Gå til innhold

Pleier dere å snakke engelsk dere foreldre imellom så barnet ikke skal forstå?

Anbefalte innlegg

Gjest Er dette vanlig?

kjenner et par som har en sønn på 6 år. Når det er ting som angår han feks hva han ikke får lov til ec, så snakker foreldrene engelsk seg i mellom. også hvis det er "voksenprat"

Gjør dere dette også?

Fortsetter under...

Ja, dette har vi også gjort innimellom. Men det funker ikke så bra lengre.

Jeg er halvt engelsk, og snakker engelsk med min far. Dette har nok gjort sitt til at snuppa har plukket opp en del, så hun skjønner faktisk en del av det vi voksne prater om.

Oh yes. Ikke så veldig ofte da. Oftest når det er noe vi skal overraske barna med.

Eldstemann er forøvrig fast bestemt på å studere språk, for at vi ikke skal ha _noen_ hemmeligheter... :-))

Vi gjør det rett som det er, ja. F.eks. når vi skal ta stilling til ting barna ber om, mens de er til stede. (eller vi lager nye omskrivinger av ord, f.eks. "frossent meieriprodukt" = iskrem)

Jeg tipper at det er ganske vanlig, i alle fall ikke uvanlig...

Annonse

Foreldrene mine gjorde dette med meg da jeg var liten husker jeg.

En gang da vi satt å spilte memory snudde faren min et kort med et bilde av to pærer, som kunne ligne en pung. Han sa "ah, balls? ready for tonight?" eller noe sånt, og jeg skjønte hva han mente, men satt bare stille og rødmet for meg selv og latet som ingenting...

Kan være nyttig noen ganger, men lurt å passe seg, for unger lærer fort å bli gode i engelsk i dag, og er de utspekulerte nok later de som ingenting... =)

Vi snakket alltid engelsk før, når det var noe vi ikke ville at barna skulle få med seg.

Det funker ikke lenger, siden de nå kan for mye engelsk, spesielt den eldste. Til gjengjeld har hun begynt å snakke engelsk til oss når det er noe hun ikke vil at lillebroren skal få med seg.

Mannen min og jeg må nå ty til tysk i stedet...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...