Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsgravid i 22. uke og pleier å gå til jobb (ca. 25 min. hver vei) for å holde meg i aktivitet. De siste 2 ukene har jeg hatt smerter i hele nedre del av magen (spesielt ut mot sidene) når jeg går. Jordmor sa i dag at dette nok er kynnere, og at jeg ikke lenger bør gå tur. Dette begynner allerede etter ett-to minutters gange så det er ikke særlig behagelig å bevege seg. Jeg skjønte ikke først at det kunne være kynnere da jeg trodde det var for tidlig i svangerskapet, og at kynnere var kramper som kom og gikk, mens mine smerter er der jevnt hele tiden mens jeg går... Smertene/ubehaget føles som krampe og magen blir helt hard og stram. Når smerten har begynt vedvarer den eller blir gradvis verre helt til jeg stopper å gå. Det hjelper ikke å gå saktere. Så lenge jeg står eller sitter er det aldri smerter. Jeg lurer på om dette kan være farlig for fosteret og om jeg bør gå til lege med dette? Kan jeg føde for tidlig pga dette? Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205528-vonde-kynnere-n%C3%A5r-jeg-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo greit, men hvorfor sier jordmor at jeg ikke må utløse kynnerne (dvs. ikke får gå tur) hvis det er ufarlig? Hm..

Fordi kynnere KAN gå over til rier, og man vil jo helst unngå det...

Jeg ble sykemeldt rundt uke 20 pga sterke kynnere. Det ble mye bøy og tøy på jobb.. (barnehage).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...