Gå til innhold

snart samboere...

Anbefalte innlegg

Gjest hans og grete

Hei

Jeg og min kjæreste vurderer å flytte sammen. Jeg haqr to barn fra før, han har ett.

Han har eget hus. God jobb hvor han tjener godt. Jeg leier leilighet og har nettopp avsluttet høgskole, så jeg har endel studiegjeld. Dessuten har jeg ennå ikke fått meg jobb innen det jeg er utdannet som, så jeg har ikke så god inntekt ennå.

Han vil jo selvfølgelig helst at vi skal flytte inn i hans bolig. Dette vi egentlig ikke jeg da jeg har lysst at vi skal finne oss noe som er vårt. Ikke hans og hans barn (ekskone) sitt. Dette ønsker jeg både med tanke på min egen del, menogså for mine barn, og ikke minst hans barn. Tenker det lett kan bli vanskelig for han når han plutselig skal gå fra å være enebarn, å bo alene sammen med faren til å få to søsken og en stemor som "innvaderer" huset hans, og "tar fra" han både datarom og lekerom.

Dessuten så vil min kjæreste med tiden få flere barn. Da må vi allikevel flytte fra dette huset. Det er ikke stort nok til at vi kan få flere barn der.

Hvordan har dere som har vært i samme situasjon gjort det rent praktisk og økonomisk? Hvem betaler hva, og hvordan deler dere utgiftene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205402-snart-samboere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler absolutt å finne et nytt sted sammen, så er det ingen minner fra tidligere forhold, osv. til å ødelegge. Når man flytter inn i en annens hus ender man ofte med å synes man fortsatt bor i kjærestens hus, ikke at man har et hjem der sammen.

Her i huset deler vi utgiftene etter inntekt. Jeg har 1/3 av den samlede inntekten, derfor betaler jeg 1/3 av utgiftene. Hvis vi hadde bodd i hus som den ene hadde eid, hadde den andre ikke betalt husleie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205402-snart-samboere/#findComment-1475641
Del på andre sider

Gjest hans og grete