Gå til innhold

Student som vil ha barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt kan man jobbe en del hjemme. Men poenget mitt er at studier ikke nødvendigvis er en ferie, og at et fulltids studium ikke nødvendigvis er enklere enn en fulltids jobb. Og hvor lett er det å konsentrere seg hjemme når man har en baby som krever sitt?

Neida, det er ikke enkelt, det vet jeg alt om.

Studie er ingen ferie nei, det vet alle som studerer. Allikevel mener jeg det er enklere å studere når man har små barn, enn å jobbe fulltid. Nettopp fordi du ikke er avhengig av at "klokka" styrer deg i samme grad som i fulltidsjobb.

Når barnet blir ett år er det mulighet for å søke det inn i studentbarnehage. Men, med første barn er det nok klokest å ta permisjon i et år. For deretter å ta fatt på studiene igjen, når barnet har fått en trygg tilsynsordning.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...