Gå til innhold

Vansker med blikkontakt

Anbefalte innlegg

Gjest iiiikkk

Jeg klarer rett og slett ikke å ha blikkontakt med personer jeg ikke har tillit til eller respekterer. Jeg må i allefall anstrenge meg veldig.

Har personer såret meg, unngår jeg dem. Og klarer jeg ikke å unngå dem, klarer jeg i hvertfall ikke å prate med dem eller ha blikkontakt.

Hva er dette? Og hva kan jeg gjøre for å forandre meg?

Føler at det har noe med ytterst ærlighet å gjøre. Jeg klarer ikke å late som jeg liker dem, være hyggelig på en falsk måte. Men det kan selvsagt være pinlig dette, fordi av og til møter jeg personen i lag med andre.

Noen andre råd enn "Skjerp deg!"

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204987-vansker-med-blikkontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan si så mye at dersom du er 'veik' på det med blikkontakt, taler det dessverre ikke til din fordel i sosiale settinger.

Det eksisterer en nærmest naturlig blikkfrekvenskontakt blant mennesker - noe som igjen betyr at det å nagle andre fast med blikket heller ikke er sosialt bra.

Alminnelig blikkontakt bør du rett og slett øve deg opp i. For din egen del.

Jeg kan si så mye at dersom du er 'veik' på det med blikkontakt, taler det dessverre ikke til din fordel i sosiale settinger.

Det eksisterer en nærmest naturlig blikkfrekvenskontakt blant mennesker - noe som igjen betyr at det å nagle andre fast med blikket heller ikke er sosialt bra.

Alminnelig blikkontakt bør du rett og slett øve deg opp i. For din egen del.

Det er "bare" fire personer i min hverdag det gjelder...Og da treffer jeg en av disse kanskje toppen en gang i uka (eller en gang i måneden). Men det er flaut nok, i og med at det er som du sier et minus i sosial setting.....Jeg VET jo at jeg burde late som...men synes som sagt at det er vanskelig.

Det er "bare" fire personer i min hverdag det gjelder...Og da treffer jeg en av disse kanskje toppen en gang i uka (eller en gang i måneden). Men det er flaut nok, i og med at det er som du sier et minus i sosial setting.....Jeg VET jo at jeg burde late som...men synes som sagt at det er vanskelig.

Hvis dette ikke er personer du absolutt må/bør gå overens med pga familie, jobb el.l., synes jeg ikke du trenger å være forpliktet til å late som om du liker dem. Det holder å være likegyldig og lett i tonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...