Gå til innhold

Litt av hvert

Anbefalte innlegg

Gjest Hysterika

Hei,

Lurer på en del ting som jeg håper å få svar på. I jobben min sitter jeg foran PC'n noen timer hver dag. Er det bevist at stråling fra datamaskin og skjerm er helt ufarlig for fosterutviklingen?

Er det farlig med varme bad som fører til at kroppstemperaturen øker?

Hvor mange av de 10% som aborterer før 12. uke er missed abortions? Synes jeg hører om så mange som har opplevd dette. Er så redd for at fosterets utvikling skal stoppe opp og at barnet skal dø uten at jeg merker det.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20463-litt-av-hvert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inte hört att strålning från datamaskin skulle vara farligt för fostrets utveckling. Antagligen är det lite forskat inom detta området. Jag tycker därför inte att du behöver oroa dig över detta.

Det är inte farligt att bada i varma bad eller bastu när man är gravid. Givetvis skall man inte överdriva värmen eller längden man utsätter sig för det.

Jag vet inte % på antalet missed abortion, men jag vet att denna siffra är betydligt lägre än de "vanliga" spontanaborterna. Chansen att detta skulle drabba dig är alltså liten. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20463-litt-av-hvert/#findComment-89061
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...