Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skrev inn i går også, men tror dessverre noe gikk galt. Jeg har nylig fått beskjed om at jeg er gravid. Dette er veldig bra synes vi, særlig fordi vi har slitt litt og måtte via prøverør. Ca 14 dager før egguttak ble jeg dessverre ganske syk. Hodepine/migrene, muskelsmerter og oppkast resulterte i ganske høyt inntak smertestillende. Tok nok ca 10 paracet/ibux og 3 maxalt (migrenetabletter) over en fem dagers periode. Ble så i bra form igjen og har siden vært det. Min bekymring nå er om mitt inntak av medisiner kan ha gjort noen skade på på eggene som samtidig var til modning. Jeg har dessverre ingen kunnskap om eggenes tilknytning til kroppen min forut for det tidspunkt egget fester seg eter begruktning, og finner heller ingen generell informasjon om dette noe sted.

Håper du kan hjelpe. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205337-eggkvalitet-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De setter inn de eggene som viser best utvikling, så du har egentlig en bedre "garanti" når du har hatt IVF enn om du hadde blitt gravid med naturmetoden etter samme runden med sykdom.

For sikkerhets skyld kan du jo nevne det på klinikken du har brukt, men jeg tror du kan ta det helt med ro.

Hvis du legger spørsmålet på Forum for Ufrivillig Barnløshet, kan det hende du får svar fra noen som har opplevd noe liknende.

Og du - gratulerer...!

• 2 uker senere...
Trine Endsjø, jordmor

Jeg må først beklage at jeg ikke har fått svart deg før, men dette p.g.a. uheldige omstendigheter og du skal selvsagt ikke betale for tjenesten.

At du tok smertestillende m.m. før egguttak skal ikke ha noen innvirkning på svangerskapet ditt. Det blir som å tenke mye på livsstilen i perioden før man blir gravid. Ingen av de medisinene du har tatt er av typen som ikke kan tas i lang tid før svangerskapets start. Det viktigste er at du ikke tar mye medikamenter nå som du er gravid, utenom en paracet i ny og ne hvis du skulle få feber e.l.

Gratulerer masse med svangerskapet og lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...