Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min X samboer bor hjemme hos meg, det skal han fortsett med i ca 3uker...

Det ble slutt på onsdagm han dumpa meg..

Er det forkastelig og umoralsk og billig og..osv å få meg en elsker? Altså, jeg har en klar, en som jeg alltid har likt men det ble ikke noe. Når jeg kom inn i forholdet til min nåværende X fattet han "mulig elskeren" skikkelig interesse....

Kjekk fyr...

Hva sier dere?

Veninna mi sier NEI! Xen min ligger enda å sover ved min side i senga....Dillema.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i akkurat den situasjonen som eksen din er i nå, og jeg sier NEI. Du kan ikke forestille deg hvor jævlig noe sånt er. Følelser forsvinner ikke over natta selv om man gjør det slutt.

Jeg skjønner fristelsen, men du kan hvertfall ha nok respekt til å vente til dere har flyttet fra hverandre, og så får du heller se.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470109
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i akkurat den situasjonen som eksen din er i nå, og jeg sier NEI. Du kan ikke forestille deg hvor jævlig noe sånt er. Følelser forsvinner ikke over natta selv om man gjør det slutt.

Jeg skjønner fristelsen, men du kan hvertfall ha nok respekt til å vente til dere har flyttet fra hverandre, og så får du heller se.

Han virker følelsesløs-utentvil.

Jeg har aldri vært den som depper noe særlig. Men dette har takk knekken på meg. Heldigvis for gode venner som gidder å høre på meg, ser jeg lyst (litt lysere) på livet i dag....

Jeg har slitt hele denne uka på jobb, tårene bare har komt uten advarsel-jeg er den som sliter, ikke han.,... Ikke i det heletatt....

Om jeg hopper på min "elsker" så vil jeg hvertfall få noe annet å tenke på....

men forstår hva du mener...Han vil jo uansett ikke få vite noe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470122
Del på andre sider

" Du kan ikke forestille deg hvor jævlig noe sånt er. Følelser forsvinner ikke over natta selv om man gjør det slutt."

Hvorfor det? Hvis han gjør det slutt, så har hun ingen moralsk plikt til å settes hans følelser foran sine egne - tvert imot. Den som gjør det slutt er selv helt og holdent ansvarlig for de følelsene det medfører for en selv. Man kan ikke si "Jeg vil ikke ha deg lenger, men du må vente en viss tid før du finner noen andre."

Det blir fjollete hvis hun gjør dette bare for å "ta igjen" på ham. Men er det noe hun har lyst til, så er det hennes følelser som har presedens.

"........................................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470128
Del på andre sider

Han virker følelsesløs-utentvil.

Jeg har aldri vært den som depper noe særlig. Men dette har takk knekken på meg. Heldigvis for gode venner som gidder å høre på meg, ser jeg lyst (litt lysere) på livet i dag....

Jeg har slitt hele denne uka på jobb, tårene bare har komt uten advarsel-jeg er den som sliter, ikke han.,... Ikke i det heletatt....

Om jeg hopper på min "elsker" så vil jeg hvertfall få noe annet å tenke på....

men forstår hva du mener...Han vil jo uansett ikke få vite noe..

"Om jeg hopper på min "elsker" så vil jeg hvertfall få noe annet å tenke på...."

Hvis du føler for det, så kjør på. Ingenting er som et lite rebound-forhold :-) Bare pass på at du ikke lar det bli et nytt langvarig forhold hvis forutsetningene ikke er til stede for det.

"............................................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470132
Del på andre sider

"Om jeg hopper på min "elsker" så vil jeg hvertfall få noe annet å tenke på...."

Hvis du føler for det, så kjør på. Ingenting er som et lite rebound-forhold :-) Bare pass på at du ikke lar det bli et nytt langvarig forhold hvis forutsetningene ikke er til stede for det.

"............................................"

Det blir ikke noe nytt forhold på en god stund hvertfall :)

Blir bare sex :)

Og jeg er klar, gjør det ikke for å hevne meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470136
Del på andre sider

" Du kan ikke forestille deg hvor jævlig noe sånt er. Følelser forsvinner ikke over natta selv om man gjør det slutt."

Hvorfor det? Hvis han gjør det slutt, så har hun ingen moralsk plikt til å settes hans følelser foran sine egne - tvert imot. Den som gjør det slutt er selv helt og holdent ansvarlig for de følelsene det medfører for en selv. Man kan ikke si "Jeg vil ikke ha deg lenger, men du må vente en viss tid før du finner noen andre."

Det blir fjollete hvis hun gjør dette bare for å "ta igjen" på ham. Men er det noe hun har lyst til, så er det hennes følelser som har presedens.

Hun har overhodet ikke noen plikt til noe som helst. Dette blir et synsespørsmål, og det er vel derfor hun skriver inn hit, for å få fleres synspunkt.

Etter min mening blir det litt for respektløst mot det forholdet og de følelsene de har hatt for hverandre. Som sagt skjønner jeg at hun er fristet, og hun kan gjerne begynne å varme opp igjen litt følelser hois denne, men _jeg_ synes ikke hun skal hoppe til sengs med ham i løpet av de tre ukene hun legger seg i samme seng som eks-samboeren sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470144
Del på andre sider

Hun har overhodet ikke noen plikt til noe som helst. Dette blir et synsespørsmål, og det er vel derfor hun skriver inn hit, for å få fleres synspunkt.

Etter min mening blir det litt for respektløst mot det forholdet og de følelsene de har hatt for hverandre. Som sagt skjønner jeg at hun er fristet, og hun kan gjerne begynne å varme opp igjen litt følelser hois denne, men _jeg_ synes ikke hun skal hoppe til sengs med ham i løpet av de tre ukene hun legger seg i samme seng som eks-samboeren sin.

"Etter min mening blir det litt for respektløst mot det forholdet og de følelsene de har hatt for hverandre."

Vel, der er jeg helt uenig. Det er ikke hun som har valgt å avslutte forholdet. Ergo er det ingen grunn til at hun skal ta noen som helst hensyn til "regler", så lenge hun gjør det for sin egen del.

"men _jeg_ synes ikke hun skal hoppe til sengs med ham i løpet av de tre ukene hun legger seg i samme seng som eks-samboeren sin."

Det er så. Jeg kan ikke skjønne hvorfor hun sover i samme seng som han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470150
Del på andre sider

Annonse

"Etter min mening blir det litt for respektløst mot det forholdet og de følelsene de har hatt for hverandre."

Vel, der er jeg helt uenig. Det er ikke hun som har valgt å avslutte forholdet. Ergo er det ingen grunn til at hun skal ta noen som helst hensyn til "regler", så lenge hun gjør det for sin egen del.

"men _jeg_ synes ikke hun skal hoppe til sengs med ham i løpet av de tre ukene hun legger seg i samme seng som eks-samboeren sin."

Fordi sofaen ikke egner seg til å sove på!

Vi er venner, derfor kanskje litt umoralskt å "hoppe til sengs med han nye"

Han vil ha meg til å ligge i armen hans om nettene, men jeg sier nei...

Jeg er så forvirra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470154
Del på andre sider

Jeg personlig synes bare det er så forferdelig trist at - generelt - man har vært så utrolig nære hverandre, og hatt et så nært forhold med noen, og så skal plutselig alt forsvinne ut i likegyldighet eller hva jeg skal kalle det. Jeg liker ikke det som skjer mellom to mennesker som nettopp har slått opp, og synes det er trist at man ikke kan bevare noen av de følelsene og den respekten osv. som man hadde for hverandre tidligere - _selv_ om man ikke kan være kjærester lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470180
Del på andre sider

Jeg personlig synes bare det er så forferdelig trist at - generelt - man har vært så utrolig nære hverandre, og hatt et så nært forhold med noen, og så skal plutselig alt forsvinne ut i likegyldighet eller hva jeg skal kalle det. Jeg liker ikke det som skjer mellom to mennesker som nettopp har slått opp, og synes det er trist at man ikke kan bevare noen av de følelsene og den respekten osv. som man hadde for hverandre tidligere - _selv_ om man ikke kan være kjærester lenger.

"Jeg personlig synes bare det er så forferdelig trist at - generelt - man har vært så utrolig nære hverandre, og hatt et så nært forhold med noen, og så skal plutselig alt forsvinne ut i likegyldighet"

--------------

Jeg er helt enig, men nå er det han som virker likegyldig.

Jeg vil bare glemme han fortest mulig.Jeg spurte om andres synspunkter her inne nettopp fordi jeg føler det blir "feil" Men jeg har nå til dels fått avkrefta det, han dumpa meg-i en fra før stressendes situvasjon (har skrevet tidliggere her inne)

så jeg skal ikke ta noe hensyn til hans følelser-selv om det virker heelt fjernt....

Jupp-jeg skal til min nye elsker til uka. Han ville ha meg bort i dag, men i kveld skal jeg ut-UT SOM SINGLE :) Litt godt og den tanken der....

Eneste som får meg til å holde tilbake med tanke på den mulige elskeren min, er at min X plutselig vil ta meg tilbake.... Altså, jeg vil ha han-men vil også komme videre, og for meg er sex med en ny fyr-videre.

Da kan jeg ikke gå tilbake same what---

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470195
Del på andre sider

"Jeg personlig synes bare det er så forferdelig trist at - generelt - man har vært så utrolig nære hverandre, og hatt et så nært forhold med noen, og så skal plutselig alt forsvinne ut i likegyldighet"

--------------

Jeg er helt enig, men nå er det han som virker likegyldig.

Jeg vil bare glemme han fortest mulig.Jeg spurte om andres synspunkter her inne nettopp fordi jeg føler det blir "feil" Men jeg har nå til dels fått avkrefta det, han dumpa meg-i en fra før stressendes situvasjon (har skrevet tidliggere her inne)

så jeg skal ikke ta noe hensyn til hans følelser-selv om det virker heelt fjernt....

Jupp-jeg skal til min nye elsker til uka. Han ville ha meg bort i dag, men i kveld skal jeg ut-UT SOM SINGLE :) Litt godt og den tanken der....

Eneste som får meg til å holde tilbake med tanke på den mulige elskeren min, er at min X plutselig vil ta meg tilbake.... Altså, jeg vil ha han-men vil også komme videre, og for meg er sex med en ny fyr-videre.

Da kan jeg ikke gå tilbake same what---

Så lenge du har fått hjelp til å finne ut hva du selv vil og mener =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205016-p%C3%A5-an-igjen/#findComment-1470202
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...