Gå til innhold

Ødelagte tenner!!

Anbefalte innlegg

Har du et godt råd til meg??

Jeg vet jeg må til tannlegen nå! Tennene mine er ødelagte etter flere år med oppkast. Jekslene mine har fått store hull, og det begynner å bli ganske ubehagelig til tider.

Ser tannlegen hva hullene kommer av, eller går det ikke an å si noe om det.Jeg er livredd for å gå til tannlegen. Livredd for hva tannlegen kommer til å si.

Jeg vet jeg må til tannlegen nå, må bare mote meg opp.

Må man ligge i tannlegestolen? Går det an for tannlegen å gjøre jobben sin selv om man på en måte sitter???

Tannlegen gir meg frysning.

Vet det ikke er farlig å gå til tannlegen, men tør ikke allikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20464-%C3%B8delagte-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Fortell tannlegen din om periodene med oppkast og alle andre faktorer du tror kan ha påvirket tannhelsen din. Ta i mot alle råd du får; husk at tannlegen forteller deg dette for å hjelpe deg til å få gode vaner - ikke for å gjøre deg forlegen.

Man må ikke ligge helt tilbake i tannlegestolen, men en litt tilbaketippet stilling gjør at tannlegen har bedre oversikt og kan arbeide raskere. (Mindre tid å gape for deg). Hvis du sitter rett opp og ned blir det en veldig ugunstig arbeidsstilling for tannlegen. Spør tannlegen om du kan slippe å ligge helt tilbake i stolen når du ikke absolutt må.

Tips: hvis det er lenge siden du har vært hos tannlegen, kan du jo prøve å finne et tannlegekontor med flere tannleger og en tannpleier. Da kan du be om en undersøkelse og rens hos tannpleier først - som en litt "myk" start. De aller fleste tannleger tar hensyn til at du er nervøs, men du må fortelle dem det for det er ikke alltid så lett å oppdage at pasienten er redd!! Fortell dem hva du synes er ekkelt.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20464-%C3%B8delagte-tenner/#findComment-89003
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Tannleger er ofte de første som ser at pasienter har spiseforstyrrelser.

Fortell om det slik at de kan ta hensyn til problemene dine.

Husk også at til behandling av tannskader på grunn av sf kan det gis bidrag over folketrygden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20464-%C3%B8delagte-tenner/#findComment-89202
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...