Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan du ikke prøve å finne en kvinne i samme båt? Som trenger sex, ikke får det hjemme men i likhet med deg ikke vil skilles?

Det burde ikke være umulig. Av grunner jeg ikke skal komme nærmere inn på, har jeg oppdaget at ekteskap uten sex er vanligere enn man skulle tro.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• antonFetter?

13

• pablito

3

• Babette

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg lurer på en ting til antonFetter. Når du skal sjekke damer. Sjekker du uansett hvem de er og hvordan de ser ut bare for å få mulighet for sex, eller må de tilfredsstille enkelte kriterier. Når jeg ser meg rundt så er det ikke så mange menn jeg føler meg tiltrukket av og kunne tenke meg å ha sex med; enda jeg er ganske nøden ;o)

Selv om jeg er nøden er jeg også veldig kresen ....

Lurer bare litt på hvordan dere gutta tenker i så måte.

he he dette var et spørsmål jeg kan snakke meg varm på. Først og fremst er det ikke så mye ytre faktorer som kanskje kvinner selv bekymrer seg over. Personlighet og en positiv fremtoning er mye viktigere. Jeg mener kvinner i 40 årene er i sin best alder og tenner ofte på de man ikke skulle forvente. Jeg er ubeskjeden nok til å hevde at jeg fremstår som "attraktiv", men har ingen spesielle behov for å oppvise en match jeg ikke ville være bekjent av.

Kan du ikke prøve å finne en kvinne i samme båt? Som trenger sex, ikke får det hjemme men i likhet med deg ikke vil skilles?

Det burde ikke være umulig. Av grunner jeg ikke skal komme nærmere inn på, har jeg oppdaget at ekteskap uten sex er vanligere enn man skulle tro.

Jo takk det er forsåvidt dette jeg gjør, men kontakt annonsene virker ikke veldig farbar vei spesielt fordi de damene der "ute" dynges ned av 100 vis med mail med påfølgende dårlig saksbehandling. Kjenner du noen :-)

Gjest singeline

skjønte ikkehelt hva du mente her. Mener du at to som har et flott ekteskap, på alle måter, bare at sexen ikke fungerer som før, burde gå fra hverandre? Hvis sex har så mye å si i et forhold er det ikke rart skilsmissestatistikken er så høy.....

Nei, det er vel ikke så rart, når man må UT for å få sex.

Jeg vet ikke om jeg helt forstår det selv, men det er vel helt sikkert andre ting som er viktigere enn å få sex. Spesielt når det er barn og økonomiske forbindelser, som er limet i et forhold.

Jeg har selv vært i et forhold der han ikke har fått sex på hjemmefronten. Han har flyttet ut og inn, og de deler tilomed ikke samme soverom. I tillegg vet jeg at han opererer på si, enda.

Forklar det den som kan ;-)

Gjest singeline

"Jeg skjønner simpelthet ikke hvorfor to mennesker som tilsynelatende har det så bra i ekteskapet, men som ikke har sex, på død og liv skal holde sammen."

Hvorfor skal man gå fra hverandre ? Hva er viktigst ekteskap/samliv eller sex ? Må man ha sex i et ekteskap ? Er det nok å ha et harmonisk samliv, være gode venner og sist men ikke minst holde sammen p.g.a. av barna ? Jeg vet ikke svaret. Jeg har levd med dette i mange år - har ikke vært fornøyd - men det har gått greit. Og plutselig nå etter at jeg fylte 45 har jeg "våknet". Jeg savner nærheten til en mann og sex mer og mer og lurer på hva jeg skal gjøre med min situasjon. Er det i det hele tatt noen ny mann for meg der ute ? Ikke er jeg ung, ikke er jeg vakker og veldreid og i tillegg har jeg to barn han får med på kjøpet. Jeg har ikke tro på at de står i kø og venter på meg disse kjekke mannfolka i alle fall. Slik jeg har det nå så har jeg i alle fall en å snakke med, en å dele på ansvaret rundt barna med i det daglige (kke bare annenhver helg). Jeg har daglig voksenkontakt på hjemmefronten. Jeg har noen å gjøre voksenting sammen med og livet mitt dreier seg derfor ikke bare om barna. Det betyr en del for meg.

Nei, sannlig om jeg vet om vi på død og liv burde holde sammen. I en annen tråd ble jeg kalt idiot som har kunne leve på denne måten i så mange år, så da er jeg vel det; kanskje ?

Nei, idiot er du slett ikke.

Jeg vet ikke hva som er riktig eller galt, men jeg vet at mange lever slik. Og jeg vet at det er vondt. Ikke bare for de som allerede er i et forhold/ekteskap, men også for de utenfor som blir involvert.

Jo takk det er forsåvidt dette jeg gjør, men kontakt annonsene virker ikke veldig farbar vei spesielt fordi de damene der "ute" dynges ned av 100 vis med mail med påfølgende dårlig saksbehandling. Kjenner du noen :-)

Jeg var i den situasjonen selv for noen år siden, og da ble jeg trukket som en magnet mot menn i samme situasjon. Eller rettere sagt menn som sa de var i samme situasjon. Sikker kan man jo aldri være.

Jeg tror folk som savner sex signaliserer dette til de som har antenner til å motta signalene.

Men da jeg traff min store kjærlighet, ble min gifte elsker helt likegyldig og uinteressant for meg. Han er for øvrig fortsatt gift, og ingenting lekket ut.

Annonse

det der er den mest vanlige reaksjonen jeg får, men det er nok dessverre ikke slik 100% på hennes premisser osv hjelper. Jeg var tilbøyelig ti l å tro det selv i begynnelsen, men det blir jo samtidig å fornekte en aseksuell legning.

Det er ikke sikkert at kona er aseksuell. Kanskje hun ikke tenner på deg lenger, og gir deg frihet slik at hun også kan ha en elsker. Hvis hun var interessert i sex tidligere, men har forandret seg, er det nok noe i forholdet som ikke stemmer lenger.

For meg er sex med en parter som man har kjent og levd sammen med i 29 år blitt noe av en repetisjonsøvelse. Rett og slett gørrkjedelig. Og det er ikke det minste galt med ham annet enn at det er blitt en vane. Det hjelper ikke nesten hva han måtte finne på. Det eneste som kan være aktuelt er lang adskillelse eller en saftig krangel. men vi orker ikke det heller,he he.

En annen mann derimot, som er attraktiv og forbudt, kan blåse liv den slumrende lille flammen i løpet av sekunder. Kanskje min mann også kaller meg aseksuell, men det er langt fra sannheten.

Det finnes mange svar på denne problemstillingen.

Bra du ikke kaller deg Fetter Anton, for jeg tror ikke du er så heldig ;-)

Tipper du får store problemer i parforholdet om du ikke passerer "du kan jo bare finne deg en annen å ha sex med"-testen.

Jeg merker igjen denne "du har ikke prøvd alt holdningen", men faktum er at vi har vært gift i 15 år + OG snakker åpen og fordomsfritt om sakene. Selvsagt er det uheldig, men jeg nekter å gi opp og således har det kommet endel nyttige kommentarer her på forumet.

helt riktig lillabilla, noe også hallow ser ut til å ha forstått. Det er jo helt på trynet om kun sexen skulle avgjøre verdien av ekteskapet. Spesielt når det er unger involvert. Jeg har til dags dato aldri sett et eneste eksempel hvor ikke skilsmissen har hatt negativ invirkning på barna. (Dette er vel et tema i seg selv, så ikke la det bli en avsporing)

Så til saken; Jeg ser at dette med følelser kan komme ut av kontroll etterhvert, men likevel nekter jeg å akseptere at kjøpesex skal være det eneste alternativet. Samtidig er utsiktene til et liv uten sex neste værre (husk at for en mann på min alder er dette den egentlige vitsen med livet :-)

Hittil har ekteskapet mitt betydd mer enn sex. Når vi i tillegg de siste årene har hatt andre problemer å stri med så stiller saken seg litt annerledes (går i fam.terapi nå). Jeg har satt et forhold uten krangel og de store problemer foran sexen. Barna våre er de aller viktigste å ta hensyn til, så jeg strekker meg langt på grunn av de. De materielle godene er også av betydning, men slettes ikke så viktige. Et problem er at jeg har en dårlig betalt jobb så jeg ville få en helt annen livsstil og måtte flytte et helt annet sted enn der vi bor nå. Felles venner setter jeg også stor pris på og lurer på hvem som "får" de etterpå. Vi har veldig mange parvenner og det blir ikke lett å være enslig der. Ingen å gå ut med blir det heller så jeg må nok holde meg til nettsier med dating ;o) - hvis jeg noen sinne kommer meg så langt da.

Mitt problem nå er imidlertid at jeg leter etter de gode følelsene for min mann. Jeg lurer på om de har dødd stille hen på veien uten at jeg egentlig merket det. Jeg leter og leter etter gode varme følelser for ham. Veldig usikker på om jeg finner de igjen, eller om det faktisk er sånn at jeg ikke skal ha sterkere følelser etter å ha vært sammen med noen i 22 år.

Godt at du antonFetter? synes kona er deilig og elsker henne fremdeles. Tror jeg ville jobbet mere med å få henne tilbake på banen sexuelt så slipper du å finne andre alternativer. Prøv sexolog el.l.

Det har jo vært oppe til debatt i avisene i det siste - med polygami osv. Og hun dama som skrev en bok om to stykker i et forhold som driver å har sex med andre med partnerens velsignelse.

Og da tenker jeg - hva med følelsene til de andre dette paret har sex med? Hvorfor skal noen mennesker reduseres til å være bare tilfredstillelse av andre menneskers lyster. De aller fleste søker kjærlighet, og i allefall så søker de å bli sett.

Det å tro at det er tilfredstillende for elskeren / elskerinnen er jo i beste fall naivt. Hva sitter de igjen med?

Det var en veldig interesant vinkling. Man er jo vandt til enten å tenke på elskerinnen som den slemme som vil stjele ektemannen, eller så som det naive offeret som blir utnyttet av ektemannen som vil ha i pose og sekk.

"Fornuft-sex" som går over i dypere følelser gir en ny nyanse til problematikken.

Hvorfor det er viselig innrettet at kvinner ike så lett skiller sex og følelser vet jeg ikke. Det moralske aspektet er også en annen sak. Jeg mener at man eier sin kropp og deler den med hvem man vil. Den tilhører ingen andre, ei heller ektefelle. Det er noe merkelig med det at en annen person skal ha enerett på kroppen din.

Vel dette med mere komplekse sex og følelserelasjoner for kvinner er helt sikkert fikset slik fra biologien for å hjelpe redebyggingen.Arten ville neppe være veldig robust om kvinnen tenkte like mye med kjønnet som mannen for å uttrykke meg litt spøkefullt.

Annonse

Gjest singeline

helt riktig lillabilla, noe også hallow ser ut til å ha forstått. Det er jo helt på trynet om kun sexen skulle avgjøre verdien av ekteskapet. Spesielt når det er unger involvert. Jeg har til dags dato aldri sett et eneste eksempel hvor ikke skilsmissen har hatt negativ invirkning på barna. (Dette er vel et tema i seg selv, så ikke la det bli en avsporing)

Så til saken; Jeg ser at dette med følelser kan komme ut av kontroll etterhvert, men likevel nekter jeg å akseptere at kjøpesex skal være det eneste alternativet. Samtidig er utsiktene til et liv uten sex neste værre (husk at for en mann på min alder er dette den egentlige vitsen med livet :-)

Å kjære vene!

Ikke si at sex betyr alt da, og at det er meningen med livet.

Det blir for sentimentalt, altså..;-)....

Egentlig er jeg overrasket over at brukerne av denne tråden greier å være både saklig og fornuftig i sine svar, på en og samme tid.

Å kjære vene!

Ikke si at sex betyr alt da, og at det er meningen med livet.

Det blir for sentimentalt, altså..;-)....

Egentlig er jeg overrasket over at brukerne av denne tråden greier å være både saklig og fornuftig i sine svar, på en og samme tid.

Var ikke min mening å bli sentimental, men jeg kan love deg at når testosteronet fosser rundt i årene er det ikke mye annet som står i hodet på en. Når dette kommer i turbulens med den biologiske klokken (les: synkende evne)kan dette bli svært dramatisk spør du meg.......Min hypotese er at mannens overgangsalder er styggere og mere dramatisk en de fleste vil vedgå, men det blir et nytt tema....

Gjest singeline

Var ikke min mening å bli sentimental, men jeg kan love deg at når testosteronet fosser rundt i årene er det ikke mye annet som står i hodet på en. Når dette kommer i turbulens med den biologiske klokken (les: synkende evne)kan dette bli svært dramatisk spør du meg.......Min hypotese er at mannens overgangsalder er styggere og mere dramatisk en de fleste vil vedgå, men det blir et nytt tema....

Dette med sentimentalitet, var veldig ironisk ment, fra min side.

Skjønner godt hva du snakker om....

Hittil har ekteskapet mitt betydd mer enn sex. Når vi i tillegg de siste årene har hatt andre problemer å stri med så stiller saken seg litt annerledes (går i fam.terapi nå). Jeg har satt et forhold uten krangel og de store problemer foran sexen. Barna våre er de aller viktigste å ta hensyn til, så jeg strekker meg langt på grunn av de. De materielle godene er også av betydning, men slettes ikke så viktige. Et problem er at jeg har en dårlig betalt jobb så jeg ville få en helt annen livsstil og måtte flytte et helt annet sted enn der vi bor nå. Felles venner setter jeg også stor pris på og lurer på hvem som "får" de etterpå. Vi har veldig mange parvenner og det blir ikke lett å være enslig der. Ingen å gå ut med blir det heller så jeg må nok holde meg til nettsier med dating ;o) - hvis jeg noen sinne kommer meg så langt da.

Mitt problem nå er imidlertid at jeg leter etter de gode følelsene for min mann. Jeg lurer på om de har dødd stille hen på veien uten at jeg egentlig merket det. Jeg leter og leter etter gode varme følelser for ham. Veldig usikker på om jeg finner de igjen, eller om det faktisk er sånn at jeg ikke skal ha sterkere følelser etter å ha vært sammen med noen i 22 år.

Godt at du antonFetter? synes kona er deilig og elsker henne fremdeles. Tror jeg ville jobbet mere med å få henne tilbake på banen sexuelt så slipper du å finne andre alternativer. Prøv sexolog el.l.

Trist å høre hallow, men synes du definerer deg selv som veldig "underdog" uten at det fremgår at dette skal være nødvendig.

Kanskje dette med et lite eventyr er det som skal til for å piffe opp ;-)

Gjest hallow ;o)

Trist å høre hallow, men synes du definerer deg selv som veldig "underdog" uten at det fremgår at dette skal være nødvendig.

Kanskje dette med et lite eventyr er det som skal til for å piffe opp ;-)

Også jeg da antonFetter? som hadde mugligheten sist helg men lot sjansen forsvinne mellom fingrene fordi jeg er så ærlig og ordentlig. Snufs - angrer litt .... !

Også jeg da antonFetter? som hadde mugligheten sist helg men lot sjansen forsvinne mellom fingrene fordi jeg er så ærlig og ordentlig. Snufs - angrer litt .... !

Ja der ser du... Hvis du spør alle på gamlehjemmet om hva de angrer vil de fleste svare for ting de ikke gjorde ikkesant. Kan du ikke gå på'n igjen da eller var det sååå tilfeldig ?he he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...