Gå til innhold

Husker ikke når man kan høre hjertelyd

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Hei dere

Jeg var hos lege idag. 11+3

Han forsøkte å høre etter hjertelyd, men vi kunne ikke finne den. Er det for tidlig, eller bør jeg bli nervøs? Jeg er i uke 12 og da burde man kanskje høre den?

Er så redd for å miste igjen. Mistet i MA i februar i år, og håpet så på at den kunne sitte denne gangen...! På en måte håper jeg jo enda, for nå er det ikke så lenge til 12 uker, og neste onsdag skal jeg til ultralyd...

Noen som vet når man kan høre det`? Eller når det er mest vanlig?

Fortsetter under...

Uke 11-12 er iallefall veldig tidlig når det gjelder å høre hjertelyd. Du har med andre ord ingenting å bekymre deg for!

I de to siste svangerskapene mine hørte jordmor hjertelyden i uke 11 og 13. Hun sa på forhånd klart fra at det var små sjanser for å kunne høre noe så tidlig.

Når jeg ventet førstemann hørte de ikke hjertelyden før i uke 19. Jeg kjenner også en der de ikke kunne høre hjertelyden før i uke 22 pga at morkaka lå foran babyen.

Dette går nok så fint skal du se. Om noen uker får du sikkert høre den etterlengtede lyden :-)

Gjest Dolly25

Uke 11-12 er iallefall veldig tidlig når det gjelder å høre hjertelyd. Du har med andre ord ingenting å bekymre deg for!

I de to siste svangerskapene mine hørte jordmor hjertelyden i uke 11 og 13. Hun sa på forhånd klart fra at det var små sjanser for å kunne høre noe så tidlig.

Når jeg ventet førstemann hørte de ikke hjertelyden før i uke 19. Jeg kjenner også en der de ikke kunne høre hjertelyden før i uke 22 pga at morkaka lå foran babyen.

Dette går nok så fint skal du se. Om noen uker får du sikkert høre den etterlengtede lyden :-)

Tror ikke man kan høre den før etter ca. uke 12.Jeg var hos en privat jordmor da jeg var 10+4, og da var jeg så heldig at hun fant den.Hun var redd hun ikke ville gjøre det..

Var hos legen på kontroll for ca. 14 dager siden og da sa hun at de vanligvis ikke sjekket hjertelyden før uke 20, for antakelig ikke å uroe en.Jeg fikk mast meg til at hun skulle gjøre det.Dumt synes nå jeg da.

Du får nok høre den snart.

Lykke til!!

Tror ikke man kan høre den før etter ca. uke 12.Jeg var hos en privat jordmor da jeg var 10+4, og da var jeg så heldig at hun fant den.Hun var redd hun ikke ville gjøre det..

Var hos legen på kontroll for ca. 14 dager siden og da sa hun at de vanligvis ikke sjekket hjertelyden før uke 20, for antakelig ikke å uroe en.Jeg fikk mast meg til at hun skulle gjøre det.Dumt synes nå jeg da.

Du får nok høre den snart.

Lykke til!!

...og den var nok ikke til meg? :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...