Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, mann på 44, har vært gift lenge, deilig kone, friske barn og ellers alt man kan ønske seg av jobb og materielle greier. Forholdet er og har alltid vært ganske bra med åpen dialog om det meste. MEN sexen er ikke i sync og i det senere har hun begynt å påberope seg aseksuelle tendenser. Jeg ser jo det urimelige i at jeg hele tiden skal mase om medlidenhets-nummer, men sååå langvarig intervaller begynner nå å tære alvorlig mitt selvfølelse. Med lite sjalusi og klok kone har hun dessuten forelått at jeg bør finne meg en elskerinne i samme sits ettersom hun unner meg all den sexen jeg kan få :-) Jeg prøver selvsagt alt jeg kan på jobb, byen, div fora etc men opplever kun mer eller mindre "desperate" kvinner som kun er ute etter en kjæreste. Er det bare kjøpesex som er alternativet for nødne menn? Er derfor veldig interessert i å høre fra andre med lignende erfaring (og ikke de som går på dette kjøpetrikset.....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• antonFetter?

13

• pablito

3

• Babette

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Vi er nok nesten i samme båt du og jeg. Jeg er i 40 årene jeg også, har mann og to flotte barn. Vi har hus, hytte, biler og jobb begge to. Vi er gode venner og har det jevnt over bra (noen ups and downs). Sex mangler hos oss også, men her er det mannen som ikke har evner eller lyst (impotens). Vi diskuterte for flere år siden om jeg skulle få meg en elsker, men da var jeg negativ. Etter det har det ikke vært noe tema. Vet ikke om jeg ville klare dette sjekke greiene og ONS jeg. Måtte i tilfelle ha en fast elsker for ellers ville det aldri gå. Er ikke av den flørtete typen. Det ville nok ikke bli mye sex på meg for det ville gå lenge mellom hver gang jeg fikk noen på kroken ;o)

Tror kanskje skepsisen til damene ligger i at du er gift, for de fleste er nok på jakt etter en partner og ikke bare en elsker. Men, er du en kjekk og likandes kar så blir det nok sex på deg til slutt.

Vet ikke om jeg ville klare å ha sex med en jeg ikke elsket heller jeg, så jeg er nok for konservativ for denne tanken i tillegg til at jeg har for lite selvtillitt og for lave tanker om min egen sex appeal.

Det er lenge siden jeg trodde noen kunne ha lyst på meg, inntil jeg traff en flott mann sist helg - sukk ! Men hadde jeg vett til å gjøre noe med det; neida. Moralen kom foran lysten ...!

Lykke til. Jeg håper du finner det du leter etter og savner for jeg vet hvordan du har det !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1464971
Del på andre sider

Gjest singeline

Et meget utradisjonelt forslag fra din kone, vil jeg si.

Men, jeg har forstått det slik at dere ikke er alene om å ha det slik i ekteskapet.

Jeg skjønner simpelthet ikke hvorfor to mennesker som tilsynelatende har det så bra i ekteskapet, men som ikke har sex, på død og liv skal holde sammen.

Jeg har selv vært i et forhold med en mann, som har det på samme måte som dere. Ikke slik å forstå at han kjøper sex, men får ikke dekket sine sexuelle behov på hjemmefronten.

Jeg tror, om du tar deg tid. Så møter du nok henne som er interessert i å ha sex med deg. Problemfritt blir det ikke. Som du selv også påpeker er det kvinner som er "desperat" etter en kjæreste. Før eller siden vil en eller annen forvente noe mer. Jeg tror det er umulig å ha kun et sexuelt forhold, uten å blande inn følelser. Kanskje det siste er enklere for dere menn, enn for oss kvinner.

Kanskje nettopp derfor virker alle damer du møter der ute, "desperat".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1464972
Del på andre sider

Har prøvd å få til et seksuelt forhold på si, men det blr for mye følelser involvert fra min side, Det ble rett og slett vondt i lengden. Tror ikke det er så lett for kvinner å skille ut sex som en selvstendig ingrediens. men praktisk hadde det vært. Så fikk man kanskje gjort noe med alle skilsmissene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1464995
Del på andre sider

Vi er nok nesten i samme båt du og jeg. Jeg er i 40 årene jeg også, har mann og to flotte barn. Vi har hus, hytte, biler og jobb begge to. Vi er gode venner og har det jevnt over bra (noen ups and downs). Sex mangler hos oss også, men her er det mannen som ikke har evner eller lyst (impotens). Vi diskuterte for flere år siden om jeg skulle få meg en elsker, men da var jeg negativ. Etter det har det ikke vært noe tema. Vet ikke om jeg ville klare dette sjekke greiene og ONS jeg. Måtte i tilfelle ha en fast elsker for ellers ville det aldri gå. Er ikke av den flørtete typen. Det ville nok ikke bli mye sex på meg for det ville gå lenge mellom hver gang jeg fikk noen på kroken ;o)

Tror kanskje skepsisen til damene ligger i at du er gift, for de fleste er nok på jakt etter en partner og ikke bare en elsker. Men, er du en kjekk og likandes kar så blir det nok sex på deg til slutt.

Vet ikke om jeg ville klare å ha sex med en jeg ikke elsket heller jeg, så jeg er nok for konservativ for denne tanken i tillegg til at jeg har for lite selvtillitt og for lave tanker om min egen sex appeal.

Det er lenge siden jeg trodde noen kunne ha lyst på meg, inntil jeg traff en flott mann sist helg - sukk ! Men hadde jeg vett til å gjøre noe med det; neida. Moralen kom foran lysten ...!

Lykke til. Jeg håper du finner det du leter etter og savner for jeg vet hvordan du har det !

Hmm, her var det jammen mere fornuft enn forventet på kort tid. Takk så langt....

Litt merkelig dette med moralbegrepet. Jeg mener det overhodet ikke er umoralsk med sex på si om det er åpenhet, enighet og ærlighet tilstede (også overfor kona altså). Dette med følelser har også jeg en viss respekt for, men du er vel inne på noe med at det er vanskeligere å filtrer ut for kvinner (sikkert viselig skapt fra naturens side :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465020
Del på andre sider

Hmm, her var det jammen mere fornuft enn forventet på kort tid. Takk så langt....

Litt merkelig dette med moralbegrepet. Jeg mener det overhodet ikke er umoralsk med sex på si om det er åpenhet, enighet og ærlighet tilstede (også overfor kona altså). Dette med følelser har også jeg en viss respekt for, men du er vel inne på noe med at det er vanskeligere å filtrer ut for kvinner (sikkert viselig skapt fra naturens side :-)

Hvorfor det er viselig innrettet at kvinner ike så lett skiller sex og følelser vet jeg ikke. Det moralske aspektet er også en annen sak. Jeg mener at man eier sin kropp og deler den med hvem man vil. Den tilhører ingen andre, ei heller ektefelle. Det er noe merkelig med det at en annen person skal ha enerett på kroppen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465045
Del på andre sider

Annonse

Gjest utennickdennegang

Spesielt forslag fra din kone, er du sikker på at det er helt alvorlig ment?

Jeg lurer også på om hun innerst inne ønsker å ha lyst eller ikke. Svært mange av oss kvinner føler liten lyst i hverdagen, men har egentlig et stort ønske om å ha det. Men manglende overskudd, lite spennende initiativ fra partneren med mere stjeler lysten. Om det kan være slik for dere vil jeg absolutt heller foreslå at dere gjør alt for å utvikle sexlivet dere i mellom i stedet for å gå til andre. Du vil i så fall antakelig føle at du gir langt mer enn henne i sexlivet deres, men det kan være nødvendig for en periode. La sexen være 100 % på hennes premisser, være veldig var for hennes ønsker og behov, så skal du se ting kanskje endrer seg.

Men om hun virkelig ikke ønsker noen form for sex er jo dette håpløst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465269
Del på andre sider

Men, jeg har forstått det slik at dere ikke er alene om å ha det slik i ekteskapet.

Jeg skjønner simpelthet ikke hvorfor to mennesker som tilsynelatende har det så bra i ekteskapet, men som ikke har sex, på død og liv skal holde sammen.

Jeg har selv vært i et forhold med en mann, som har det på samme måte som dere. Ikke slik å forstå at han kjøper sex, men får ikke dekket sine sexuelle behov på hjemmefronten.

Jeg tror, om du tar deg tid. Så møter du nok henne som er interessert i å ha sex med deg. Problemfritt blir det ikke. Som du selv også påpeker er det kvinner som er "desperat" etter en kjæreste. Før eller siden vil en eller annen forvente noe mer. Jeg tror det er umulig å ha kun et sexuelt forhold, uten å blande inn følelser. Kanskje det siste er enklere for dere menn, enn for oss kvinner.

"Jeg skjønner simpelthet ikke hvorfor to mennesker som tilsynelatende har det så bra i ekteskapet, men som ikke har sex, på død og liv skal holde sammen."

Hvorfor skal man gå fra hverandre ? Hva er viktigst ekteskap/samliv eller sex ? Må man ha sex i et ekteskap ? Er det nok å ha et harmonisk samliv, være gode venner og sist men ikke minst holde sammen p.g.a. av barna ? Jeg vet ikke svaret. Jeg har levd med dette i mange år - har ikke vært fornøyd - men det har gått greit. Og plutselig nå etter at jeg fylte 45 har jeg "våknet". Jeg savner nærheten til en mann og sex mer og mer og lurer på hva jeg skal gjøre med min situasjon. Er det i det hele tatt noen ny mann for meg der ute ? Ikke er jeg ung, ikke er jeg vakker og veldreid og i tillegg har jeg to barn han får med på kjøpet. Jeg har ikke tro på at de står i kø og venter på meg disse kjekke mannfolka i alle fall. Slik jeg har det nå så har jeg i alle fall en å snakke med, en å dele på ansvaret rundt barna med i det daglige (kke bare annenhver helg). Jeg har daglig voksenkontakt på hjemmefronten. Jeg har noen å gjøre voksenting sammen med og livet mitt dreier seg derfor ikke bare om barna. Det betyr en del for meg.

Nei, sannlig om jeg vet om vi på død og liv burde holde sammen. I en annen tråd ble jeg kalt idiot som har kunne leve på denne måten i så mange år, så da er jeg vel det; kanskje ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465281
Del på andre sider

skjønte ikkehelt hva du mente her. Mener du at to som har et flott ekteskap, på alle måter, bare at sexen ikke fungerer som før, burde gå fra hverandre? Hvis sex har så mye å si i et forhold er det ikke rart skilsmissestatistikken er så høy.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465287
Del på andre sider

Gjest jenna jameson

skjønte ikkehelt hva du mente her. Mener du at to som har et flott ekteskap, på alle måter, bare at sexen ikke fungerer som før, burde gå fra hverandre? Hvis sex har så mye å si i et forhold er det ikke rart skilsmissestatistikken er så høy.....

Klart sex har mye å si. Man må vel være asexuell for å mene noe annet??

Men den delen kan jo også jobbes litt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465298
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg kan jo svare litt på hvordan det er å være på den andre siden; det vil si å være elskerinnen som er "desperat" etter å få seg kjæreste...

For et par år siden utviklet jeg et forhold til en gift mann som var i samme situasjon som deg. I begynnelsen var det uproblematisk at vi kun delte begjær og sex - og vi nøt dette til fulle i en periode.

Men hverken han eller jeg klarte å styre følelsene våre, og det endte med dramatikk og skilsmisse (for hans del). Det er ikke bare kvinner som ikke kan skille sex og følelser - for i et intenst forhold med masse sex, så dukker det ofte opp dypere følelser etterhvert enten man vil det eller ei.

Jeg var i utganspunktet ikke ute etter noe annet enn en elsker, men dette behovet endret seg etterhvert som jeg ble dypere kjent med denne mannen. Og det gjorde det for ham også.

Jeg tror ikke det finnes noe som heter et uforpliktende sex-forhold... På en eller annen måte så knytter man bånd når man har sex med mennesker, og da særlig hvis det er med en fast elsker / elskerinne. Og selv med ONS så ligger det miner under overflaten.

Hva vet du om hva slag historie eller lengsler som ligger bak folks handlinger? Selv om en kvinne sier at hun bare er ute etter sex, så kan du ikke være sikker på at dette stemmer. Og du HAR et ansvar nå du berører et annet mennske.

There is no such thing as a free lunch....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465313
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på en ting til antonFetter. Når du skal sjekke damer. Sjekker du uansett hvem de er og hvordan de ser ut bare for å få mulighet for sex, eller må de tilfredsstille enkelte kriterier. Når jeg ser meg rundt så er det ikke så mange menn jeg føler meg tiltrukket av og kunne tenke meg å ha sex med; enda jeg er ganske nøden ;o)

Selv om jeg er nøden er jeg også veldig kresen ....

Lurer bare litt på hvordan dere gutta tenker i så måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465458
Del på andre sider

Når alt fungerer så bra mellom dere så synes iallefall jeg at andre løsninger bør prøves først.

Tross alt er det ikke så lett å holde på med lange sexforhold uten at det blir noe problemer inni bildet - som andre har sakt nedover her.

Skummelt er det også å bytte i hytt og pine, det er da jammen mye nok sykdommer ute og florerer.

Hva om dere sammen fikk hjelp av en sexolog da, prøvde medikamenter for øking av lyst, la opp en kveld og helg i ny og ne etter hennes ønske slik at hun kan bli i topp stemning - så kommer kanskje de sexuelle stemningstonene også.

Det kan være mange grunner til at din kone ikke har lyst, forstyrrelser i hormonsystemet, redsel for å bli gravid igjen, slitenhet mm.

Hadde dere kunnet finne ut hva det er og så fått hjelp av lege, sexolog ea. så er jeg sikkert på at dere er mye mer tjent med det.

Det må da være mye bedre å få ting til å fungere med den en elsker enn å finne seg risikoforholdt utenfor veggene.

Hvis ikke dette er aktuellt så er vel det beste å søke etter aktuelle kandidater på sider - på nett og i blader - som går på slikt. Tingen er vel å avslutte mens leken er god, slik at det ikke er tid å få følelser for den andre part.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465460
Del på andre sider

Jeg kan jo svare litt på hvordan det er å være på den andre siden; det vil si å være elskerinnen som er "desperat" etter å få seg kjæreste...

For et par år siden utviklet jeg et forhold til en gift mann som var i samme situasjon som deg. I begynnelsen var det uproblematisk at vi kun delte begjær og sex - og vi nøt dette til fulle i en periode.

Men hverken han eller jeg klarte å styre følelsene våre, og det endte med dramatikk og skilsmisse (for hans del). Det er ikke bare kvinner som ikke kan skille sex og følelser - for i et intenst forhold med masse sex, så dukker det ofte opp dypere følelser etterhvert enten man vil det eller ei.

Jeg var i utganspunktet ikke ute etter noe annet enn en elsker, men dette behovet endret seg etterhvert som jeg ble dypere kjent med denne mannen. Og det gjorde det for ham også.

Jeg tror ikke det finnes noe som heter et uforpliktende sex-forhold... På en eller annen måte så knytter man bånd når man har sex med mennesker, og da særlig hvis det er med en fast elsker / elskerinne. Og selv med ONS så ligger det miner under overflaten.

Hva vet du om hva slag historie eller lengsler som ligger bak folks handlinger? Selv om en kvinne sier at hun bare er ute etter sex, så kan du ikke være sikker på at dette stemmer. Og du HAR et ansvar nå du berører et annet mennske.

There is no such thing as a free lunch....

Godt skrevet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465468
Del på andre sider

fuji1365380447

Godt skrevet!

Det har jo vært oppe til debatt i avisene i det siste - med polygami osv. Og hun dama som skrev en bok om to stykker i et forhold som driver å har sex med andre med partnerens velsignelse.

Og da tenker jeg - hva med følelsene til de andre dette paret har sex med? Hvorfor skal noen mennesker reduseres til å være bare tilfredstillelse av andre menneskers lyster. De aller fleste søker kjærlighet, og i allefall så søker de å bli sett.

Det å tro at det er tilfredstillende for elskeren / elskerinnen er jo i beste fall naivt. Hva sitter de igjen med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465559
Del på andre sider

helt riktig lillabilla, noe også hallow ser ut til å ha forstått. Det er jo helt på trynet om kun sexen skulle avgjøre verdien av ekteskapet. Spesielt når det er unger involvert. Jeg har til dags dato aldri sett et eneste eksempel hvor ikke skilsmissen har hatt negativ invirkning på barna. (Dette er vel et tema i seg selv, så ikke la det bli en avsporing)

Så til saken; Jeg ser at dette med følelser kan komme ut av kontroll etterhvert, men likevel nekter jeg å akseptere at kjøpesex skal være det eneste alternativet. Samtidig er utsiktene til et liv uten sex neste værre (husk at for en mann på min alder er dette den egentlige vitsen med livet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465789
Del på andre sider

Spesielt forslag fra din kone, er du sikker på at det er helt alvorlig ment?

Jeg lurer også på om hun innerst inne ønsker å ha lyst eller ikke. Svært mange av oss kvinner føler liten lyst i hverdagen, men har egentlig et stort ønske om å ha det. Men manglende overskudd, lite spennende initiativ fra partneren med mere stjeler lysten. Om det kan være slik for dere vil jeg absolutt heller foreslå at dere gjør alt for å utvikle sexlivet dere i mellom i stedet for å gå til andre. Du vil i så fall antakelig føle at du gir langt mer enn henne i sexlivet deres, men det kan være nødvendig for en periode. La sexen være 100 % på hennes premisser, være veldig var for hennes ønsker og behov, så skal du se ting kanskje endrer seg.

Men om hun virkelig ikke ønsker noen form for sex er jo dette håpløst.

det der er den mest vanlige reaksjonen jeg får, men det er nok dessverre ikke slik 100% på hennes premisser osv hjelper. Jeg var tilbøyelig ti l å tro det selv i begynnelsen, men det blir jo samtidig å fornekte en aseksuell legning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204520-sex-p%C3%A5-si/#findComment-1465798
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...