Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.For en uke siden testet jeg positivt på to gravitester og regnet ut at jeg var 3 uker på vei. Jeg var kvalm og hadde ømme bryster i noen dager, så forsvant de symptomene plutselig og igår begynte jeg å blø (tilsvarende mens-blødning). Jeg blør fortsatt og regner med at dette betyr at jeg har abortert. For ett år siden skjedde omtrent det samme: da hadde jeg mensen og fikk plutselig veldig sterke takvise smerter i magen og underlivet(det minte meg om fødselssmerter). Det kom ut en stor klump av noe som så ut som en slags vev og deretter ga smertene seg ganske raskt. Burde jeg få dette undersøkt? Jeg ønsker meg veldig å bli gravid igjen. Jeg har fått utført ett keisesnitt tidligere - kan dette ha noen betydning? Og med det samme: Er det mulig at en sterk orgasme kan hindre egg/embryo i å feste seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204973-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Trine Endsjø, jordmor

Jeg beklager at jeg ikke har fått svart deg før. Dette svaret skal du selvsagt ikke betale for.

Jeg tror ikke det du beskriver om hendelsen fra i fjor, at det kan ha vært en abort. Dette fordi du satte det i sammenheng med en menstruasjon. Hadde det gått lang lang tid, kanskje et par måneder fra forrige mens, kan man tenke seg at en abort vil medføre at en stor klump med vevsbiter kommer ut, men etter et par uker vil det ikke utgjøre noen størrelse. Sterke menssmerter som minner om rier, kan man få hvis det blir liggende størknet blod i livmoren som ikke automatisk kommer ut. Da må livmoren jobbe litt ekstra for å få det ut og det gjør vondere enn normalt.

Jeg har ikke hørt at sterk orgasme forhindrer at egget fester seg, men jeg vet at enkelte kvinner kan få eggløsning av sterk orgasme.

Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204973-spontanabort/#findComment-1491012
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...