Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 37 som skal få fjernet et stort myom om noen dager, og har noen spørsmål i den anledning.De skal prøve å fjerne myomet uten å måtte ta livmoren. De tror at det har vokst fast i urinblæren. Hovedårsaken til at det skal fjernes er at jeg har hyppige smerter.

Er det vanlig med komplikasjoner ved slike operasjoner? Gjøres disse med spinalbedøvelse, eller er det vanlig med full narkose? Jeg har ikke greid å slutt helt å røyke, men har trappet ned til ca 7 per dag. Vil du likevel anbefale meg å opereres, eller gjør det at jeg fortsatt røyker operasjonen risikabel?

Hvor lenge er det vanlig å ligge på sykehus etter en slik operasjon?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204537-skal-f%C3%A5-fjernet-myom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har god erfaring :-)

Jeg fikk fjernet livmoren og et stort myom i fjor. Dette var pga. sammenvoksninger og har sammenheng med endometriose. Jeg hadde vel ikke noen mindre operasjon enn det du skal igjennom. De måtte kutte og sy en god del siden livmoren var vokst sammen med bukveggen.

Det som var så flott, det var at jeg ble operert den ene dagen og dro hjem den neste. Det ble jo en del smertestillende piller i noen dager, men det gikk fint.

Jeg fikk spinalbedøvelse, og alt sammen skjedde vaginalt. Det er utrolig hva de kan nå for tiden.

Røyk er jo ikke noe bra, men jeg klarte meg ikke uten, og det ble ikke noen komplikasjoner, kanskje tvert imot, for det er som kjent slik at vi røykere haster mer enn andre med å komme på beina når røyksuget melder seg..

Jeg ønsker deg lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...