Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har lyst til å reise en uke til Roma neste år sammen med en venninde. Noen tips om når man bør reise? Og hvor man bør bo på hotell? Noen hotell å anbefale?

Skrevet

Roma kan besøkes når som helst unntatt juli og august. Da er det som regel alt for varmt. Personlig unngår jeg også påska for da er det så mye folk der, og hotellene er mye dyrere da. Jeg har bodd flere steder i Roma, og de har mange bra hotell. Spørs hva du er ute etter, shopping eller severdigheter eller hva?

Dette hotellet likte jeg veldig godt og det ligger sentralt til både når det gjelder nærhet til Spansketrappa, Trevifontenen, handlegate med mere.

http://www.hoteljulia.it/

Skrevet

Roma kan besøkes når som helst unntatt juli og august. Da er det som regel alt for varmt. Personlig unngår jeg også påska for da er det så mye folk der, og hotellene er mye dyrere da. Jeg har bodd flere steder i Roma, og de har mange bra hotell. Spørs hva du er ute etter, shopping eller severdigheter eller hva?

Dette hotellet likte jeg veldig godt og det ligger sentralt til både når det gjelder nærhet til Spansketrappa, Trevifontenen, handlegate med mere.

http://www.hoteljulia.it/

Takk for svar :)

Har aldri vært i Roma før, og tenker vel på en blanding av shopping og serverdigheter. Så tenkte på et hotell som ligger sentralt, og nær transport. Er det undergrunnsbaner i Roma??

Skrevet

Har aldri vært i Roma før, og tenker vel på en blanding av shopping og serverdigheter. Så tenkte på et hotell som ligger sentralt, og nær transport. Er det undergrunnsbaner i Roma??

Ja det er undergrunn i Roma men ikke så mange linjer. Hotellet jeg la inn ligger nær en undergrunnsstasjon. Veldig trivelig hotell med verdens mest sjarmerende frokostsal. Typisk romersk

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ja det er undergrunn i Roma men ikke så mange linjer. Hotellet jeg la inn ligger nær en undergrunnsstasjon. Veldig trivelig hotell med verdens mest sjarmerende frokostsal. Typisk romersk

Hvis du vil bo billig er det lurt å bo på hotell nær jernbanestasjonen (Stazione Termini). Her bodde vi på et helt OK hotell billig.

Dessuten er det ikke så langt fra alle severdigheter og om dere vil se en annen by/sted ligger togstasjonen rett ved siden av.

fei1365380229
Skrevet

Har du hotell rett ved sentralbanen som vi hadde så er alt i gåavstand, og når du skal til Vatikanet tar du toget fra sentralstasjonen.

Vi gikk hjem igjen fra Vatikanet til hotellet kan jeg huske og det var ikke alt for ille, med litt lunsjstopp og rødvinsstopp :).

Beina ble ganske hovne da etter en langhelg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...