kompromissa Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Er i samliv m deprimert mann. vi har flere barn i skolealder, og jeg er redd det kan gå utover dem,siden atmosfæren her er trykkende, og preget av negativ fokus. Det ender ofte med krangel, og gråt hos meg. Jeg har lyst å hjelpe han på vei ut av depresjon/ utbrenthet utløst for mange måneder siden. Han går jevnlig i samtalegruppe, men familien er ikke involvert. Har tenkt å kontakte samlivsterapeut, men vet ikke om det er rette vei å gå. Det blir lett mye negativ fokus, feks at han ser bare det som ikke blir gjort av huslige gjøremål, både hos barn og kone. Hvor kan jeg begynne for å hjelpe og få noen å snakke med, kanskje felles med partner. Begge trenger å få ut frustrasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205056-gift-med-deprimert-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei! Det er ikke lett å være partner med en nedtrykt person preget av negatvit fokus. Det blir ofte slik at den som er ved siden av skal oppmuntre, ta unna og støtte den den som er plaget. Du sier at han går i samtalegruppe, men uten at du og familien er involvert. Jeg tror du også behøver en ventil. Om det skal være en samtalepartner for deg alene, eller om dere skal bruke en parterapeut, må du selv avgjøre. Kanskje din partner har mer enn nok med seg selv for tiden og ikke er motivert for å se på parforholdet. I så fall synes jeg du skal ta kontakt for deg selv, for å ventilere dine frustrasjoner og spille ball med andre enn deg selv. Snakk med partneren din om hva du trenger nå, og spør ham hva han kan tenke seg å være med på. Spill med åpne kort, og ikke utslett deg selv og dine egne behov. Det tjener hverken du, han eller barna på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205056-gift-med-deprimert-mann/#findComment-1471022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.