Gå til innhold

Hvorfor være utro!?

Gjest _veldig_ anonym akkurat nå!

Anbefalte innlegg

Selvsagt må hun si det, han har da rett til å vite det, og så velge hva han vil. Ikke minst kan hun ha dratt på seg en eller annen sykdom.

Utroskap er ikke noe man skal tie om.

Jeg synes innskriver av første innlegg ikke bør foreta seg noe som helst. Hun har fått vite om noe hun ikke liker, Javel, men det er ikke hennes bord å informere eller blande seg i sine venners privatliv uten at hun blir bedt om det.

Hun som betrodde seg hadde nok et behov for å lette sitt hjerte til en venninne, og tenkte vel ikke på at denne skulle ta seg nær av det. Man kan heller presisere overfor denne venninnen at hun ikke greier slike betroelser i framtiden.

Hvorfor folk er utro kan ha så mange grunner; det går jo an å spørre hvis man lurer på det.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• mil1365380270

4

• skorpionfisken

4

• Ugga Bugga

3

Jeg synes det var dårlig gjort av henne å fortelle dette til deg, i og med at du er god venn av dem begge.

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg hatt problemer med å omgås dem som par etter dette. Jeg hadde følt det ubehagelig ovenfor ham, at jeg visste noe som han ikke visste, og er medsammensvoren i at kona går bak ryggen hans. I tillegg ville jeg vært redd for å plumpe uti med noe dumt, avsløre noe jeg ikke skulle avsløre, eller rett og slett oppføre meg unaturlig, slik at de hadde skjønt at noe ikke var som det skulle (jeg er dårlig skuespiller).

Kanskje det rett og slett hadde resultert i at jeg hadde trukket meg likk vekk fra dem. Ønsker jo ikke å bli involvert i andres intriger og løgnhistorier.

Hun trenger parterapi fordi hun tydeligvis har det så dårlig i parfoholdet sitt at hun avreagerer med å være utro.

Man kan gå alene til parterapi. Ikke så virksomt kanskje som å gå to sammen, men om hun trenger å rydde tankene sine om samlivet med en nøytral part som har taushetsplikt så kan hun gjøre det.

Jeg tror ikke det alltid er det beste å først ile til å tilstå utroskap dersom det er et engangstilfelle som aldri gjentar seg. Det kan skade mer for partneren enn det er verdt for den som tilstår.

Å betro seg til en venninne som atpåtil er en felles venninne av paret, som igjen kan betro seg til sin mann som er venn av mannen er bare å skape kaos. Man bør ikke betro andre det man ikke kan snakke med sin kjære om. Der bør man heller trekke inn en nøytral part som er betalt for å ta den jobben.

Da min ex var utro og forlot meg var det verste oppi det hele at jeg visste at alle hans venner og mange av dem våre felles venner visste om dette før jeg fikk vite det. Det at de visste uten at jeg fikk vite var nesten verre enn selve utroskapen.

Det er ikke alle som er utro som gjør det fordi de mangler noe i forholdet sitt.

Noen mangler rett og slett bare moral, eller respekt for andre mennesker. Det er et problem de bør løse selv, og kan ikke løses ved hjelp av parterapi. Og jeg ser også for meg at det blir vanskelig å gå i parterapi hvis man skal skjule den EGENTILGE grunn til at man er der.

Gjest _veldig_ anonym nå!

Det du SKREV, dvs din mest umiddelbare reaksjon, var ikke spesielt rettet mot din venninnes feiltrinn. Det var DET jeg tok utgangspunbkt i, og faktisk ble litt provosert av.

Så kan du bli så provosert du vil av at noen traff spiken på hodet. I don't care.

Traff du spikeren på hodet, tror du!?

Måtte du bare leve i den tro...;-(

Hun trenger parterapi fordi hun tydeligvis har det så dårlig i parfoholdet sitt at hun avreagerer med å være utro.

Man kan gå alene til parterapi. Ikke så virksomt kanskje som å gå to sammen, men om hun trenger å rydde tankene sine om samlivet med en nøytral part som har taushetsplikt så kan hun gjøre det.

Jeg tror ikke det alltid er det beste å først ile til å tilstå utroskap dersom det er et engangstilfelle som aldri gjentar seg. Det kan skade mer for partneren enn det er verdt for den som tilstår.

Å betro seg til en venninne som atpåtil er en felles venninne av paret, som igjen kan betro seg til sin mann som er venn av mannen er bare å skape kaos. Man bør ikke betro andre det man ikke kan snakke med sin kjære om. Der bør man heller trekke inn en nøytral part som er betalt for å ta den jobben.

Da min ex var utro og forlot meg var det verste oppi det hele at jeg visste at alle hans venner og mange av dem våre felles venner visste om dette før jeg fikk vite det. Det at de visste uten at jeg fikk vite var nesten verre enn selve utroskapen.

Jeg vil vite det om samboeren min er utro! Om det er et engangstilfelle eller ikke, jeg har rett til å vite hva slags person jeg deler livet mitt med og stoler på. Det samme har han, om jeg skulle ha gjort noe tilsvarende idiotisk.

Det sier mye om hva slags person du er.

skorpionfisken

Jeg vil vite det om samboeren min er utro! Om det er et engangstilfelle eller ikke, jeg har rett til å vite hva slags person jeg deler livet mitt med og stoler på. Det samme har han, om jeg skulle ha gjort noe tilsvarende idiotisk.

Det sier mye om hva slags person du er.

Hva slags person er jeg?

Jeg har aldri vært utro, og har heller ikke tenkt å være det. Det finnes mye annet gøy man kan fylle livet sitt med.

Men jeg har blitt bedratt. Jeg har fått kjenne på hvordan det er å være sammen med en utro mann, og være den som blir forlatt etter mange års ekteskap på grunn av utroskap.

Dine meninger er vel ikke bedre enn mine bare fordi vi ikke er enige? Man setter da ikke karakteristikker på folk fordi man er uenige?

Jeg er spent nå. Hva slags person er jeg?

Annonse

Hva slags person er jeg?

Jeg har aldri vært utro, og har heller ikke tenkt å være det. Det finnes mye annet gøy man kan fylle livet sitt med.

Men jeg har blitt bedratt. Jeg har fått kjenne på hvordan det er å være sammen med en utro mann, og være den som blir forlatt etter mange års ekteskap på grunn av utroskap.

Dine meninger er vel ikke bedre enn mine bare fordi vi ikke er enige? Man setter da ikke karakteristikker på folk fordi man er uenige?

Jeg er spent nå. Hva slags person er jeg?

Nei, du misforsto. _Å_være_utro_ sier ganske mye om hva slags person man er. Jeg skrev "du" i en generell form. Beklager at jeg kommuniserte uklart.

Gjest singeline

Utrolig så naiv dere er, som kan tro at utroskap er noe som aldri kan skje el ramme dere.

Utroskap er mer utbredt enn dere aner. Menn og kvinner som reiser i jobb, er mer eller mindre notorisk utro. Det er noe alle som reiser i jobb, vet om, men ikke sladrer om.

Jeg hadde ikke gidda å bruke masse energi på å forstå folks utenomekteskaplige atferd.

Det er naivt å tro at utroskap er en vederstyggelighet, og burde vært straffet med inntil antall år fengsel.

Saken er at det er mer utbredt og vanlig enn det dere vil ha det til. Enten er dere naiv eller så er dere bare ualminnelig kort.

Utrolig så naiv dere er, som kan tro at utroskap er noe som aldri kan skje el ramme dere.

Utroskap er mer utbredt enn dere aner. Menn og kvinner som reiser i jobb, er mer eller mindre notorisk utro. Det er noe alle som reiser i jobb, vet om, men ikke sladrer om.

Jeg hadde ikke gidda å bruke masse energi på å forstå folks utenomekteskaplige atferd.

Det er naivt å tro at utroskap er en vederstyggelighet, og burde vært straffet med inntil antall år fengsel.

Saken er at det er mer utbredt og vanlig enn det dere vil ha det til. Enten er dere naiv eller så er dere bare ualminnelig kort.

Det der vet nok vi single atskillig mere om enn de som er gift eller samboer.

Det er ikke din oppgave å informere mannen hennes, det må hun eventuelt gjøre selv.

Sier du det, så svikter du tilliten hennes. Men jeg skjønner at det ikke er lett å måtte bære på den kunskapen.

Jeg trodde det var straffen jeg for å være utro. Man kan ikke fortelle det til partneren og ma leve med det resten av livet.

Maken til fjollete, unyansert og lite innsiksfullt innlegg. Du klarer ikke engang å få gjennom det poenget som burde ligget i bunn av det du sier.

"............................................"

På meg virker det som ditt fokus er på deg selv(meg og mitt), og ikke på venninna som har det vondt pga noe hun angrer bittert.

Ja? Det er da pokker ikke synd på venninnen? Ja, slik kan skje, og den som gjør noe slikt kan ha det veldig ille etterpå. Men det er _ikke_ synd på vedkommende.

Så selvfølgelig er innskriver preget av at dette er kjipt for henne å høre.

"............................................."

Annonse

Det er ikke alle som er utro som gjør det fordi de mangler noe i forholdet sitt.

Noen mangler rett og slett bare moral, eller respekt for andre mennesker. Det er et problem de bør løse selv, og kan ikke løses ved hjelp av parterapi. Og jeg ser også for meg at det blir vanskelig å gå i parterapi hvis man skal skjule den EGENTILGE grunn til at man er der.

"Noen mangler rett og slett bare moral, eller respekt for andre mennesker. Det er et problem de bør løse selv, og kan ikke løses ved hjelp av parterapi"

Hvis det er det som er tilfellet, så spørs det om det lar seg løse.

"..........................................."

Jeg synes innskriver av første innlegg ikke bør foreta seg noe som helst. Hun har fått vite om noe hun ikke liker, Javel, men det er ikke hennes bord å informere eller blande seg i sine venners privatliv uten at hun blir bedt om det.

Hun som betrodde seg hadde nok et behov for å lette sitt hjerte til en venninne, og tenkte vel ikke på at denne skulle ta seg nær av det. Man kan heller presisere overfor denne venninnen at hun ikke greier slike betroelser i framtiden.

Hvorfor folk er utro kan ha så mange grunner; det går jo an å spørre hvis man lurer på det.

"men det er ikke hennes bord å informere eller blande seg i sine venners privatliv uten at hun blir bedt om det"

Slik jeg ser det, så kommer det an på forholdet hun har til begge to. Hvis gubben til venninnen også er en nær venn av henne, så hadde jeg (hvis jeg var han) ikke blitt blid på henne hvis jeg senere fikk vite at hun visste dette uten å fortelle meg det.

"............................................."

Gjest singeline

Maken til fjollete, unyansert og lite innsiksfullt innlegg. Du klarer ikke engang å få gjennom det poenget som burde ligget i bunn av det du sier.

"............................................"

Oi, gjorde jeg meg så uklar at du ble provozert?

"Menn og kvinner som reiser i jobb, er mer eller mindre notorisk utro. Det er noe alle som reiser i jobb, vet om, men ikke sladrer om."

Jaha, ingen generalisering her, vel?

Det er i alle fall ikke _vanlig_ i de miljøene jeg vanker, hverken privat eller i jobb.

Og det å være utro er ikke noe som rammer noen blindt...det er et valg man tar.

Gjest singeline

"Menn og kvinner som reiser i jobb, er mer eller mindre notorisk utro. Det er noe alle som reiser i jobb, vet om, men ikke sladrer om."

Jaha, ingen generalisering her, vel?

Det er i alle fall ikke _vanlig_ i de miljøene jeg vanker, hverken privat eller i jobb.

Og det å være utro er ikke noe som rammer noen blindt...det er et valg man tar.

Kanskje du er pittelitt "blind" som ikke ser det, eller det er ingen som tør å fortelle deg om det. For da vet de at "slarva" går.

Hallo, våkn opp!

Utroskap er ikke noe som rammer blindt, akkurat som naturkatastrofer eller sykdom.

Utroskap er et valg man tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...