Gå til innhold

magesmerter i venstre side ved graviditet

Anbefalte innlegg

jeg er bare noen uker gravid (1.dag i siste mens 14. jan) men har ganske kraftige smerter i venstre side av magen. Jeg hadde en sporblødning forrige uke, men det ga seg.

Jeg har hatt to spontanaborter tidligere, hvorav den ene muligens var en graviditet i eggleder. Jeg var da gravid i hhv 6. og 12. uke da jeg aborterte.

Jeg er nå livredd for at det er en graviditet utenfor livmoren, siden smertene bare er på den ene siden.

Hva tror dere??

Hvor tidlig kan dette oppdages under ultralyd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20545-magesmerter-i-venstre-side-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg tror nok du kan berolige deg med at akkurat sånn hadde jeg det på høyre side og der var allt iorden. det var vondt til tider smerter i Lysken, men det er bare livmoren som strekker seg og har begynnt å vokse.

Jeg kan selfølgelig ikke avkrefte at det ikke er utenfor livmoren, men det hørtes bare så likt ut som det jeg hadde.

Lykketil vidre, allt er sikkert iorden.

Klem fra happi

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall ringa till en doktor för en undersökning, då du har kraftiga smärtor ut mot ena sidan. Dina misstankar om en graviditet utanför livmodern, kan vara riktig och måste därför undersökas. Jag vill därför inte ge dig en falsk positiv bild av detta, utan tycker at du hellre får bli positivt överraskad om det inte är så. Det kan vara svårt att se med ultraljud såpass tidigt i graviditeten, men de kommer försöka att se om de kan finna ett foster inne i livmodern. Jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att graviditeten sitter inne i livmodern.

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall ringa till en doktor för en undersökning, då du har kraftiga smärtor ut mot ena sidan. Dina misstankar om en graviditet utanför livmodern, kan vara riktig och måste därför undersökas. Jag vill därför inte ge dig en falsk positiv bild av detta, utan tycker at du hellre får bli positivt överraskad om det inte är så. Det kan vara svårt att se med ultraljud såpass tidigt i graviditeten, men de kommer försöka att se om de kan finna ett foster inne i livmodern. Jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att graviditeten sitter inne i livmodern.

• 2 uker senere...

Heisann!!

Jeg tror nok du kan berolige deg med at akkurat sånn hadde jeg det på høyre side og der var allt iorden. det var vondt til tider smerter i Lysken, men det er bare livmoren som strekker seg og har begynnt å vokse.

Jeg kan selfølgelig ikke avkrefte at det ikke er utenfor livmoren, men det hørtes bare så likt ut som det jeg hadde.

Lykketil vidre, allt er sikkert iorden.

Klem fra happi

Takk Happi!

Jeg håper du har rett!!

Jeg har vært i kontakt med legen nesten daglig over telefon siden jeg skrev dette sist. Smertene ga seg, og i de siste par ukene har jeg ikke hatt vondt. Kjenner litt inniblant, men det er lite.

Ellers føler jeg meg gravid; er kjempekvalm hver dag.......

I morgen skal jeg til legen for 1. gang. Det blir spennende, men jeg gruer meg også. Jeg håper det er som det var med deg.

(monne og pinne er samme person, jeg gjorde bare en feil.....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...