Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 27 år og har nå testet hjemme positivt på graviditetstester. Det er bare 4 dager siden jeg skulle hatt mensen. I går var jeg hos legen og der ble de ikke enig om resultatet. Legesekretæren mente testen var negativ, mens legen mente den var svak positiv.

Jeg har tatt 3 tester hjemme og alle testene viser positivt resultat.

I dag var den litt svakere enn igår.

Er det noe håp for at jeg kan være gravid????

Har fått litt blod på papiret når jeg har tørket meg etter å ha vært på do. Dette har vart siden den dagen jeg skulle hatt mensen.

Kan jeg ha fått i meg noe som gjør at testene viser positivt hjemme her??? Jeg var redd det var noe feil med testene så jeg fikk mannen min til å ta en test og den viste helt klart negativt.

Jeg går på metformin for at dette skulle hjelpe på vektreduksjon og eggstokkene mine. (Har PCOS). I tillegg går jeg på levaxin for det lave stoffskiftet mitt.

På forhånd takk for svar!

Mvh

heithere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204795-gravid-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ble heller ikke enige på legekontoret om min var positiv. Og den slo ikke ut før etter minst 5 min, kanskje enda lenger. CB-testen jeg tok hjemme slo ut før jeg fikk vasket hendene. Styrken kan variere på testene. Det kommer an på hvordan fargen i testen reagerer med urinen. Selv to tester i samme pk kan slå forskjellig ut.

Ang. blødning er ikke det unormalt å blø litt i 1. trimester. Det kan være egget som graver seg ned, ømfintlige slimhinner ol. Så sant du ikke styrtblør eller har smerter er det mest sannsynelig ingen ting å bekymre seg for.

Gratulerer med positiv test og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204795-gravid-eller-ikke/#findComment-1468654
Del på andre sider

De ble heller ikke enige på legekontoret om min var positiv. Og den slo ikke ut før etter minst 5 min, kanskje enda lenger. CB-testen jeg tok hjemme slo ut før jeg fikk vasket hendene. Styrken kan variere på testene. Det kommer an på hvordan fargen i testen reagerer med urinen. Selv to tester i samme pk kan slå forskjellig ut.

Ang. blødning er ikke det unormalt å blø litt i 1. trimester. Det kan være egget som graver seg ned, ømfintlige slimhinner ol. Så sant du ikke styrtblør eller har smerter er det mest sannsynelig ingen ting å bekymre seg for.

Gratulerer med positiv test og lykke til!

Jeg blør ikke lenger, men har begynt å få veldi ubehag i nedre del av magen/øvre del av underlivet. Og ekstremt med diaré... Dette fører med seg en del smerter.. Er redd dette ikke går så bra..

Har testet meg selv 4 ganger hjemme og hver gang har det ikke vært tvil om at den er positiv..

Jeg håper så inderlig at dette går bra for oss. Vi har ønsket oss barn i 4 år nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204795-gravid-eller-ikke/#findComment-1468787
Del på andre sider

• 3 uker senere...

En positiv test hjemme er like sikker som testene hos legen. At den siste testen du tok virker litt mindre sterk enn tester du har tatt tidligere, behøver ikke å bety noe, det kommer an på hvor konsentrert urinen var da du tok de forskjellige testene.

Litt blod på papiret, er ganske vanlig, og behøver ikke å bety at noe går galt.

Men din bakgrunn ville jeg nok bedt legen om å få målt HCG nivået over tid, for å se om det er stigende eller synkende.

Krysser fingrene for at det skal gå bra :-)

(Ps: Jeg har tre svangerskap med blødninger av varierende grad bak meg, og har tre nydelige barn:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204795-gravid-eller-ikke/#findComment-1495163
Del på andre sider

En positiv test hjemme er like sikker som testene hos legen. At den siste testen du tok virker litt mindre sterk enn tester du har tatt tidligere, behøver ikke å bety noe, det kommer an på hvor konsentrert urinen var da du tok de forskjellige testene.

Litt blod på papiret, er ganske vanlig, og behøver ikke å bety at noe går galt.

Men din bakgrunn ville jeg nok bedt legen om å få målt HCG nivået over tid, for å se om det er stigende eller synkende.

Krysser fingrene for at det skal gå bra :-)

(Ps: Jeg har tre svangerskap med blødninger av varierende grad bak meg, og har tre nydelige barn:-)

Andre testen jeg tok hos legen var veldig klart positiv, så de mener alle jeg er gravid. I morgen skal jeg på ultralyd. Jeg har hatt litt blødninger senere også så jeg klarer ikke slappe av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204795-gravid-eller-ikke/#findComment-1495370
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...