Gå til innhold

Brystinnlegg og amming.

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker å vite

Jeg og en venninne er begge gravide.

Jeg er 12 uker på vei, og hun 18 uker.

For 4 år siden fikk hun lagt inn silikon - og tenkte selvfølgelig ikke på at det kan være negativt med tanke på amming.

Nå har vi lenge sittet og diskutert dette,

og jeg har bedt henne snakke med legen sin om det.

(hun gruer seg)

Det har hun ennå ikke gjort - så derfor vil jeg høre her om det er noen andre som har erfaring med silikon og amming?

En annen ting jeg lurer på som jeg ikke har turt å nevne for henne

(vil ikke bekymre henne mer enn nødvendig)

er om det å ha silikon kan påvirke utviklingen av fosteret under graviditeten eller noe sånt?

(kan det kanskje lekke litt fra silikoninnleggene og gå inn i blodet eller noe sånt?)

Mulig jeg er litt "negativ" - men det er jo ting man bør tenke over...

Vil også forøvrig si at jeg gir min venninne god støtte og oppbacking

og at jeg KUN ønsker hennes og barnets beste!!!

Men jeg lurer veldig på dette.....da jeg synes det er veldig viktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204584-brystinnlegg-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal i utgangspunktet ikke være noe i veien for å amme etter brystforstørringer. Vanligvis legges protesen inn bak brystvevet, slik at det ikke skades på samme måte som det gjerne skjer ved brystreduksjoner.

Hvis hun hadde veldig små bryster i utgangspunktet, vil hun kanskje merke større forskjell på fullt/tomt bryst. Men dette har ikke direkte noe med innlegget å gjøre, heller med situasjonen som førte til innlegget. Betyr bare at hun kanskje trenger å amme oftere enn om brystene i utgangpunktet hadde større volum.

Det er, så vidt jeg vet, ikke noen risiko for barnet med silikoninnlegg. Alternativet vil jo være flaske med silikonsmokken rett i munnen.

Det står litt om dette i Gro Nylanders bok "Mamma for første gang". Det er der jeg har lest det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...