Gå til innhold

70% er uansvarlige? (one night stands)

Anbefalte innlegg

Sitter å leser på vg.no(og hører på radioen) at nordmenn er på toppen av one night stands.(70%) Og 73% har hatt ubeskyttet sex med en de ikke kjenner forhistorien til. Kan dette være mulig... at det er flertallet som gjør dette?. Folk driver altså å "lager barn" med folk de knapt kjenner?. Snakk om å være uetiske.Dette høres jo helt sjukt ut. Nei, dette kan vel ikke stemme. Hadde det vært 2-3% hadde det jo vært greit, for man vet jo alltid at det er noen idioter der ute, som gir blanke i det meste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205072-70-er-uansvarlige-one-night-stands/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde 70% stjålet hadde jeg blitt langt mindre bekymret, for der er jo ikke mennesker involvert på samme måten. Men å drive å "lage barn" plutselig fordi man har lyst på sex.. det er jo et hån mot det ufødte, og et tegn på at man burde vært kasterert/sterilisert. Skal man ha barn skal man selvfølgelig ha planlagt dette, og snakket med partneren om det, og selvfølgelig skal man ha vært sammen en stund.(det sier jo seg selv)

Det er vel kanskje ikke det å "lage barn" som du kaller det som er værst, tenk heller på alle kjønnsykdommer man kan få.. usj..

Nå har ikke jeg lest hva undersøkelsen går ut på, men tipper vel de har fått resultatet etter en spørsmålsrunde og tipper at det er ganske mange som har hatt 1 one nigth stand uten kondom men som ikke har for vane å gjøre det og at det teller like mye som de som har for vane å gjøre det.. tror ikke man ville fått sånne tall ellers.

Gjest herkules2
  Magnar skrev (På 6.11.2005 den 9.25):

Hadde 70% stjålet hadde jeg blitt langt mindre bekymret, for der er jo ikke mennesker involvert på samme måten. Men å drive å "lage barn" plutselig fordi man har lyst på sex.. det er jo et hån mot det ufødte, og et tegn på at man burde vært kasterert/sterilisert. Skal man ha barn skal man selvfølgelig ha planlagt dette, og snakket med partneren om det, og selvfølgelig skal man ha vært sammen en stund.(det sier jo seg selv)

Har ikke lest det du referer til. Men når det står ubeskyttet samleie vil jeg tro det er det samme som å ha samleie uten kondom, da dette er det eneste prevensjonsmiddelet som forhindrer både mot graviditet og kjønnssykdommer.

Mener derfor at du ikke kan si at de som har ONS er uansvarlige i forhold til det å "lage barn". Selvfølgelig er det uansvarlig å ha sex med fremmede uten kondom, fordi en faktisk kan pådra seg mange typer kjønnssykdommer. Men mange jenter bruker jo annen prevensjon som forhindrer uønsket graviditet.

herkules2 skrev (På 6.11.2005 den 13.38):

Har ikke lest det du referer til. Men når det står ubeskyttet samleie vil jeg tro det er det samme som å ha samleie uten kondom, da dette er det eneste prevensjonsmiddelet som forhindrer både mot graviditet og kjønnssykdommer.

Mener derfor at du ikke kan si at de som har ONS er uansvarlige i forhold til det å "lage barn". Selvfølgelig er det uansvarlig å ha sex med fremmede uten kondom, fordi en faktisk kan pådra seg mange typer kjønnssykdommer. Men mange jenter bruker jo annen prevensjon som forhindrer uønsket graviditet.

Nettopp. Tviler på at så veldig mange krapyl kommer til verden som resultat av engangsaffærer (takket være dame-prevensjon, angrepiller og unektelig en abort i ny og ne). Klamydia og annet snask, derimot...

Jeg er faktisk ikke så overrasket.

Jeg har inntrykk over at de som er mest overrasket over å høre at folk har ONS er folk i lange parforhold som ble sammen tidlig. Fordommer i bøttevis.

Folk har behov for sex selv om man ikke er i et forhold:-)

Når det gjelder beskyttelse er jeg selvsagt enig i at det er veldig ufornuftig. Tror nok at det er en ukultur i dette landet når det gjelder kondomaversjon kontra f.eks USA hvor kondom er prevensjon nr1 -og brukes i mye større omfang. Er mitt inntrykk ihvertfall.

Som jente er ihvertfall min erfaring at det oftere har vært jeg som har tatt fram kondomet enn guttene (som ikke vil ha sex med kondom fordi det nedsetter følsomheten).

Annonse

ShitDiddelyDo

Hvor gammel er du?

Jeg mener... ærlig talt. Du definerer det å ha sex som "å lage barn".

Enten er du klin gæærn eller så er du bare dum.

Klart det er idiotisk å ha kondomløs sex med noen man ikke kjenner, men det har fint lite med å lage barn å gjøre.

Hørt om p-piller og spiral?

jaime skrev (På 6.11.2005 den 14.04):

Nettopp. Tviler på at så veldig mange krapyl kommer til verden som resultat av engangsaffærer (takket være dame-prevensjon, angrepiller og unektelig en abort i ny og ne). Klamydia og annet snask, derimot...

En ting er kjønnssykdommer, en annen ting er ikke planlagt graviditet. Jeg fatter ikke at menn tør å overlate prevensjon eller mangel på sådan til en kvinne på tilfeldige ons.

En mann som ikke passer på hvor sædcellene havner hen, har seg selv å takke dersom han ni måneder senere blir presentert for et farskap.

Menn må ta inn over seg at noen kvinner ønsker barn, og ikke går av veien for en hvit løgn for å lure en potensiell avlsokse/bidragsyter.

Kvinnen vil ha barnet, men ikke mannen.Eller hun kan prøve å binde en mann til seg gjennom å bli gravid med ham. Menn bør ikke overlate prevensjon til kvinnen dersom de ikke ønsker seg barn med henne. Det er den enkleste sak av verden for en kvinne å lure en kåt mann, så derfor må han selv ta ansvaret for sædcellene sine.

Lure-utsagnene som en mann kan bite på;

"jeg går på-pillen/plaster etc"

"jeg bruker spiral"

"jeg får mensen i morgen"

"jeg har nettopp hatt mensen"

"Jeg kan ikke få barn"

"jeg tar angrepille i morgen"

Hvordan kan du kontrollere det, mann?

ShitDiddelyDo skrev (På 6.11.2005 den 17.03):

Hvor gammel er du?

Klart det er idiotisk å ha kondomløs sex med noen man ikke kjenner, men det har fint lite med å lage barn å gjøre.

jeg tok det ikke så bokstavelig. tror han bare brukte det som et annet ord enn samleie, siden det er å lage barn som naturlig er hensikten (selv om vi gjør alt for at det ikke skal gå naturens gang, da).

ShitDiddelyDo skrev (På 6.11.2005 den 17.03):

Hvor gammel er du?

sorry! leste svara feil-veien. ser han har skrevet det annerledes under her. joa, han tenker sikkert at ubeskyttet sex er sex uten noen form for prevensjon... ellers - ja, han kan mulig være litt rar (enig i det)! ;)

Annonse

pablito skrev (På 6.11.2005 den 18.55):

En ting er kjønnssykdommer, en annen ting er ikke planlagt graviditet. Jeg fatter ikke at menn tør å overlate prevensjon eller mangel på sådan til en kvinne på tilfeldige ons.

En mann som ikke passer på hvor sædcellene havner hen, har seg selv å takke dersom han ni måneder senere blir presentert for et farskap.

Menn må ta inn over seg at noen kvinner ønsker barn, og ikke går av veien for en hvit løgn for å lure en potensiell avlsokse/bidragsyter.

Kvinnen vil ha barnet, men ikke mannen.Eller hun kan prøve å binde en mann til seg gjennom å bli gravid med ham. Menn bør ikke overlate prevensjon til kvinnen dersom de ikke ønsker seg barn med henne. Det er den enkleste sak av verden for en kvinne å lure en kåt mann, så derfor må han selv ta ansvaret for sædcellene sine.

"jeg bruker spiral"

"Jeg kan ikke få barn"

dæven, jeg er så enig, så enig! var det ikke en syk tråd om en link om det da...for noen mnd siden. folk med hiv ble "rekruttert" til å spille russisk rulett ved å ha samleie med andre. ingen visste hvem som hadde hiv, men... det var noe sånnt..

ikke alle vet at de er bærere av en kjønnssykdom heller, så jeg synes det er korttenkt å ikke bruke kondom uansett. samma hvem som har kondomet med, men det lønner seg ikke alltid å være naiv!

"jeg bruker spiral"

"Jeg kan ikke få barn"

Hvis jeg var mann hadde jeg sterilisert meg tre ganger før jeg nærmet meg et neste kvinnfolk.

ShitDiddelyDo
  v_mortensen skrev (På 6.11.2005 den 18.59):

Jeg må si jeg bryr meg lite om hvor mange det er som er uansvarlige, det som sjokkerer meg er at det virkelig er så mange som har så liten respekt for noe av det skjønneste vi har her i livet: kroppene våre og sex.

Er det ikke nettopp kroppene våre og sex vi har respekt for når vi koser oss med kroppene våre og sex?

v_mortensen skrev (På 6.11.2005 den 18.59):

Jeg må si jeg bryr meg lite om hvor mange det er som er uansvarlige, det som sjokkerer meg er at det virkelig er så mange som har så liten respekt for noe av det skjønneste vi har her i livet: kroppene våre og sex.

I all verden - hvordan får du det å dyrke sex til å bli manglende respekt for kroppen og sex? Om noe så er det da motsatt.

Jeg tror du blander "respekt for kroppen og sex" med "respekt for gammeldagse og krampaktig kristenfanatiske og fjollemoralistiske regler".

"......................................."

tigertrollet skrev (På 6.11.2005 den 15.36):

Jeg er faktisk ikke så overrasket.

Jeg har inntrykk over at de som er mest overrasket over å høre at folk har ONS er folk i lange parforhold som ble sammen tidlig. Fordommer i bøttevis.

Folk har behov for sex selv om man ikke er i et forhold:-)

Når det gjelder beskyttelse er jeg selvsagt enig i at det er veldig ufornuftig. Tror nok at det er en ukultur i dette landet når det gjelder kondomaversjon kontra f.eks USA hvor kondom er prevensjon nr1 -og brukes i mye større omfang. Er mitt inntrykk ihvertfall.

Som jente er ihvertfall min erfaring at det oftere har vært jeg som har tatt fram kondomet enn guttene (som ikke vil ha sex med kondom fordi det nedsetter følsomheten).

"guttene (som ikke vil ha sex med kondom fordi det nedsetter følsomheten)."

Da trenger de en skikkelig infeksjon, og følelsen av at det plutselig svir som faen når de pisser om morgenen. Så kan de måle viktigheten av det opp mot viktigheten av full følighet :-)

"....................................."

"jeg bruker spiral"

"Jeg kan ikke få barn"

"Menn må ta inn over seg at noen kvinner ønsker barn, og ikke går av veien for en hvit løgn for å lure en potensiell avlsokse/bidragsyter."

Det, det der er nok veldig vanlig du...

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...