Gå til innhold

Kunne du tenkt deg og ha partnerbytte?

Anbefalte innlegg

Gjest sinnicka

Nei, partnerbytte blir ikke noe av hos oss. Det handler vel mest om smak og behag, det byr meg imot å skulle eksperimentere med andre enn han jeg er sammen med. For meg ville det oppleves som en form for utroskap.

Utroskap er å forta seg ting bak ryggen på den andre.

Fortsetter under...

• Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

20

• Goliath

19

• favn

9

• mil1365380270

9

Mest aktive i denne tråden

Det er nok mange par som gir seg ut i dette, uten å ha den trygghetsbasen som er nødvendig. Det var bare ment som en advarsel til de.

Du sliter litt med dette temaet tror jeg? Syns du det er et "farlig" tema som burde ties ihjel? ;) Tenk om mannen din tilfeldigvis skulle komme på andre tanker en gang?

Nei, for all del, folk får gjøre som de vil, og tenke som de vil.

Vi har ikke noe behov, eller lyst til å ha sex med andre partnere, hvorfor skulle vi det. Vi har da hatt sex med andre før, og vi har det topp sammen. Det er ikke noe annet vi kunne gjort med en annen partner liksom.

Om han en dag skulle få lyst på noe sånt så får han bare ha det da, det blir uansett ikke noe vi kommer til å gjøre.

Tror neppe dette er noe "vanlige" par driver med, og uansett ikke en stor del av livet. Det verste man kan utsette et barn for feks må da være rykter om at mor og fr driver med slikt, og barn skjønner utrolig mye.

Det jeg reagerer på er at enkelte som driver med sånt later til å tro at andre par mangler noe i livet sitt, at de går glipp av noe og at de neppe kan ha et bra forhold som ikke gjør sånt. Og at man da nødvendgivis er veldig sjalu.

Sånn JEG ser det så er det nettopp dem som greier seg fint med hverandre og har akkurat nok sjalusi til å ikke ville risikere å miste den andre som har det flotteste og næreste forholdet. Men som sagt er det MIN mening.

Gjest sinnicka

Nei, for all del, folk får gjøre som de vil, og tenke som de vil.

Vi har ikke noe behov, eller lyst til å ha sex med andre partnere, hvorfor skulle vi det. Vi har da hatt sex med andre før, og vi har det topp sammen. Det er ikke noe annet vi kunne gjort med en annen partner liksom.

Om han en dag skulle få lyst på noe sånt så får han bare ha det da, det blir uansett ikke noe vi kommer til å gjøre.

Tror neppe dette er noe "vanlige" par driver med, og uansett ikke en stor del av livet. Det verste man kan utsette et barn for feks må da være rykter om at mor og fr driver med slikt, og barn skjønner utrolig mye.

Det jeg reagerer på er at enkelte som driver med sånt later til å tro at andre par mangler noe i livet sitt, at de går glipp av noe og at de neppe kan ha et bra forhold som ikke gjør sånt. Og at man da nødvendgivis er veldig sjalu.

Sånn JEG ser det så er det nettopp dem som greier seg fint med hverandre og har akkurat nok sjalusi til å ikke ville risikere å miste den andre som har det flotteste og næreste forholdet. Men som sagt er det MIN mening.

Hvorfor føler du behov for å terpe om igjen og om igjen at du har det så bra?;)

Annonse

Hvorfor føler du behov for å terpe om igjen og om igjen at du har det så bra?;)

Det er da ikke det jeg gjør. Herregud da, jeg bare forklarer hvordan jeg ser på det. Fler som trenger lese-kurs kanskje? Eller er det å ha det bra et ømt punkt for deg?

Det var en litt spesiell definisjon på utroskap vel?

"Det var en litt spesiell definisjon på utroskap vel?"

Hva i all verden? Det er da den eneste riktige definisjonen av utroskap. Er man "tro", gjør man det den andre forventer av en. Er man "u-tro", gjør man ting den andre ikke forventer (tror) at en skal gjøre.

Noen har innimellom brukt begrept "organisert utroskap" om ting som partnerbytte o.l. Dette er så meningsløst logisk feil at det er helt fantastisk at noen kan få seg til å formulere slikt.

"....................................."

ja. . har prøvd og har hat parnerbytte. Syntes d var greit. Piffet opp sex livet vårt og forholde ble sterkere.

Men det er jo opp til enkelte hva de vil.

Kan du beskrive hvorfor forholdet ble sterkere av det? Hadde dere noen problemer med sexlivet i forkant?

Gjest sinnicka

Det var en litt spesiell definisjon på utroskap vel?

Hæææhh??

MENER du det? Det ligger vel egentlig ganske klart i begrepet, at det handler om å være utro, dsv et svik. Et trekantforhold der begge i paret går inn med åpne øyne, fordi de begge har lyst, faller så definitivt ikke i "utro-sekken".

Gjest sinnicka

Hva i all verden? Det er da den eneste riktige definisjonen av utroskap. Er man "tro", gjør man det den andre forventer av en. Er man "u-tro", gjør man ting den andre ikke forventer (tror) at en skal gjøre.

Noen har innimellom brukt begrept "organisert utroskap" om ting som partnerbytte o.l. Dette er så meningsløst logisk feil at det er helt fantastisk at noen kan få seg til å formulere slikt.

Helt utrolig at man overfor noen skal måtte presisere slikt, ikke sant? ;)

Gjest sinnicka

Det er da ikke det jeg gjør. Herregud da, jeg bare forklarer hvordan jeg ser på det. Fler som trenger lese-kurs kanskje? Eller er det å ha det bra et ømt punkt for deg?

Neida, på ingen måte, men syns at du etterhvert gjentok dette så ofte at jeg fikk en følelse av at det kanskje var andre enn oss her inne du hadde behov for å overbevise.;)

"Utroskap er å forta seg ting bak ryggen på den andre."

Det er også fullt mulig å være åpenlyst utro.

Er alle ting man gjør i hemmelighet utroskap?

Hang meg bare opp i definisjonen over, syntes den var litt tynn.

Jeg mener for øvrig ikke at det å ha en trekant _er_ utroskap så lenge begge ønsker det og er enige. For meg vil det likevel _oppleves_ som det, sannsynligvis fordi jeg innerst inne ikke ønsker noe slikt.

Annonse

Neida, på ingen måte, men syns at du etterhvert gjentok dette så ofte at jeg fikk en følelse av at det kanskje var andre enn oss her inne du hadde behov for å overbevise.;)

Nei, men det at jeg har det bra er vel en av de viktigste grunnene mine til at jeg er mot sånt. Derfor må det jo med.

Hæææhh??

MENER du det? Det ligger vel egentlig ganske klart i begrepet, at det handler om å være utro, dsv et svik. Et trekantforhold der begge i paret går inn med åpne øyne, fordi de begge har lyst, faller så definitivt ikke i "utro-sekken".

Se svaret mitt til prozac.

"Utroskap er å forta seg ting bak ryggen på den andre."

Det er også fullt mulig å være åpenlyst utro.

Er alle ting man gjør i hemmelighet utroskap?

Hang meg bare opp i definisjonen over, syntes den var litt tynn.

Jeg mener for øvrig ikke at det å ha en trekant _er_ utroskap så lenge begge ønsker det og er enige. For meg vil det likevel _oppleves_ som det, sannsynligvis fordi jeg innerst inne ikke ønsker noe slikt.

"Det er også fullt mulig å være åpenlyst utro."

Jeg skal si meg enig i det, så lenge det da ikke er snakk om noe som begge gir tillatelse til.

Gjest sinnicka

Kan du beskrive hvorfor forholdet ble sterkere av det? Hadde dere noen problemer med sexlivet i forkant?

Du er ganske problemorientert, ser jeg? Må le litt av deg.

Jeg kan forsikre deg at det seksuelle "klimaet" som er mellom et par i forkant av første gang de drister seg ut i en slik setting, eller i etterkant der man bærer felles minner fra en trekant, eller snakker om en evt neste gang, er ganske så heftig. ;)

Huset formelig damper av sex;)

Gjest sinnicka

Nei, men det at jeg har det bra er vel en av de viktigste grunnene mine til at jeg er mot sånt. Derfor må det jo med.

Helt greit det, bare du slutter å gnåle opp igjen og opp igjen med oss som har tatt andre valg, og trives veldig med det.

Du er ganske problemorientert, ser jeg? Må le litt av deg.

Jeg kan forsikre deg at det seksuelle "klimaet" som er mellom et par i forkant av første gang de drister seg ut i en slik setting, eller i etterkant der man bærer felles minner fra en trekant, eller snakker om en evt neste gang, er ganske så heftig. ;)

Huset formelig damper av sex;)

Problemorientert? jeg spør jeg.

Må da kunne synes det er litt rart at det må noe slik til, en 3 og/eller en 4 person til for at huset skal dampe av sex. Og det gjør det vel da ikke når det ikke er like før eller like etter en slik seanse da antar jeg..?

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at jeg synes det er litt snodig at noen par trenger andre personer i sitt sexliv for å ha det topp?

Helt greit det, bare du slutter å gnåle opp igjen og opp igjen med oss som har tatt andre valg, og trives veldig med det.

Forstår du ikke at jeg bare prøver å forstå hvorfor dere har tatt det valget, og hva som gjør at dere liker det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...