Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg er 36 år har nå tatt synerala spray og skal starte med Puregon inj i morgen onsdag 150 ie i 9dager fremover, jeg er spent og engstelig,engstelig for dette med evt overstimulering, mine bl prøver i forkant a beh var fine og jeg forstod på legen i Porsgrund at 150 var en ok dose og at risiko for o.stimulering er liten???Jeg/vi har en sønn på 8år hadde exutirin grav i 2002 og 2003 dvs at begge mine eggeldere er kuttet over og at jeg nå skal få hjelp til å få et evt foster plassert på rett plass. I forbindelse m exu hadde jeg voldsomme smerter i buken pga blod annsamlinger det gikk jo bra men det var vondt og redselen har sittet lenge i meg.Jeg har og vert mye plaget av oppblåst mage og vondt i nedre del av buk v ca annenhver eggløsning har ikke fått noen forklaring på dette men ved innvendig GU i forkant av IVF ser det greit ut men jeg kunne ønske meg kikkhuls røntegn får å sjekke at det f.eks ikke er arrvev på egglederene som evt kan bidra til at jeg har så pass vondt v eggløsning.hva tror du?Så lurer jeg veldig på hvorledes en evt overstimulering opptrer kan den komme etter og hvor lenge etter egginnsetting?

Skjer det at det blir kommplikasjoner v egguthenting???

Det nermer seg jo jul selv om jeg tar det piano i år er det jo ikke ønskelig å bli skikkelig syk av evt overstimulering midt i julen.Håper De ka gi meg noen gode råd da jeg er engstelig og redd.Takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204550-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

At begge eggledere er fjernet kan være en fordel før et IVF forsøk, da blir det ikke nytt svangerskap utenfor livmoren. Tidligere operasjon har ikke sammenhang med smerter ved eggløsning, så det er ingen grunn til ny laparoskopi.

Overstimulering kan til dels forebygges ved at man avbryter behandlingen hvis eggstokkene blir for store og hormonproduksjonen for høy. Overstimulering opptrer meget sjelden og nesten alltid bare ved graviditet med symptomer når man skjønner at man er gravid

En sjelden gang kan det oppstå infeksjon i forb. med egguthenting.

I Porsgrunn er du i trygge hende, de er meget dyktige og skal nok styre dette på en trygg måte.

Jeg ønsker deg lykke til med behandlingen, kanskje det blir en graviditet i julegave?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204550-ivf/#findComment-1468125
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...