kan du selv lese littegranne ut av det, for normalverdiene står i klamme til høyre for svaret, og en H eller en L indikerer om prøven viser forhøyet eller for lave tall i forhold til normalverdiene. Lykke til! Igår var min kjære og tok sædprøve, han fikk da beskjed om at det var endel betente sædceller, han fikk noe kortison for dette. Også skulle han komme tilbake å ta ny prøve om 3 mnd. Men ellers sa legen at det så bra ut. Jeg spurte min kjære om han ikke skulle få noe svar i posten, men han trodde ikke det, for legen hadde sjekket de med engang. Jeg trodde man fikk svar uansett i posten jeg.... Også et spørsmål til.... kan jeg begynne utredning nå? Eller må vi da vente i 3mnd til neste sædprøve????? Jeg blir snart sprø....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1465211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Igår var min kjære og tok sædprøve, han fikk da beskjed om at det var endel betente sædceller, han fikk noe kortison for dette. Også skulle han komme tilbake å ta ny prøve om 3 mnd. Men ellers sa legen at det så bra ut. Jeg spurte min kjære om han ikke skulle få noe svar i posten, men han trodde ikke det, for legen hadde sjekket de med engang. Jeg trodde man fikk svar uansett i posten jeg.... Også et spørsmål til.... kan jeg begynne utredning nå? Eller må vi da vente i 3mnd til neste sædprøve????? Jeg blir snart sprø....... At legen så i mikroskopet med en gang er ikke nok. Prøven skal sentrifugeres, farges og telles. Men svaret kommer til henvisende lege, første gang fikk vi en kopi av legen, så den har vi liggende. Utredning startet med undersøkelse av meg og henvisning til sædprøve for han. Dette var av en gynekolog, hadde allerede tatt noen blodprøver og en gu hos fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1465291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikker Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 At legen så i mikroskopet med en gang er ikke nok. Prøven skal sentrifugeres, farges og telles. Men svaret kommer til henvisende lege, første gang fikk vi en kopi av legen, så den har vi liggende. Utredning startet med undersøkelse av meg og henvisning til sædprøve for han. Dette var av en gynekolog, hadde allerede tatt noen blodprøver og en gu hos fastlegen. Jeg har vært og tatt blodprøver, og de viste at jeg har eggløsning. Har bestilt time til legen i slutten av november. Husker sist jeg var hos legen sa han vi skulle undersøke min kjære først, men jeg håper virkelig at jeg kan få en skikkelig gu undersøkelse nå, helst hos spesialist, har tatt så mange gu undersøkelser hos fastlegen tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1466065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har vært og tatt blodprøver, og de viste at jeg har eggløsning. Har bestilt time til legen i slutten av november. Husker sist jeg var hos legen sa han vi skulle undersøke min kjære først, men jeg håper virkelig at jeg kan få en skikkelig gu undersøkelse nå, helst hos spesialist, har tatt så mange gu undersøkelser hos fastlegen tidligere. (gu = gynekologisk undersøkelse, du slipper å skrive undersøkelse i tillegg ;-) ) De starter gjerne med det letteste, nemlig sædprøver. Men det er uansett fint å vite hvordan det ligger an hos den som skal bære barnet også. Første time hos gynekologen fikk jeg med henvisning til mannen om sædprøve, tok en gu med ultralyd og vips så var diagnosen nesten 100% sikker. Har tatt flere utfyllende blodprøver og en ille omtalt HSG-røntgen. Mannen har tatt sin andre sædprøve og sin dose blodprøver. Nå er vi heldigvis og forhåpentligvis ferdige med utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1466321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikker Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (gu = gynekologisk undersøkelse, du slipper å skrive undersøkelse i tillegg ;-) ) De starter gjerne med det letteste, nemlig sædprøver. Men det er uansett fint å vite hvordan det ligger an hos den som skal bære barnet også. Første time hos gynekologen fikk jeg med henvisning til mannen om sædprøve, tok en gu med ultralyd og vips så var diagnosen nesten 100% sikker. Har tatt flere utfyllende blodprøver og en ille omtalt HSG-røntgen. Mannen har tatt sin andre sædprøve og sin dose blodprøver. Nå er vi heldigvis og forhåpentligvis ferdige med utredning. Takk for svar Cecily! Når det gjelder gu, så gikk det litt fort i svingene. ( er så vant til å fotelle folk hva gu står for og dermed så ble undersøkelse med...hihi) Rart å tenke på at jeg har jobbet på en klinikk hvor vi hadde masse av barnløshet også husker jeg så lite, det er riktig nok 5 år siden.. Men det har kanskje noe med at man ikke tenkte på at det ville skje med en selv.... Masse lykke til fremover. Så får jeg smøre meg med tålmodighet frem til jeg skal til legen igjen..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1466467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Takk for svar Cecily! Når det gjelder gu, så gikk det litt fort i svingene. ( er så vant til å fotelle folk hva gu står for og dermed så ble undersøkelse med...hihi) Rart å tenke på at jeg har jobbet på en klinikk hvor vi hadde masse av barnløshet også husker jeg så lite, det er riktig nok 5 år siden.. Men det har kanskje noe med at man ikke tenkte på at det ville skje med en selv.... Masse lykke til fremover. Så får jeg smøre meg med tålmodighet frem til jeg skal til legen igjen..... Jeg tror forresten ikke at dere må vente til han har tatt sædprøve nr to. Dersom den er fin, men du fortsatt ikke er gravid så må en jo uansett utrede deg mer. Er ingen av dem fine i det hele tatt, så er det mulig at det trengs prøverør og da må det også legges ved undersøkelser av deg mener jeg. Nå venter vi på at søknaden om prøverør skal bli godkjent av legeteamet på sykehuset og på at vi skal bli innkalt til forundersøkelse. Du må rapportere når dere får svar da! c",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1466510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 At legen så i mikroskopet med en gang er ikke nok. Prøven skal sentrifugeres, farges og telles. Men svaret kommer til henvisende lege, første gang fikk vi en kopi av legen, så den har vi liggende. Utredning startet med undersøkelse av meg og henvisning til sædprøve for han. Dette var av en gynekolog, hadde allerede tatt noen blodprøver og en gu hos fastlegen. Dæven så mye du har lært deg ;-)!!!! Imponert jeg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1468817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Dæven så mye du har lært deg ;-)!!!! Imponert jeg!! *bruse med engelfjærene* Err'e no sak? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204463-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-noen-som-vet/#findComment-1468824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.